Connect with us

Exclusiv

Urmarile si consecintele asupra multor cetateni ai Romaniei a combinatiei toxice intre DNA-SRI si nu numai s-au vazut in perioada anilor 2013-2017

Publicat

pe

  Din evaluarea CV-ului fostului premier rezulta unele aspecte interesante:

  • 2005 – 2007: Consilier al Ministrului Agriculturii si purtator de cuvant pentru Romania in cadrul Comitetului special pentru agricultura al Consiliului UE;
  • 2007: Subsecretar de stat pentru afaceri europene in cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
  • 10.2007 – 22.12.2008: Ministru al Agriculturii si Dezvoltarii Rurale

Se poate observa ca Dacian Colos a avut functii importante in cadrul ministerului agriculturii incepand cu anul 2005, cu rol activ si relevant pe zona atragerii si utilizarii fondurilor europene nerambursabile in domeniul agriculturii, sens in care poate ar trebui intrebati si fostii ministrii ai agriculturii Flutur si Remes despre cetateanul Ciolos.

Oare nu a stiut cum s-au cheltuit banii europeni in dezvoltarea softurilor si aplicatiilor in cadrul APIA unde lucrurile merg si astazi foarte prost vezi articolul din link-ul file:///C:/Users/user/Downloads/CV-ul%20necosmetizat%20al%20lui%20Dacian%20Ciolo%C5%9F.html

Unde se afirma ca :  “Insa nici pana la ora actuala Ciolos nu a finalizat aceasta strategie agricola. Cat timp a fost consilier si subsecretar de stat, Dacian Ciolos a fost implicat direct in procesul de absorbtie a fondurilor comunitare si in punerea pe picioare a Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA). Insa despre modul cum s-a implicat Ciolos in aceste chestiuni se poate observa si astazi, cand Romania are mari probleme cu aceste doua cerinte. Trebuie precizat ca Dacian Ciolos a absolvit in 1994 Facultatea de Horticultura din cadrul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Cluj.”

In fapt se poate constata cum i s-a construit un parcurs  – “oare cine i l-a constuit? “ o intrebare retorica, cine l-a sprijinit pe tanarul Ciolos, la 37 ani, sa ajunga important atat in minister cat si in comisia europeana in 2010 etc…, si, daca el nu a contribuit direct sau mijlocit la ascensiunea financiara a unor firme care au “castigat” licitatii publice pentru dezvoltare de sisteme informatice in structuri ale ministerului agriculturii cum ar fi: Siveco, Team Net sau derivatele sale organizationale… si  nu numai aceste firme abonate de foarte multi ani la banii publici si europeni!

Pe acest fond ar trebui sa se analizeze rolul lui Ciolos, avand in vedere functiile publice detinute in ministerul agriculturii, in cunoasterea activitatilor investitionale derulate din 2006 in cadrul APIA, ca prim exemplu, in special pentru achizitionare si dezvoltarea unui sistem informatic, respectiv prestari servicii IT in cadrul acestei structuri din cadrul ministerului agriculturii.

Din diverse medii se poate afla, in special de la fostii sefi ai corpului de control al ministrului agriculturii din perioada 2006-2009, diversii secretari de stat sau specialisti din structura MADR, APIA etc…, despre existenta unei adrese a sefului corp control dir.gen. Cornel Honorel Dicu, intocmita de doi functionari Petrica Anton si Carmen Gheorghe, catre Gheorghe Albu, secretar de stat al MADR cu nr.63986/28.11.2008, cand inca ministru era Ciolos si cred ca a stiut desprea continutul acesteia, respectiv despre un raport de control al aceluiasi sef al corupului de control al ministrului agriculturii datat sub nr.61007/09.02.2009, adresat noului ministru de atunci Ilie Sarbu, avizat de acesta si de consilierul lui, de atunci, Viorel Davidoiu. Mai mult, in urma raportului – nota anterior amintit ministrul Ilie Sarbu a remis o adresa sub nr. 61007/10.02.2009 si documentul in cauza anexat catre PICCJ, in atentia procurorului general de atunci nimeni alta decat Laura Codruta Kovesi, mentionand faptul ca nota de control cu rezultatul verificariilor intreprinse la APIA este necesar a fi supus cercetarilor legale in cauza in vederea stabilirii daca neregulile constatate intra sub incidenta unor fapte penale sanctionate ca infractiuni de Codul Penal sau alte legi speciale incidente. Aceleasi documente au fost transmise in copie si catre MAI, IGPR Directia de Investigare a Fraudelor de catre dir.general corp control al MADR, Cornel Honorel Dicu sub nr. 61007/16.02.2009, fiind primite, in aceeasi data, documentele referite, sub semnatura propie, de catre un comisar sef Chinau din cadrul institutiei mentionate.

Ce s-a intamplat cu cercetarea penala a continutului documentelor in speta data si care a fost rezultatul inceperea urmariri penale sau alta solutie despre care nu s-a aflat public inca. Dar sistemul informatic de la APIA functioneaza precar si lucrurile nu stau in ordine cu cheltuirea banilor europeni in aceasta zona  a APIA si nu numai.

