Exclusiv
Cum ne-a lăsat SNACP cu buza umflată și buzunarele goale! – Ziarul Incisiv de Prahova
România, un stat unde „scutul antigrindină” s-a transformat într-o sită găurită prin care s-a scurs, în doișpe ani, un miliard de euro. Un memoriu exploziv, semnat de fermieri și specialiști, nu doar că aruncă în aer mitul eficienței Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor (SNACP), dar dezvăluie o operațiune de „sifonare” a banilor publici, orchestrată cu o nonșalanță demnă de filmele cu gangsteri, sub nasul unor guverne care au bătut record după record la… incompetență crasă!
După cum am documentat până la saturație (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (AICI), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) e (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite.
Guvernul Boc, arhitectul unei iluzii de un miliard de euro: Scut antigrindină sau sită de sifonat bugetul?
Totul a început, sau mai bine zis, s-a cimentat, prin celebra Hotărâre de Guvern nr. 256 din 2010. Aceasta, cică, trebuia să asigure un „scut” protector pentru agricultura românească, pe o perioadă de 15 ani, până în 2024. Planuri mărețe, promisiuni bombastice: 2 milioane de hectare protejate, centre zonale operaționale, tehnologii de ultimă generație și colaborări internaționale. Într-un cuvânt, raiul agricol, protejat de rachete! (Sursa: HG 256/2010 și Memoriul fermierilor)
Doar că, în 2024, realitatea lovește mai crunt decât orice grindină. Programul nu e gata. Nici pe departe! Dimpotrivă, se cere prelungirea sa până… în 2040! O șuetă de 30 de ani, timp în care se pare că singurele recolte abundente au fost cele din conturile „băieților deștepți” și din buzunarele celor care au administrat „scutul”. În loc de o protecție extinsă, am primit o extindere a termenului limită, pentru a mai înghiți niște bugete. Asta, dragi cititori, nu mai e un proiect, e o afacere de familie, trecută din generație în generație!
Rachetele fantomă și omologarea de hârtie: Când un sistem întreg e o glumă proastă cu bugete reale!
Imaginați-vă că plătiți o armată să vă apere țara, iar în toiul bătăliei descoperiți că puștile lor sunt din plastic și cartușele sunt expirate! Exact așa arată situația cu SNACP. După ani de cheltuieli astronomice, ce să vezi? În 2024, sistemul a fost SUSPENDAT pe motiv că… niciun punct de lansare nu avea omologarea finalizată conform cerințelor legale! (Sursa: Raportul Curții de Conturi).
Adică, am investit un miliard de euro (da, APROAPE UN MILIARD DE EURO, conform estimărilor din Memoriu, adunând infrastructură, rachete și costuri operaționale) în ceva ce, pe hârtie, nici măcar nu exista legal! Rachetele de 1000 de euro bucata au fost lansate așa, la voia întâmplării, fără niciun fel de certificare care să le ateste siguranța sau eficacitatea. Curtea de Conturi a constatat sec: „activitățile de omologare și punere în funcțiune nu au fost realizate integral și în perioada prevăzută”. O palmă usturătoare dată oricărui simț al responsabilității. E ca și cum ai construi o autostradă și, după ani de muncă și miliarde aruncate, să descoperi că… nu ai autorizație de construcție.
Consiliul Științific – Specie protejată… de inexistență! Doi decenii de „știință” pe ghicite și speranță!
Și dacă omologarea era o glumă, „fundamentarea științifică” a fost o parodie sinistră! Conform Legii nr. 173/2008, care guvernează acest sistem, trebuia înființat un Consiliu Consultativ Științific la nivelul AASNACP, plin de experți, profesori, meteorologi, pedologi, oameni cu cap. Ghici ce? Curtea de Conturi a confirmat, negru pe alb, că acest consiliu NU A FUNCȚIONAT DELOC! (Sursa: Raportul Curții de Conturi).
Așadar, timp de doișpe ani (sau chiar mai mult, căci sistemul funcționează din 2004!), deciziile tehnice s-au luat… la ghici? Pe baza horoscopului agricol? Fără supraveghere științifică, fără o legătură reală cu mediul academic, fără studii de impact climatologic și ecologic. Ministerul Agriculturii a admis, abia acum, în 2024, că „situația științifică este necunoscută” și că ABIA ACUM se va lansa un studiu de impact! Da, ați citit bine: după un miliard de euro cheltuit și doi decenii de activitate, ÎN SFÂRȘIT ne gândim să vedem dacă funcționează sau nu și dacă nu facem mai mult rău decât bine. Ne-am scărpinat la ceafă și am zis: „Ia să vedem, ce-am făcut noi atâta timp cu banii ăia?” Penibil!
