Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!
20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Uncategorized
Sezonul reducerilor Garmin Romania – discounturi de până la 2.080 de lei

Garmin Romania anunță debutul reducerilor de sezon, o campanie cu peste 50 de zile de prețuri speciale pentru o largă gamă de produse. Promoțiile Black Friday încep pe 7 noiembrie, cu discount-uri de până la 2.080 de lei pentru cele mai populare produse Garmin. Prețurile speciale continuă până la finalul lunii decembrie, în campania Reduceri de Sărbători, cu noi discounturi pentru ceasuri, dar și gadget-uri pentru ciclism, navigație, pescuit, scufundări, hiking, golf și produse pentru copii.
Promoții Black Friday: 7 – 16 noiembrie 2025
Promoțiile Black Friday iau startul pe 7 noiembrie, după ora 10:00, în campanie fiind incluse cele mai dorite produse Garmin. De o reducere extraordinară de 970 de lei vor beneficia modelele fēnix E, fēnix 7 Pro și fēnix 7X Pro. Prețuri speciale vor avea și alte produse cheie precum epix Pro Gen 2, Forerunner 965, Instinct E și vívoactive 5.
Lista completă a produselor incluse în campania de Promoții Black Friday va putea fi regăsită pe site, începând cu 7 noiembrie. Toate discount-urile sunt valabile exclusiv pe garmin.com/ro-ro/, în limita stocurilor disponibile.
Reduceri de Sărbători: 14 noiembrie – 27 decembrie 2025
Campania continuă cu Reduceri de Sărbători, o perioadă extinsă de discount-uri, ce va include peste 150 de produse, din toate gamele. Reducerile se vor aplica pentru dispozitive selecționate din selecția de smartwatch-uri, dar și pentru gadget-uri utile amatorilor de alergare, ciclism, condus, navigație, scufundări, pescuit sau golf.

Printre produsele vedetă ale acestei perioade de reduceri, se numără:
- gama fenix 8, ceasuri robuste cu GPS pentru activităţi multisport, cu funcţii complexe și statistici complete despre activitatea fizică și starea de sănătate. Ceasurile includ și funcțiile Music, respectiv Garmin Pay, ce permit mai multă libertate de utilizare în timpul activităților sportive.
- produse din gama Forerunner, precum Forerunner 265 sau 55, create pentru alergătorii pasionați sau profesioniști. Acestea au statistici complexe care susțin antrenamentele, precum pulsul măsurat la încheietură, dinamica alergării, VO2 Max, sugestii pentru exerciții zilnice sau durata de timp necesară recuperării.
- Gamele Lily, Venu sau Vivomove, produse de lifestyle cu nenumărate funcții pentru sport și wellness. Acestea pot deveni cadouri inspirate pentru cei care își doresc un stil de viață sănătos și echilibrat.
- vívofit® jr.în numeroase variante, un tracker de fitness dedicat copiilor, care le oferă motivația de a se mișca în fiecare zi, printr-o experienţă interactivă în care fiecare pas deblochează diverse aventuri educative în aplicaţie.
- GameleInstinct și Approach, dedicate celor care duc sportul la nivelul următor,au de asemenea prețuri speciale până la finalul lunii decembrie.
- Produsele pentru cicliști întregesc lista, cu gameleVaria și Edge. De la radare retrovizoare la ciclocomputere, acestea vor completa cu succes kit-ul oricărui ciclist profesionist sau amator.
- Pasionații de condus se vor bucura de reducerile pentru gamele Garmin Drivesau Garmin Dashcam.
Lista completă a produselor cu reduceri de sărbători va putea fi regăsită pe site, începând cu 14 noiembrie 2025, după ora 10:00. Toate discount-urile sunt valabile exclusiv pe garmin.com/ro-ro, în limita stocurilor disponibile.
Garmin Romania oferă o experiență completă, cu ajutorul echipei de specialiști care oferă informații complete și actualizate despre produse și comenzi, precum și suport pentru achiziția de noi dispozitive, reparații, manuale sau software. Centrul de asistență (service și suport) este disponibil pentru toți clienții din România, în limba română.
Serviciul este disponibil 24/7 pe https://support.garmin.com/ro-RO/ și de luni până vineri, telefonic, la 0800360038 (apel gratuit).
Garmin a revoluționat viața plină de aventură, adrenalină și curaj a atleților și pasionaților de sport din întreaga lume. Dedicată produselor ce sporesc performanța, dar și siguranța, echipa Garmin oferă tuturor șansa de a se depăși pe sine, în orice moment.
Garmin Ltd. este incorporată în Elveția, cu filiale în USA, Taiwan și Marea Britanie. Garmin și fēnix sunt mărci înregistrate, iar Garmin Pay, PacePro și Connect IQ sunt mărci ale Garmin Ltd.