Documentele mentionate anterior cuprindeau referiri la incheierea contractului de prestari servicii nr.20/15.07.2006 cu obiect “Dezvoltarea software-ului pentru sistemul IT al APIA si IACS” IACS  este  – Sistemul Integrat de Administrare şi Control (IACS) din România (vezi link http://www.apia.org.ro/ro/directia-masuri-de-sprijin-i-iasc/sistemul-integrat-de-administrare-si-control-iacs-din-romania1393245798) avand o valoare contractuala de 13.899.597 lei + TVA, cu un termen de finalizare de 12 luni de la data intrarii in vigoare a contractului ( termen finalizare 24.07.2007). Termenul de finalizare a fost cu mult depasit si mai mult pretul contractul a fost majorat fara licitatii etc. Contractul a fost atribuit in iulie 2006, catre consortiul SIVECO – ABG STERPROJEKT, din Polonia. Interesant este ca s-a facut o comparatie, in baza controlului ministerului, intre contractul din 2006 si unul sub nr.20/2008, un contract aditional la cel vechi constatandu-se, constatandu-se ca contractul initial a fost modificat succesiv prin cel putin 5 acte aditionale: act ad nr.1/18.07.2006 prin care a fost decalat termenul de finalizare a proiectului la o alta data 24.08.2007 aspect cce denatureaza procedura legala de licitatie publica anterioara; act ad nr.2/15.12.2006 prin care se extinde obiectul contractului cu “servicii de consultanta, dezvoltare si prelucrare software privind normalizarea si pregatirea datelor de digitalizare in vederea migrarii in structura geodatabase in vederea realizarii modelului digital al terenului si includerea componentei pentru plati complementare nationale directe in aplicatia IACS pentru platile directe pe suprafata pentru produsele agricole”. S-a stanbilit prin acest act aditional un nou cost suplimentar de 6.601.170 lei + tva; act.ad. nr.3/08/08/2007 rin care se modifica graficul de lucrari si de facturare al contractului; act.ad. nr.4/30.11.2007 (deja Ciolos era ministru la aceasta data de cel putin o luna si jumatate) prin care se modifica din nou graficul de lucrari pana la data de 29.02.2008 si se reactualizeaza graficul de facturare deci si de plati; act.ad. nr.5/26.02.2008 (Ciolos inca ministru) prin care se aproba oprirea realizarii modului de dezvoltare rurala si diminuarea pretului cu contravaloarea acestuia in suma de 208.494 lei o actiune cel putin hilara si nelegala pentru ca modicifica cerintele licitatiei din 2006 etc….si se prelungeste totodata termenul de finalizare al proiectului pana la data de 20.08.2008. valoarea contractul dupa aditionale in cauza a devenit de 24.147.807 lei fata de cea stabilita initial prin licitatie.!!!.

Aceste acte aditionale semnate de reprezentantii APIA si acceptate tacit sau nu de catre oficialii MADR nu au avut  referate e fundamentare conform legii, singurul act ad fiind cel cu nr.2/15.12.2006. Ministerul a fost practic vaduvit prin aceste acte aditionale de finalizarea la termenul convenit prin licitatie si la pierderea de venituri din penalitatile legale ce ar fi trebuit percepute de stat pentru intarzierile contractuale acceptate fara solicitarea de sume penalizatoare in cuantum de 0,06% per zi de intarziere din valoarea contractului….Aceasta frauda cine o plateste si cine e responasbil din parte statului reprezentat in MADR de ministru secretari de stat, dir.generli si reprezentatii APIA etc….. De remarcat ca Curtea de Conturi a demarat si ea la aceea vreme un control pe subiect prin verificare contractelor la APIA inclusiv cel sub nr.20/2006.

Interesant este ca a fost semnat un acord cadru nr.73/31.12.2008 (sub nr.28323/31.12.2008 la SIVECO) intre APIA si asociatia formata din SIVECO, TEAMNET INTERNATIONAL si ABACO srl din Italia, pentru servicii de extindere si dezvoltare a sistemului informatic al APIA, pentru circa 36 luni cu o valoare de 12.000.000 eura +tva pentru intreaga perioada (4000000 euro/an). Oare ministrul Ciolos care a plecat in 22.12.2008 nu stia nimic despre acest acord cadru care sigur a inceput sa fie negociat cu cel putin 6 luni inainte desemnare celor trei firme de catre APIA. Ministru in calitate de ordonator principal de credite nu stia ce aproba prin bugetele anuale sau la rectificari sau nu era informat de subordonati etc… Cum de nu este intrebat despre situatia din cadrul integului minister si entitatile subordonate sau coordonate de stadiul investitiilor derulate in perioada 207-2008 dar si anterioara cand era o persoana cu responsabilitati exprese pe zona fonduriloe erupene etc….In perioada 2007-2008 au fost sesizate la nivelul APIA/IACS in februarie 2009 o serie de disfunctii in functionare sistemului informatic din perioada mentinata cu o serie de implicatii in efectuarea platilor catre fermieri pentru 2007,2008. Au existat mai mult activitati de audit CE?DG Agri 2007 -2009 la nivelul MAPDR pentru identificare functionarii IACS constatandu-se multe deficiente cum ar fi:sufrafete de teren neeligibile/terenuri abandonate, digitalizari incorecte, modificari de peisaj, nu au fost furnizate informatii corecte catre fermieri (cred ca si acum e la fel) aspect ce a determinat erori in identificarea parcelelor si intarzieri in procesarea cererilor fermierilor, controalele clasice in teren s-au facu pana in februarie 2008 sens in care datorita iernii multe parcele agricole nu au fost corect determinate, masuratori  “generoase”, controlul prin teledetectie a fost facut cu intarziere in 2007 datorita disfunctionalitatilor in sistemul IACS, cu risc si pentru 2008. Reprezentantii CE au solicitat autoritatilor romane clarificari suplimentare in situatiile identificate si cel mai important verificari retoactive in Sistelul de plati al APIA intrucat era deja al doilea an de implementare a schemelor de plata APIA (2007 -2008 si in mandatul lui Ciolos) si nu a fost constituita pana in martie 2009 o strategie de luare in calcul al noilor informatii  produse prin sistemul IT de la APIA pentru verificarile retroactive, iar APIA nu a analizat supradeclararile care pot intra sub incidenta sanctiunilor art.138 (2) din Reg CE nr.1973/2004 pentru SAPS si art.53 din Reg CE nr.796/2004 pentru CNDP