Fermierii, singurii meteorologi cu simț de răspundere: Cum ‘s-a oprit ploaia’ când au pornit rachetele (și a revenit când le-au oprit)!
Dar cine a observat, de fapt, ce se întâmplă? Cine a tras semnalul de alarmă? NU „experții” de la AASNACP, NU „oamenii de știință” inexistenți, ci FERMIERII! Acești „detectivi” ai naturii, mai ageri decât orice aparat sofisticat, au observat un fenomen straniu: unde se trăgea cu rachete, seceta era garantată! Ploile se „evaporau”, iar pământul crăpa.
Forumul Agricultorilor și Procesatorilor Profesioniști din România (APPR) a cerut public suspendarea sistemului, argumentând simplu: grindina o poți asigura, dar împotriva secetei NU EXISTĂ asigurare! Riscul, au spus fermierii, e prea mare. Și ce să vezi? În vara lui 2024, când s-au suspendat lansările antigrindină (inițial în Prahova, apoi la nivel național, vezi mai jos de ce!), a început să plouă! Producțiile agricole au sărit în sus, atingând recorduri istorice în zone care, până atunci, se confruntau cu seceta cronică. (Sursa: Memoriul fermierilor, observații empirice). Coincidență? Sau fermierii au fost, de fapt, singurii care au știut ce se întâmplă?
Seceta bugetară, mai cruntă decât cea pedologică: Când ‘n-a mai plouat’ cu bani, sistemul s-a ‘uscat’ subit!
Adevăratul motiv al suspendării activității sistemului? Nu, nu a fost grija subită față de mediul înconjurător sau de lipsa studiilor. A fost lipsa… banilor! Raportul Curții de Conturi dezvăluie că ordinul ministrului din iulie 2024 de a opri activitățile nu a fost avizat de conducerea AASNACP, care s-a trezit pusă în fața faptului împlinit și informată că NU MAI EXISTĂ RESURSE BUGETARE pentru operarea sistemului până la sfârșitul anului! (Sursa:Raportul Curții de Conturi).
Adică, am mimat grija pentru știință și fermieri, dar, de fapt, s-a terminat bugetul! Operațiunea de „sifonare” a ajuns la fundul sacului, iar sistemul a intrat în „secetă” financiară. Halal management, halal responsabilitate!
De la 2024 la 2040: O eternitate de sifonat banii publici, fără picătură de responsabilitate!
Și acum, cireașa de pe tort: în loc să tragă linie, să facă un audit serios și să curețe mizeria, Guvernul se pregătește să prelungească programul până în 2040! Da, nu e o glumă de 1 Aprilie. Acum, când știm că sistemul n-a fost omologat, că n-a avut fundamentare științifică, că a generat secetă (sau cel puțin așa spun fermierii), și că a înghițit un miliard de euro, propunerea este să mai înghită și alți bani, încă 16 ani!
S-ar putea să existe alternative mai ieftine și mai eficiente, cum ar fi generatoarele terestre de iodură de argint, folosite de Ungaria, sau baloanele cu heliu, menționate chiar de Minister. Dar de ce să alegi soluții logice și ieftine, când poți să continui să arunci cu miliarde într-o gaură neagră, sub pretextul „dezvoltării”?
DNA, ești online? Un miliard de euro caută vinovați, înainte să ‘se evapore’ și dovezile!
În lumina tuturor acestor dezvăluiri, întrebarea arzătoare nu mai este dacă sistemul antigrindină funcționează, ci CÂND SE AUTOSESIZEAZĂ DNA-UL? Aici nu e vorba doar de o proastă gestionare, ci de indicii clare de fraudă, incompetență sistemică și, cel mai probabil, deturnare masivă de fonduri publice.