Un alt proiect IT “implementat” tot de SIVECO este cel de la APDRP – Agentia de plati pentru dezvoltare rurala si pescuit unde pana in februarie 2009 sistemul informatic integrat derulat in baza contract PHARE RO-2005/017-553.03.02.03 care si el a fost intarziat mult cel putin 4 ani la acea data si cu o serie de deficiente in functionare  ( nu au fost realizate teste de capacitate pentru sistem, timpii de raspuns nu sunt cei stabiliti contractual, nu au fst predate la aceea vreme versiuni complete ale manualelor de utilizare ale sistemului implemntat de SIVECO (vezi si Cardul de sanatate, SIUI de la CNAS) aspecte sesizate la acel moment de responsabili din cadrul APDRP catre oficialii MADR dar nu au fost reactii pe masura etc… Nimeni nu s-a sesizat si pe acest contract…. Multe din deficientele din sistemul IACS au fost constatate in timpul misiunilor de audit din perioada 18-22.06.2007, 03-09.09.2007, 28.01 – 31.01.2008, 29.09. -03.10.2008 si care urmau a fi discutate la Bruxelles in cadrul intalnirii bilaterale din data de 27.03.2009.

Ce stie despre toate acestea actualul lider al partidului PLUS si ce raspuns a fost primit de la CE pe subiectul agricultura la accea vreme etc…? Dar, binomul D.N.A – S.R.I. ce au facut cu aceste date? (Cristina T.).

 

Vezi link-uri

file:///Dacian%20Ciolo%C5%9F,%20Primul%20ministru%20desemnat,%20are%20un%20dosar%20penal%20aflat%20%C3%AEn%20anchet%C4%83%20_%20EXPUNERE.COM%20_%20Adev%C4%83rul%20Despre%20Rom%C3%A2nia.html

file:///Cine%20este%20Dacian%20Ciolos.%20Are%20un%20CV%20impresionant!%20-%20Aktual24.html

file:///Dacian%20Ciolo%C8%99%20c%C4%83tre%20Guvern_%20Rom%C3%A2nia%20s%C4%83%20aib%C4%83%20internet%20pe%20band%C4%83%20larg%C4%83%20la%20%C5%A3ar%C4%83%20_%20StiriAgricole.ro.html

Exclusiv

Cum ne-a lăsat SNACP cu buza umflată și buzunarele goale! – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

De

România, un stat unde „scutul antigrindină” s-a transformat într-o sită găurită prin care s-a scurs, în doișpe ani, un miliard de euro. Un memoriu exploziv, semnat de fermieri și specialiști, nu doar că aruncă în aer mitul eficienței Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor (SNACP), dar dezvăluie o operațiune de „sifonare” a banilor publici, orchestrată cu o nonșalanță demnă de filmele cu gangsteri, sub nasul unor guverne care au bătut record după record la… incompetență crasă!

După cum am documentat până la saturație (aici),  (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),  (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite.

Guvernul Boc, arhitectul unei iluzii de un miliard de euro: Scut antigrindină sau sită de sifonat bugetul?

Totul a început, sau mai bine zis, s-a cimentat, prin celebra Hotărâre de Guvern nr. 256 din 2010. Aceasta, cică, trebuia să asigure un „scut” protector pentru agricultura românească, pe o perioadă de 15 ani, până în 2024. Planuri mărețe, promisiuni bombastice: 2 milioane de hectare protejate, centre zonale operaționale, tehnologii de ultimă generație și colaborări internaționale. Într-un cuvânt, raiul agricol, protejat de rachete! (Sursa: HG 256/2010 și Memoriul fermierilor)

Doar că, în 2024, realitatea lovește mai crunt decât orice grindină. Programul nu e gata. Nici pe departe! Dimpotrivă, se cere prelungirea sa până… în 2040! O șuetă de 30 de ani, timp în care se pare că singurele recolte abundente au fost cele din conturile „băieților deștepți” și din buzunarele celor care au administrat „scutul”. În loc de o protecție extinsă, am primit o extindere a termenului limită, pentru a mai înghiți niște bugete. Asta, dragi cititori, nu mai e un proiect, e o afacere de familie, trecută din generație în generație!

Rachetele fantomă și omologarea de hârtie: Când un sistem întreg e o glumă proastă cu bugete reale!

Imaginați-vă că plătiți o armată să vă apere țara, iar în toiul bătăliei descoperiți că puștile lor sunt din plastic și cartușele sunt expirate! Exact așa arată situația cu SNACP. După ani de cheltuieli astronomice, ce să vezi? În 2024, sistemul a fost SUSPENDAT pe motiv că… niciun punct de lansare nu avea omologarea finalizată conform cerințelor legale! (Sursa:  Raportul Curții de Conturi).

Adică, am investit un miliard de euro (da, APROAPE UN MILIARD DE EURO, conform estimărilor din Memoriu, adunând infrastructură, rachete și costuri operaționale) în ceva ce, pe hârtie, nici măcar nu exista legal! Rachetele de 1000 de euro bucata au fost lansate așa, la voia întâmplării, fără niciun fel de certificare care să le ateste siguranța sau eficacitatea. Curtea de Conturi a constatat sec: „activitățile de omologare și punere în funcțiune nu au fost realizate integral și în perioada prevăzută”. O palmă usturătoare dată oricărui simț al responsabilității. E ca și cum ai construi o autostradă și, după ani de muncă și miliarde aruncate, să descoperi că… nu ai autorizație de construcție.

Consiliul Științific – Specie protejată… de inexistență! Doi decenii de „știință” pe ghicite și speranță!

Și dacă omologarea era o glumă, „fundamentarea științifică” a fost o parodie sinistră! Conform Legii nr. 173/2008, care guvernează acest sistem, trebuia înființat un Consiliu Consultativ Științific la nivelul AASNACP, plin de experți, profesori, meteorologi, pedologi, oameni cu cap. Ghici ce? Curtea de Conturi a confirmat, negru pe alb, că acest consiliu NU A FUNCȚIONAT DELOC! (Sursa: Raportul Curții de Conturi).

Așadar, timp de doișpe ani (sau chiar mai mult, căci sistemul funcționează din 2004!), deciziile tehnice s-au luat… la ghici? Pe baza horoscopului agricol? Fără supraveghere științifică, fără o legătură reală cu mediul academic, fără studii de impact climatologic și ecologic. Ministerul Agriculturii a admis, abia acum, în 2024, că „situația științifică este necunoscută” și că ABIA ACUM se va lansa un studiu de impact! Da, ați citit bine: după un miliard de euro cheltuit și doi decenii de activitate, ÎN SFÂRȘIT ne gândim să vedem dacă funcționează sau nu și dacă nu facem mai mult rău decât bine. Ne-am scărpinat la ceafă și am zis: „Ia să vedem, ce-am făcut noi atâta timp cu banii ăia?” Penibil!

Fermierii, singurii meteorologi cu simț de răspundere: Cum ‘s-a oprit ploaia’ când au pornit rachetele (și a revenit când le-au oprit)!

Dar cine a observat, de fapt, ce se întâmplă? Cine a tras semnalul de alarmă? NU „experții” de la AASNACP, NU „oamenii de știință” inexistenți, ci FERMIERII! Acești „detectivi” ai naturii, mai ageri decât orice aparat sofisticat, au observat un fenomen straniu: unde se trăgea cu rachete, seceta era garantată! Ploile se „evaporau”, iar pământul crăpa.

Forumul Agricultorilor și Procesatorilor Profesioniști din România (APPR) a cerut public suspendarea sistemului, argumentând simplu: grindina o poți asigura, dar împotriva secetei NU EXISTĂ asigurare! Riscul, au spus fermierii, e prea mare. Și ce să vezi? În vara lui 2024, când s-au suspendat lansările antigrindină (inițial în Prahova, apoi la nivel național, vezi mai jos de ce!), a început să plouă! Producțiile agricole au sărit în sus, atingând recorduri istorice în zone care, până atunci, se confruntau cu seceta cronică. (Sursa: Memoriul fermierilor, observații empirice). Coincidență? Sau fermierii au fost, de fapt, singurii care au știut ce se întâmplă?

Seceta bugetară, mai cruntă decât cea pedologică: Când ‘n-a mai plouat’ cu bani, sistemul s-a ‘uscat’ subit!

Adevăratul motiv al suspendării activității sistemului? Nu, nu a fost grija subită față de mediul înconjurător sau de lipsa studiilor. A fost lipsa… banilor! Raportul Curții de Conturi dezvăluie că ordinul ministrului din iulie 2024 de a opri activitățile nu a fost avizat de conducerea AASNACP, care s-a trezit pusă în fața faptului împlinit și informată că NU MAI EXISTĂ RESURSE BUGETARE pentru operarea sistemului până la sfârșitul anului! (Sursa:Raportul Curții de Conturi).

Adică, am mimat grija pentru știință și fermieri, dar, de fapt, s-a terminat bugetul! Operațiunea de „sifonare” a ajuns la fundul sacului, iar sistemul a intrat în „secetă” financiară. Halal management, halal responsabilitate!

De la 2024 la 2040: O eternitate de sifonat banii publici, fără picătură de responsabilitate!

Și acum, cireașa de pe tort: în loc să tragă linie, să facă un audit serios și să curețe mizeria, Guvernul se pregătește să prelungească programul până în 2040! Da, nu e o glumă de 1 Aprilie. Acum, când știm că sistemul n-a fost omologat, că n-a avut fundamentare științifică, că a generat secetă (sau cel puțin așa spun fermierii), și că a înghițit un miliard de euro, propunerea este să mai înghită și alți bani, încă 16 ani!

S-ar putea să existe alternative mai ieftine și mai eficiente, cum ar fi generatoarele terestre de iodură de argint, folosite de Ungaria, sau baloanele cu heliu, menționate chiar de Minister. Dar de ce să alegi soluții logice și ieftine, când poți să continui să arunci cu miliarde într-o gaură neagră, sub pretextul „dezvoltării”?