Un miliard de euro, dragi procurori, nu se evapora așa, pur și simplu, în nori! Are nevoie de complici, de semnături, de avize fictive și de mult tupeu. E timpul ca „Bălăcăneanca” să se pregătească pentru niște „oaspeți” de seamă, căci agricultura românească, fermierii și, nu în ultimul rând, bugetul statului, merită dreptate! Și transparentizare totală, nu doar promisiuni deșarte și prelungiri pe termen nelimitat ale unui eșec monumental. Vom reveni, până când fiecare ban public va fi justificat, iar fiecare vinovat va plăti pentru că a furat nu doar ploaia, ci și viitorul agriculturii românești! Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă) – Ziarul Incisiv de Prahova
Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am dezvaluit (ziarul de investigatii Incisiv de Prahova) că Sistemul Național Antigrindină (SNAG) e o glumă proastă, o gaură neagră pentru buget și o șmecherie pentru băieții deștepți.
Dar acum, Incisiv de Prahova a tras cortina și a descoperit o realitate mai sinistră: nu doar că rachetele astea erau inutile, dar s-ar putea să ne fi transformat țara într-un poligon de încercare pentru secetă, cu rezultate „excelente” în defavoarea noastră! Oare cine râde ultimul? Ăla cu salariul de 20.000 de lei, evident!
Operațiunea „secetă asigurată”: Cum ne-am bătut joc de norii cu ploaie
Ne-am lăudat cu un „scut” antigrindină, un fel de Superman atomic pentru nori. Dar datele, dumnezeu să le ierte, povestesc altceva. Pe hârtie, zeci de milioane de euro, mii de rachete, știi tu, povestea clasică. În realitate, un monument al incompetenței și, acum, al sabotajului climatic. Studiile noastre repetate (sursa: Incisiv de Prahova) au tot arătat că HG 256/2010 a fost mai degrabă un ghid despre „cum să umpli buzunarele statului cu aer”, decât un plan serios. Dar acum avem cifrele negru pe alb, direct de la Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova), care arată că, în loc să ne apere, sistemul ăsta… ne-a uscat!
În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (AICI), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) e (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite, aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.
Hai să râdem puțin cu cifrele astea „îngrozitoare” ale grindinei 🙂:
Tabelul distrugerii controlate (sau incontrolabile?): Grindina în Prahova (2015-2025)
| An | Suprafață Afectată de Grindină (ha) |
|---|---|
| 2015 | 526 |
| 2016 | 152 |
| 2017 | 70 |
| 2018 | 251.14 |
| 2019 | 2287 |
| 2020 | 1.73 |
| 2021 | 320.3 |
| 2022 | 1193.32 |
| 2023 | 241.41 |
| Medie 2015-2023 | 560.32 ha (cu rachete deștepte) |
| Abatere Standard | 738.017 ha (adică „aleatoriu”, cum zic savanții) |
| 2024 | 313.34 |
| 2025 | 459.84 |
| (Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova) |
Vedeți?
Media e de 560 de hectare, dar „sare” cu 738 de hectare! E ca și cum ai zice că ai un ceas precis, dar el arată ora exactă doar o dată pe an, prin pură întâmplare! Sistemul nostru „științific” nu controlează nimic, ba mai mult, face ca fenomenul să fie și mai imprevizibil. O muncă de Sisif, dar plătită regește!
Maldivele domnului Manole: 20.000 de lei pentru tăcerea ce usucă pământul
Și culmea ironiei! În timp ce domnii de la Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) își vedeau de „treaba” lor, adică de încasat salariile de nababi (domnul director Dragoș Manole, 20.000 de lei pe lună, pentru cine nu știe de unde-i bate vântul), poporul se confrunta cu o problemă mult mai serioasă: seceta!
Da, ați citit bine. În timp ce ei numărau nori și rachete (sau ce mai numărau, că activitate n-a fost), pământul nostru se usca la soare. Căci, dragi prieteni, comparați asta:
Tabelul secetei noastre dragice (și a incompetenței lor comice): Prahova (2015-2025)
| An | Suprafață Afectată de Secetă (ha) |
|---|---|
| 2015 | 4.170 |
| 2016 | 4.493 |
| 2017 | — |
| 2018 | 4.130 |
| 2019 | 4.437 |
| 2020 | 44.553 (an „bogat” în rachete și secetă!) |
| 2021 | 299.29 |
| 2022 | 15.066 |
| 2023 | — |
| 2024 | 34.957 (an „bogat” în rachete și secetă!) |
| Medie 2015-2024 | 14.013.16 ha (cu „protecție” antigrindină) |
| Abatere Standard | 16.636.47 ha (adică secetă „la noroc”, dar cu rachete) |
| 2025 | 7.018 ha (fără rachete, miracol!) |
| (Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova) |
Pământul vorbește: Fără voi e mai bine! (Recole record și ploaie spontană)
Acum vine partea în care îți cade fața de tot. În 2025, ce credeți? Sistemul antigrindină a fost OPRIT. COMPLET. Nici o rachetă, nici o „intervenție științifică”, nici o bazaconie! Și, stupoare!