DNA, ești online? Un miliard de euro caută vinovați, înainte să ‘se evapore’ și dovezile!

În lumina tuturor acestor dezvăluiri, întrebarea arzătoare nu mai este dacă sistemul antigrindină funcționează, ci CÂND SE AUTOSESIZEAZĂ DNA-UL? Aici nu e vorba doar de o proastă gestionare, ci de indicii clare de fraudă, incompetență sistemică și, cel mai probabil, deturnare masivă de fonduri publice.

Un miliard de euro, dragi procurori, nu se evapora așa, pur și simplu, în nori! Are nevoie de complici, de semnături, de avize fictive și de mult tupeu. E timpul ca „Bălăcăneanca” să se pregătească pentru niște „oaspeți” de seamă, căci agricultura românească, fermierii și, nu în ultimul rând, bugetul statului, merită dreptate! Și transparentizare totală, nu doar promisiuni deșarte și prelungiri pe termen nelimitat ale unui eșec monumental. Vom reveni, până când fiecare ban public va fi justificat, iar fiecare vinovat va plăti pentru că a furat nu doar ploaia, ci și viitorul agriculturii românești! Vom reveni! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

MAEȘTRII CIRCULUI, SUB BAGHETA GONFLABILĂ A INCOMPETENȚEI! (VIDEO)! – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

De

Când sărăcia se pune pe „impărat”, jupoaie și micul comerciant! (aici), (aici), etc

Vălenii de Munte. Un nume. Două realități. Pe de-o parte, idila bucolică a toamnei, unde mirosul de must fiert se îmbină cu promisiunea licorilor tari și a grătarelor sfârâitoare. Pe de altă parte, Vălenii de Munte, un fief al corupției, unde mirosul de beton dubios se amestecă cu aroma dosarelor „clasează” și a instrucțiunilor secrete. Și, ca o palmă dată bunului simț, Primăria și Consiliul Local organizează cu mare pompă Festivalul Țuicii – Serbările Toamnei, Ediția a XXVI-a! O manifestare menită să atragă „zeci de mii de oameni”, localnici și turiști, toți dornici să guste „autenticul românesc”. Dar oare ce fel de „autenticitate” se mai găsește aici, dincolo de cazanele cu țuică, în inima unui sistem putred?

Nici bine n-a stat pălinca, că a și început jecmăneala!

Nici bine nu s-a stins ecoul Festivalului Prunii din Vălenii de Munte, o altă sărbătoare a „autenticului românesc” organizată de aceeași Primărie și Consiliu Local, că pe adresa redacției noastre au început să curgă zeci de reclamații incendiare. Se pare că „împăratul” nostru local, pe lângă celelalte talente, și-a descoperit și o vocație de „taxator” forțat, jecmănind comercianții prezenți la eveniment cu sume cuprinse între 500 și 1000 de lei! Această nouă mostră de „întreprinzătorism” dubios pare să indice că „sărăcia și-a pus cuvântul și disperarea pe Imperiul ‘Împăratului’”, transformând festivalul bucuriei într-un bal mascat al extorsiunii la scară mică. Dacă mai ieri vorbeam de afaceri cu beton și mandate la comandă, azi ne confruntăm cu un „împărat” care, probabil, nu mai are bani nici de pălincă cinstită, și recurge la jupoirea măruntă a celor care, culmea, ar trebui să aducă bunăstare zonei. Dar, să revenim la actualul eveniment, Festivalul Țuicii, unde, probabil, scenariul e deja scris.

„Împăratul” distilează succesul (și dosarele penale) – Acum și taxe pe fericire!

În timp ce „împăratul” local, primarul în persoană, se pregătește să taie panglica festivalului, cu un zâmbet larg de gazdă ospitalieră, ne amintim cu amuzament amar de culisele sale. Nu cu mult timp în urmă, același „împărat” primea instrucțiuni pe furiș, la o cârciumă, pe ușa din spate, de la „cei trei crai” Epurescu, Brudașcă și Macarie (așa cum dezvăluia Incisiv de Prahova). Acum, pe scenă, el e simbolul prosperității. Cine ar bănui că mâna care binecuvântează butoaiele cu țuică este aceeași mână care pare să fi semnat aranjamente cu beton dubios de la firma „Concris”, deținută, vai, de soție? Sau că zâmbetul său ascunde amenințări cu moartea adresate foștilor consilieri, precum I.C., transformat simbolic într-un „morcov rupt din Vilanță”?! Și mai nou, că disperarea de a-și menține „Imperiul” îl împinge la o jecmăneală meschină a micilor comercianți, transformând fiecare festival într-o nouă sursă de „venituri” ilicite.

Juriul de degustare vs. „juriul” justiției: O intrecere amara cu bani gheață

La Festivalul Țuicii, un juriu selectat cu grijă va medalia „cei mai buni producători și cele mai bune licori”. O ocazie de fair-play și transparență! Dar oare justiția din Vălenii de Munte are parte de un juriu la fel de incoruptibil? Din contră, aici „juriul” pare să fie compus din procurori „cuminți” și judecători „Epurila” (pe numele său de scenă, Dumitran Marius Andrei, pe vremea cand activa Judecatoria Valenii de Munte), care împart/au impartit nu medalii, ci „mandate la comandă” și „clasează dosare” cu o viteză uimitoare. Ne amintim de firma-paravan Lynodoris Impex SRL și de mărturiile fostei contabile care vorbea despre „furtul de lemne” și „acte antedatate”. Ei bine, în acest „concurs”, medaliile se dau pe sub masă, iar „licorile” sunt amarul neputinței în fața abuzurilor și, mai nou, amărăciunea jecmănelilor de la fiecare târg.

Grătarele corupției: De la carne proaspătă la dosare arse și mici smulși din buzunar

Peste patruzeci de fermieri aduc la Festival „fructe, legume, brânzeturi, cârnați și pastrame”, gata să sfârâie pe grătare, îmbiați de o atmosferă autentică. Ce contrast cu „grătarele” unde sunt arse probele, unde sunt manipulați martorii, unde dosarele sunt „pregătite” pentru a servi interesele obscure ale „Blondului” Alexandru Valentin, sau ale Mădălinei Cârstocea, sau ale altor „crai de la răsărit” din poliția locală! Acolo, pe grătarele corupției, carnea e putredă, iar fumul gros al impunității sufocă orice urmă de dreptate. Și mai nou, se pare că nici bucuria de a-ți vinde marfa la un festival nu mai este gratuită, ci taxată „de urgență” de „împărat”.

„Cu măsură” (pentru tuică), „fără măsură” (pentru corupție și jecmăneală)

„Timp de trei zile s-a baut (cu măsură) țuică și pălincă”, ne -au  asigurat organizatorii. Dar unde e măsura, domnilor de la Primărie și Consiliul Local, când vine vorba de abuzuri, de afaceri dubioase, de amenințări și de o justiție transformată în slugă personală? Vălenii de Munte nu este doar locul unde se celebrează recolta, ci și locul unde se recoltează profituri ilicite, unde se „culeg” decizii judecătorești convenabile și unde se „distilează” impunitate. Ba mai mult, se pare că „Imperiul ‘Împăratului’” a ajuns la fundul sacului, încât trebuie să „stoarcă” și ultimul leu de la micii comercianți, sub masca unor festivaluri populare.

Festivalul Țuicii devine, astfel, o oglindă cinică a unui sistem: o sărbătoare publică, strălucitoare, peste o rețea subterană de corupție, pe care Incisiv de Prahova o deconspiră pas cu pas. Poate că e timpul ca, pe lângă degustările de țuică, să organizăm și un concurs pentru cea mai bună „rețetă” de dosare clasate, sau pentru cel mai rapid „trafic” de influență, sau, de ce nu, pentru cea mai eficientă „jecmăneală” de festival. Doar așa, poate, „autenticul românesc” al corupției din Vălenii de Munte ar fi pe deplin recunoscut și medaliat, la fel cum merită.

„Donații” cu mâna în buzunar: Bacșișul „Împăratului” pentru un Festival „Autentic”!

Și dacă vă întrebați de unde atâta opulență festivă, ei bine, pe lângă jecmăneala directă de la micii comercianți, „Împăratul” și-a asigurat „splendoarea” festivalului prin „contribuții” fără acte, direct de la firmele „de casă”, transformând evenimentul într-o adevărată mașinărie de „bacșișuri” la negru!

Motou de final: De la „impărat” la iobag, e un drum incet/anevoios, DAR SIGUR… betonat cu corupție! 

În lumina acestei „sărbători” a corupției, la Vălenii de Munte, ne permitem să adăugăm un avertisment solemn, dar cu un zâmbet amar pe buze:

„Și alții s-au crezut împărați și au ajuns iobagi…”

Pe tronul betonat de aranjamente dubioase, cu buzunarele umflate din „jecmăneala” micilor comercianți de la Festivalul Prunii și cu mintea otrăvită de iluzia impunității, „Împăratul” nostru local pare să fi uitat lecțiile istoriei. A uitat că fiecare „crai” care intră pe ușa din dos, fiecare „Iepurila cu tocuri” care emite mandate la comandă și fiecare „Blond” care-și face de cap sub acoperirea uniformei, sunt doar niște pioni într-un joc murdar. Un joc al cărui final este mereu același pentru cei prea mândri să se plece în fața legii. Căci, în cele din urmă, chiar și cei mai puternici „împărați” ai corupției ajung să plătească tribut – fie prin decăderea morală în propriile mofturi și disperări, fie prin ridicarea la rang de „iobăgie” în fața unei justiții (sperăm noi) redresate. Și atunci, licorile bahice ale succesului se vor transforma în apa chioară a falimentului, iar „Imperativul” jupuirii va fi înlocuit cu imperativul răspunderii. Va rămâne doar gustul amar al unei toamne în care singura recoltă consistentă a fost cea a fărădelegilor. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Între clanuri, cadavre și caricatura justiției! – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

De

De la altar la tribunal, și de acolo, cine știe, poate direct la… pensie specială! În România anului de grație 2025, în timp ce pe ecrane se perindă povești cu justițiari și eroi, în spatele cortinei țesăturile nevăzute ale „nașilor” și „finilor” continuă să controleze destine, legi și chiar ordinea publică. O dezvăluire incendiară semnată de Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă care, cel mai probabil, va fi ignorat cu eleganță de „puterile” statului. Căci, nu-i așa, ce-i o mică „încâlcătură religioasă” între polițiști, magistrați și politicieni, când e vorba de stabilitatea… scaunelor?