- Grindina? Mai puțină! 459 ha, sub media anilor cu rachete!
- Seceta? Redusă la JUMĂTATE față de media ultimului deceniu! 7.018 ha!
- Producțiile agricole? Au EXPLODAT! Grâu la 8.000 kg/ha, rapiță la 4.500 kg/ha, porumb peste 6.500 kg/ha! RECORDURI ISTORICE!
Cu alte cuvinte: în absența „salvatorilor” noștri cu rachete, Pământul a înflorit!
Ați înțeles?
Când statul s-a dat la o parte, natura și-a făcut treaba.
Asta nu e doar o ineficiență, asta e un semnal de alarmă care urlă! Rachetele astea cu iodură de argint, departe de a ne proteja, par să fi sabotat vremea, să fi alungat ploaia și să fi secat producțiile, exact ca un plan diabolic de distrugere lentă a agriculturii românești. Și totul sub ochii noștri, sub pretextul „științei” și cu salariile noastre!
DNA, trezește-te! Mirosul de deșert e prea puternic!
E timpul ca justiția să nu se mai prefacă a ploua cu amenzi mărunte. Cazul SNAG nu e doar despre bani sifonați, e despre un potențial atac la siguranța alimentară a României, un atac la climatul nostru, un atac la viitorul copiilor noștri! Cum a fost posibil ca timp de un deceniu să se finanțeze un sistem care, conform datelor, pare să fi făcut mai mult rău decât bine? Cine a dat undă verde la „deșertificarea” sub acoperire? Cine a încasat comisioane pe secetă?
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a oprit sistemul. Bun! Dar acum e momentul să-l curețe! Să scoată la lumină toți „meteorologii” de carton și „șefii” de la butoane care și-au bătut joc de munca fermierilor și de banii statului. Să-i trimită pe hoți la Bălăcăneanca, nu în Maldive, și să recupereze fiecare leu din acest jaf colosal!
Pământul nostru a demonstrat-o: mai bine singur și fără „ajutor” decât cu voi! Iar noi, cei de la Incisiv de Prahova, vom reveni, până când fiecare rachetă aruncată fără rost și fiecare salariu imoral va fi justificat în fața legii și a bunului simț! Să curățăm grădina de buruieni, chiar dacă sunt îmbrăcate în costume scumpe și se prefac că plouă cu soluții! Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși? – Ziarul Incisiv de Prahova
La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei!

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar ecoul e asurzitor: undeva, în subteranele IGPR și MAI, funcționează o „cloacă bine închegată”, o mașinărie infernală, specializată în obstrucționarea justiției și spălarea rufelor murdare instituționale. Aparent, aceste forțe nevăzute acționează la unison pentru a menține un status quo de nepătruns, transformând transparența într-o glumă proastă și responsabilitatea într-un concept extraterestru.
Botoșani: Fratele, sora și mușamalizarea la cheie!
Luăm exemplul clasic de la IPJ Botoșani: interceptări audio ilegale, iar în rolurile principale, o „familie” cu ramificații. Cică șeful IPJ, Costîn, ar avea un frate la SRI Suceava și o soră la DNA Suceava – o adevărată dinastie a influenței! Și ce face Direcția Control Intern, acest „paznic” al integrității? Primește „sarcina nobilă” de a mușamaliza sesizările SPPC Botoșani. Și, ca prin minune, le-a reușit! Până când Sindicatul Diamantul, cu un denunț penal plimbat prin toate birourile până la Parchetul de pe lângă Judecătoria Botoșani, a spart tăcerea. Dar, pesemne, „le merge și în continuare, că doar nu Diamantul va instrumenta dosarul penal.”
Mehedinți: Falsurile lui Cârcei, aproape perfecte (până a venit Europol)!