Cununii de aur și lanțuri de fier: Cum „nașii” au cucerit sistemul!

Nașii. Nu doar lideri spirituali, ci arhitecți ai unei rețele de influență ce eclipsează orice rețea de socializare. În cultura noastră, nașul e mai mult decât o figură; e o păpușă invizibilă care trage sforile. Și, culmea cinismului, tocmai Parlamentul, templul „democrației,” doarme în bocanci și refuză să reglementeze această „hartă relațională.” De ce? Poate pentru că, odată expusă la lumină, am înțelege brusc de ce anumite evenimente „inexplicabile” devin, de fapt, perfect logice.

Ne întrebăm, retoric, desigur: Cine sunt finii lui Despescu, figura aproape mitologică din sistem? Dar ai Ioanei Dorobanțu, „împuternicita minune” care rezistă de prin 2017? Dar Benone Matei, Mirițescu, sau celebrul „Bebe-chestorul” Georgian Drăgan? Oare au și ei câte o „cununie” care le deschide porțile succesului, indiferent de competență? Un „naș puternic” este, în România, mai valoros decât orice diplomă, orice concurs și, poate, orice lege. E un abonament VIP la influență, protecție și, de ce nu, chiar la oportunități… „ilegale.” În acest sistem, relația cu nașul nu e doar spirituală, e o tranzacție, o investiție cu dobândă garantată.

Neamț, paradisul nașilor-judecători: Justiția, o afacere de familie?

Și iată că ajungem la epicentrul seismului: IPJ Neamț! Un loc unde, conform Sindicatului Diamantul, nu doar că există relații de tip naș-fin între conducători din poliție și magistrați, dar acestea sunt… nedeclarate public! Adică, aflăm de ele doar „din întâmplare, în anumite contexte particulare, când magistratul este obligat să desconspire relația.” E ca o piesă de teatru absurd, unde actorii își dau singuri de gol rolurile ascunse. Câte alte astfel de „încâlcături” mai există, bine ascunse sub preșul birocrației, așteptând să explodeze?

Se impune o întrebare fundamentală: Are publicul dreptul să știe despre aceste relații? Răspunsul este un „DA” categoric, urlat de bunul simț! Existența unor judecători la Neamț conectați la „garda” IPJ ridică suspiciuni legitime privind imparțialitatea actului de justiție. Căci justiția nu trebuie doar făcută, ci și… văzută, fără nici măcar o umbră de îndoială. Nu cumva polițistul X poate „interveni” la magistratul Y pentru a influența procesul condus de magistratul Z? O teorie a conspirației? Nu, o realitate latentă.

Justiția nu doar se face, se și vinde: Suspendarea imparțialității la reducere!

Să luăm un exemplu concret, demn de manualele de absurd. Cazul Osoianu și Oana Dascălescu. Aceștia au semnat un ordin abuziv prin care șefii de structuri din IPJ Neamț erau puși să spioneze și să raporteze, cui altcuiva decât șefei biroului control intern, toate activitățile extraprofesionale ale polițiștilor! Un Big Brother românesc, cu iz de Securitate reîncarnată!

Și acum, să facem legăturile: soțul doamnei Oana Dascălescu este șeful Poliției Municipiului Piatra Neamț. Coman Gabriel, actualul șef IPJ Neamț, a fost coleg de generație la Academie cu Bogdan Despescu – „adevăratul ministru de interne,” după cum sugerează unii. Când autorii unei dispoziții de spionaj au în cercul lor un judecător de tribunal, un soț șef de poliție, și o „păpușă” conectată la vârful Ministerului, se pot naște oare banuieli de lipsă de imparțialitate în cercetarea unei conduite culpabile? Haideți să fim serioși! E o rețetă de cocktail toxic, nu de justiție!

Tăcerea cimitirului și răzbunarea zeilor: Cine dă in gropi, ajunge-n groapă!

Și ce face Parchetul Neamț sau Direcția Control Intern din IGPR? Ei bine, exact ce știu să facă mai bine: tac și refuză să cerceteze sesizările. O tăcere asurzitoare, un zid de indiferență care protejează sistemul de orice fisură. Un scenariu familiar, aidoma cazului interceptărilor de la IPJ Botoșani și mușamalizării sesizărilor făcute de președintele SPPC Botoșani, Corneanu. Un caz plimbat „în baza OG 27/2002” – o formulă magică ce pare să îngroape orice adevăr inconfortabil.

Dar sistemul nu se mulțumește doar cu tăcere, el lovește înapoi! Doamna Oana Dascălescu, șefa biroului cu porniri securiste, i-a dat în judecată pe Emil Pascut, pe Vitalie și pe sindicat, cerând nu mai puțin de 10.000 de euro pentru „onoarea distrusă.” Adică, cine dezvăluie abuzurile este pedepsit, iar abuzurile rămân îngropate. O tactică veche de când lumea: intimidează mesagerul, ca să nu mai auzi vestea proastă.

Vreți să știți de ce a „fugit” Canarau de Tribunalul Neamț? Nu avem certitudinea absolută, dar faptele vorbesc! La Neamț, Canarau pierdea aproape toate procesele. Cum a schimbat orașul și a ajuns la Tribunalul Bacău, a început să câștige! Ba mai mult, dosarele de suspendare și anulare a destituirilor, mutate la Tribunalul Galați, i-au adus deja victorii. Acesta nu este doar un indiciu, este un strigăt disperat că la Neamț, justiția are ochelari de cal, dar și favoritisme bine plasate.