Schema se repetă, cu mici variațiuni, la Mehedinți. Acolo, cu „falsurile” lui Carcei, totul era pregătit pentru o mușamalizare impecabilă. Doar că, exact ca în filmele americane unde un erou neașteptat salvează situația, a intervenit Europol! Fără ei, praful gros al uitării s-ar fi așternut peste ilegalități, iar „dreptatea” ar fi rămas doar o vorbă-n vânt.
Cercetarea disciplinară? Un detaliu ignorat! Sau cum să pregătești polițiștii fără să-i pregătești!
Și dacă credeți că vorbim doar de excepții, stați să vedeți! Emil Pascut dezvăluie culmea batjocurii instituționale: cum ani de zile, „funcționari implicați în procedurile disciplinare și-au bătut joc de obligația” de pregătire a membrilor din consiliile de disciplină. Adică, cei care ar trebui să aplice legea disciplinară habar n-au de ea! Și, desigur, „și-au bătut joc și de obligația de audiere a polițistului cercetat disciplinar.”
Stele la guler pentru incompetență: Minoiu, noua vedeta!
Iar ca tacâmul să fie complet, avem confirmarea că incompetența e nu doar tolerată, ci și premiată! „Nu uitați că, în curând, o să îl vedeți pe Minoiu (desemnatul șef DGMRU) cu o stea în plus, ca premiu al incompetenței din partea lui mami Dorobantu.” Ce mai, o meritocrație inversă, unde eșecul e calea cea mai scurtă către succes!
CIRP: Academia obstrucționismului la IGPR – Modele anti-transparență garantate!
Dar maestrul de ceremonii al acestei șerpării este, conform lui Pascut, CIRP-ul de la IGPR. O armată de „maimuțe” (termenul sindicalistului, n.r.) care stau la pândă, gata să-ți furnizeze „modele obstructioniste de răspuns”, bazându-se pe „obediența absolută a responsabililor pe legea 544/2001.” Adică, dacă vrei să ascunzi ceva, CIRP e „consultantul” tău ideal! S-a văzut asta la cazul IPJ Caraș-Severin (vezi nota anterioară), unde Serviciul Resurse Umane a transmis onest ce s-a făcut, dar de la Cabinet a ieșit un răspuns oficial care „ascunde informațiile livrate”. Și de ce? Pentru că „pe fir intră mereu niște maimuțe de la CIRP-IGPR care furnizează modele obstructioniste de răspuns.”
Plângerea penală „test”: Când lupul păzește stâna, procurorii dau pas!
Emil Pascut a încercat și „o plângere penală test” împotriva „mizerabililor din CIRP” și a complicilor lor, pentru această practică obstructionistă. Și unde credeți că a ajuns? La un procuror „Pelican” de la PSJ5, care, cu o eleganță demnă de o glumă proastă, a delegat-o… Direcției Control Intern din IGPR! Evident, „soluția a fost că nu-s fapte penale acolo, totul e beton,” deși sindicatul arătase o practică obstructionistă întinsă pe cinci ani. Când lupul păzește stâna, ce mai poți aștepta de la o turmă de oi?
Sistemul bolnav: Când Emil Pascut urlă, IGPR-ul ascultă pe o ureche și acoperă cu ambele mâini!
Emil Pascut, omul cu „mâna pe puls” la Sindicatul Diamantul, trage un semnal de alarmă care, cel mai probabil, va fi auzit doar de ecou. Oricine vrea să știe cum arată o instituție auto-imună la lege, unde „cloaca” e o formă de management, să ia notițe. Căci la IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare funcționează impecabil. Legea? Aia e pentru fraieri! Iar cine încearcă să o aplice, riscă să fie „hăituit” de însăși instituția pe care ar trebui să o servească. Oare cât timp mai poate rezista un sistem atât de „beton” înainte să se prulămească sub propria greutate a „treburilor murdare”? (Cristina T.).
Exclusiv
Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului – Ziarul Incisiv de Prahova
De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor controverse aprinse, acuzat fiind de ineficiență crasă, sifonare a banilor publici și chiar de agravarea secetei. Ceea ce părea o „rețetă perfectă pentru un jaf cu aprobare guvernamentală”, transformând HG 256/2010 într-o „biblie a mafiei antigrindină” și un „bilet direct spre Maldive” pentru beneficiari, primește acum o confirmare zdrobitoare.
Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a obținut în exclusivitate un Raport preliminar de o acuratețe dezarmantă, care demonstrează, fără replică, că toate dezvăluirile noastre au fost nu doar exacte, ci și profetic de corecte. Datele oficiale, furnizate chiar de Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova) pentru perioada 2015-2025, aruncă în aer narațiunea oficială a unui sistem funcțional, expunând o realitate crudă: milioane de euro aruncați pe fereastră pentru o tehnologie fără niciun efect detectabil, ba chiar suspectată de a fi contribuit la problemele climatice.
În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (AICI), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) e (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite, aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.
„Scutul” fantomă: Când variabilitatea devine dovada ineficienței
Conform anexei 1 a HG 256/2010, ar fi trebuit să beneficiem de un sistem antigrindină ultramodern, rodul unor studii științifice și tehnologii inovatoare. Realitatea, așa cum o relevă datele DAJ Prahova, este complet diferită. Pe parcursul a nouă ani (2015-2024) în care sistemul antigrindină a funcționat „normal” în județul Prahova, suprafața medie afectată de grindină a fost de 560,32 hectare pe an. O cifră care, la prima vedere, ar putea părea acceptabilă. Însă, statistica nu minte și scoate la iveală adevărul brutal: abaterea standard a suprafețelor afectate este de ±738 hectare, adică mai mare decât valoarea medie însăși!
Ce înseamnă asta? Explicația este simplă și devastatoare pentru susținătorii sistemului: într-un sistem tehnic eficient, variațiile de la un an la altul ar trebui să fie minime, controlate. Aici, fenomenul grindinei rămâne complet aleatoriu, „sărind” dramatic, exact ca și cum sistemul nu ar exista. Verdictul statistic este clar: sistemul nu controlează grindina. Banii publici, alocați „studiilor fără rezultate, omologărilor fictive și programelor experimentale eșuate”
Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!, nu au produs nimic concret, ci doar o vastă operațiune de sifonare a bugetului.
Paradoxul prahovean: Fără rachete, mai puțină grindină și recole istorice!
Dacă ineficiența statistică nu era suficientă, anul 2025 oferă dovada supremă a inutilității sistemului. În 2024, sistemul a funcționat doar parțial (aprilie-iulie), iar în 2025, a fost oprit complet. Logica ar fi dictat o creștere masivă a pagubelor. Realitatea, însă, contrazice flagrant această așteptare, confirmând, încă o dată, acuzațiile Incisiv de Prahova privind „sistemul fantomă pe banii noștri”:
- 2024: 313 hectare afectate de grindină (sub media anilor cu sistem activ).
- 2025: 459,84 hectare afectate de grindină (tot sub media anilor cu sistem activ).
Cu alte cuvinte, în absența rachetelor, grindina nu a devenit mai severă; dimpotrivă, pagubele au fost mai mici! Acest fenomen, bine cunoscut în știință, indică faptul că intervenția artificială nu avea, în realitate, niciun efect benefic.
Iar surprizele nu se opresc aici! Anul 2025, singurul sezon fără intervenții antigrindină, a înregistrat și cele mai mari producții agricole din întreg intervalul 2015-2025! Grâul a „explodat” de la 3.500-5.000 kg/ha la aproximativ 8.000 kg/ha; rapița a urcat la circa 4.500 kg/ha; floarea-soarelui a revenit la 2.500 kg/ha; iar porumbul a atins un nivel excepțional de peste 6.500 kg/ha. O creștere simultană pe toate culturile majore, exact în anul în care rachetele au tăcut, reprezintă un argument statistic irefutabil: oprirea însămânțărilor cu iodură de argint a coincis cu cel mai productiv an agricol al ultimului deceniu în Prahova.
Seceta: Adevăratul dușman ignorat, agravat de iluzii costisitoare
În timp ce statul român a investit zeci de milioane de euro într-un sistem antigrindină demonstrat acum ca fiind ineficient, a ignorat complet adevăratul flagel al agriculturii: seceta. O comparație a datelor DAJ Prahova este elocventă:
- Grindină (media 2015-2024): 560,32 hectare afectate.
- Secetă (media 2015-2024): 14.013 hectare afectate, adică de peste 25 de ori mai mult! În ani extremi, diferența a atins chiar și 50-100 de ori.