Sistemul românesc nu e bolnav, e în comă profundă, ventilat artificial de „relații” și „cununii.” Și, cum spunea Emil Pascut, până nu scoatem la lumină aceste „încâlcături religioase,” vom trăi într-o țară unde justiția este un spectacol cu prețuri variabile, iar onestitatea, un lux pe care puțini și-l permit. Noroc că mai există „nași” dispuși să ne arate calea spre lumină… prin exemplu negativ, desigur! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Știri noi din Brăila

Exclusiv15 ore inainte

Cum ne-a lăsat SNACP cu buza umflată și buzunarele goale! – Ziarul Incisiv de Prahova

România, un stat unde „scutul antigrindină” s-a transformat într-o sită găurită prin care s-a scurs, în doișpe ani, un miliard...

Uncategorized18 ore inainte

Xiaomi deschide primul magazin propriu din România, în incinta ParkLake, București, pe 22 noiembrie

București, 10 noiembrie 2025 – Xiaomi anunță deschiderea oficială a primului său magazin propriu din România, în București, în incinta centrului comercial...

Uncategorized20 de ore inainte

Berea oficială a sărbătorilor de iarnă, Tuborg Christmas Brew dă startul sezonului festiv

București, 7 noiembrie 2025: Sezonul festiv 2025 a început oficial pentru iubitorii de bere odată cu lansarea Tuborg Christmas Brew,...

Exclusiv2 zile inainte

MAEȘTRII CIRCULUI, SUB BAGHETA GONFLABILĂ A INCOMPETENȚEI! (VIDEO)! – Ziarul Incisiv de Prahova

Când sărăcia se pune pe „impărat”, jupoaie și micul comerciant! (aici), (aici), etc Vălenii de Munte. Un nume. Două realități....

Exclusiv3 zile inainte

Între clanuri, cadavre și caricatura justiției! – Ziarul Incisiv de Prahova

De la altar la tribunal, și de acolo, cine știe, poate direct la… pensie specială! În România anului de grație...

Uncategorized4 zile inainte

Sezonul reducerilor Garmin Romania – discounturi de până la 2.080 de lei

Garmin Romania anunță debutul reducerilor de sezon, o campanie cu peste 50 de zile de prețuri speciale pentru o largă...

Exclusiv5 zile inainte

CUM MINISTERUL DE EXTERNE A DEVENIT FEUDA „SIRENEI” ȘI A „CONSULILOR” DE PLASTIC, CU PARLAMENTUL PE POST DE TEATRU DE PĂPUȘI! – Ziarul Incisiv de Prahova

Când impostura își dă întâlnire cu sinecura, iar disprețul față de românii din străinătate devine sport național, nu e de...

Uncategorized5 zile inainte

Optimizarea spațiilor profesionale și comerciale prin cablurile HDMI Active Optical (AOC) de la ATEN

București, 6 November 2025 – În mediul profesional și comercial de astăzi, soluțiile audiovizuale fiabile reprezintă fundamentul unei comunicări eficiente și...

Uncategorized5 zile inainte

Lentilele torice – soluția clară pentru corectarea astigmatismului

Vederea încețoșată, liniile deformate și dificultatea de focalizare sunt simptome comune pentru persoanele cu astigmatism. Din fericire, tehnologia optică modernă...

Exclusiv6 zile inainte

Reabilitare de 8,3 milioane de euro, mistuită de vânt și birocrație – Ziarul Incisiv de Prahova

„Breaking news de la Ploiești! După ani de „împuterniciri” care au sfidat logica și bunul simț, Valentin Matei, eternul și...

Uncategorized7 zile inainte

Axis Communications și partenerii săi de tehnologie prezintă soluții inovatoare la Smart City Expo World Congress 2025 din Barcelona

Barcelona, 4 November 2025– Axis Communications, lider global în soluții de supraveghere video și tehnologii de rețea, participă în calitate...

Uncategorized7 zile inainte

Grupul SGS își extinde portofoliul global prin noi achiziții strategice

4 November 2025 – Grupul SGS anunță o serie de achiziții internaționale menite să-i consolideze poziția de lider global în domeniul...

cantar-smart-corporal cantar-smart-corporal
Uncategorized7 zile inainte

Pentru întreaga familie: de ce merită un cântar inteligent acasă

Trăim într-o eră în care tehnologia îşi găseşte locul în fiecare colţ al locuinţei noastre. Să sărim peste baie? Nici...

Exclusivo săptămână inainte

Abuzuri, alcool și teroare intr-un penitenciar scăpat de sub control (inregistrari audio ) – Ziarul Incisiv de Prahova

În umbra adâncă a serviciilor secrete, acolo unde misterul și intriga ar trebui să fie la ordinea zilei, a existat...

Afacerio săptămână inainte

Izolarea fonică oferită de ferestrele PVC – Un somn liniștit

Zgomotul constant al orașului, claxoanele, motoarele turate sau chiar agitația de zi cu zi din cartierele aglomerate pot deveni factori...

Afacerio săptămână inainte

Ce sunt riflajele decorative din PVC și de ce au devenit atât de populare

Designul interior a trecut în ultimii ani printr-o adevărată revoluție, în care materialele moderne au început să concureze sau chiar...

Știrile Săptămânii