Cu toate acestea, finanțarea s-a concentrat exclusiv pe rachete, în timp ce seceta, responsabilă pentru peste 90% din pagubele agricole, a rămas complet neadministrată. Mai mult, analiza variabilității arată o abatere standard a secetei de 16.636 hectare, mult mai mare decât media, indicând un fenomen natural sever, pe care sistemul antigrindină nu doar că nu îl reduce, dar pare chiar să îl agraveze, coincizând anii cu consum mare de rachete cu anii de secetă severă (2020, 2024).
Și aici, anul 2025 aduce o altă revelație. În anul fără rachete, suprafața afectată de secetă a scăzut la 7.018 hectare, adică cu 50% mai puțin decât media ultimului deceniu. Astfel, în absența intervențiilor atmosferice, indicatorii agricoli s-au îmbunătățit drastic: mai puțină grindină, mai puțină secetă și producții record. Este pentru prima dată când datele oficiale arată simultan aceste trei tendințe pozitive, într-un an fără sistem antigrindină!
De La HG 256/2010 la salarii de nababi: Anatomia unei decepții de stat
Aceste descoperiri șocante amplifică acuzațiile noastre anterioare (sursa: Incisiv de Prahova) privind jaful din spatele Sistemului Național Antigrindină. HG 256/2010, prezentată drept fundamentul SNAG, s-a dovedit a fi „Hârtia ilegalității, biblia mafiei antigrindină”. Iar Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) continuă să funcționeze ca o „instituție-fantomă” , chiar și acum când activitatea sa principală este suspendată.
Cu 106 puncte de lansare inactive și o activitate „zero” de peste un an, AASAG continuă să plătească salarii de zeci de mii de lei. Directorul Dragoș Manole, plătit cu nu mai puțin de 20.000 de lei pe lună (sursa: Antena 3 CNN, Incisiv de Prahova), exemplifică perfect „școala tăcerii cu onoruri”, refuzând să detalieze în ce a constat „activitatea categorică” a instituției. Este o „orgie de sifonare a banilor publici” care sfidează orice logică economică și morală, mai ales într-o perioadă de austeritate.
DNA și Ministrul Agriculturii: Ultimul tren spre transparență și justiție?
Aceste noi date, irefutabile, intensifică apelurile repetate ale Incisiv de Prahova către Direcția Națională Anticorupție (DNA) de a se autosesiza și a investiga modul în care a fost implementată HG 256/2010. Sunt necesare răspunsuri clare și transparente cu privire la respectarea procedurilor legale, studiile de impact reale, monitorizarea cheltuielilor și eventualele conflicte de interese.
Ministrul Agriculturii, deși a avut curajul să suspende sistemul, are acum o datorie morală și legală sporită. Nu este suficient să oprești sistemul; trebuie „să-i trimiți pe hoți la Bălăcăneanca și să te asiguri că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Acum, cu dovezile statistice că absența sistemului aduce beneficii reale, cazul devine de-a dreptul exploziv.
Concluzie: Să curățăm grădina statului de buruienile costisitoare ale incompetenței și corupției
„Fermierii – eroi ai pământului”, mai buni decât orice detectiv 007, au pus APIA la colț și au adus în atenția publică un jaf colosal. Noile date de la DAJ Prahova nu fac decât să le valideze pe deplin avertismentele și să arate că „sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite” .
Acest episod jenant nu este doar o știre, ci un simptom al unei boli profunde: corupția și incompetența la nivel înalt, protejate de un sistem inert. E timpul ca lopata să intre adânc în grădina statului, să scoatem la lumină toate aceste buruieni costisitoare și să le trimitem acolo unde le este locul: fie la Remat, ca rachetele, fie la Bălăcăneanca, ca pe toți hoții!
Vom reveni, pentru că această poveste este departe de a fi încheiată. (Cristina T.).
-
Exclusivacum o săptămânăMAEȘTRII CIRCULUI, SUB BAGHETA GONFLABILĂ A INCOMPETENȚEI! (VIDEO)! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum o săptămânăÎntre clanuri, cadavre și caricatura justiției! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 5 zileCând statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 3 zileIntervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 2 zileCine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși? – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 6 zileComisia Europeană, acuzată că ii ignoră pe fermieri și pe europarlamentari! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 12 oreUn măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă) – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Uncategorizedacum 5 zileELKO Technology MeetUP la Brașov