Uncategorized
Optimizarea spațiilor profesionale și comerciale prin cablurile HDMI Active Optical (AOC) de la ATEN
București, 6 November 2025 – În mediul profesional și comercial de astăzi, soluțiile audiovizuale fiabile reprezintă fundamentul unei comunicări eficiente și al unei experiențe vizuale de impact. Sălile de conferință, centrele de control, spațiile educaționale și panourile de publicitate digitală se bazează pe conexiuni video stabile, capabile să redea imagini în True 4K și sunet de înaltă fidelitate.Evoluția cablurilor HDMI a adus pe piață generația HDMI Active Optical Cable (AOC) – soluții care combină transmisia pe fibră optică și cupru pentru a asigura performanță constantă la distanțe mari, fără pierderi de semnal sau interferențe electromagnetice (EMI).
Claritate vizuală la nivel profesional
Rezoluția True 4K (3840×2160) oferă o claritate fără precedent – un element esențial pentru domenii unde precizia vizuală contează: prezentări corporate, monitorizare video, proiectare tehnică sau afișaj digital.
Cablurile HDMI moderne asigură o profunzime de culoare de 48-bit, redând nuanțe fine, tranziții line și o acuratețe coloristică perfectă pentru industrii precum arhitectura, designul sau imagistica medicală.
Modelul ATEN VE781020 (20 m, True 4K@60Hz) oferă performanță constantă pe distanțe mari, ideal pentru săli de conferință, săli de proiecție sau spații educaționale.

Integritate a semnalului în medii cu interferențe ridicate
În spațiile profesionale pline de echipamente electronice, interferențele electromagnetice pot degrada semnalul video sau audio.
Cablurile HDMI AOC sunt echipate cu ecranare Anti-EMI, prevenind apariția artefactelor vizuale, flickering-ului sau pierderilor de sunet. Această tehnologie garantează transmisii stabile în centre de control, fabrici, studiouri sau săli de prezentare unde fiabilitatea este critică.
Transmisie securizată a conținutului
Standardul HDCP 2.2 (High-bandwidth Digital Content Protection) integrat în cablurile HDMI AOC protejează conținutul premium – de la materiale video licențiate la publicitate digitală difuzată pe ecrane comerciale.
Astfel, companiile pot reda materiale protejate fără riscuri de blocare sau incompatibilitate, respectând normele de conformitate din domeniul media profesional.
Modelul ATEN VE781030 (30 m, True 4K@60Hz) este optim pentru aplicații comerciale precum digital signage sau prezentări corporate.

Experiențe imersive în 3D și sunet de înaltă fidelitate
Cablurile HDMI AOC suportă conținut 3D pentru aplicații de training, simulare sau design, oferind o experiență realistă și un plus de profunzime vizuală.
Pe partea audio, compatibilitatea cu Dolby TrueHD și DTS-HD Master Audio permite redarea sunetului multicanal, fără pierderi de calitate – esențială pentru săli de conferințe, teatre, muzee sau spații de prezentare.
Cu suport pentru până la 32 de canale audio și frecvențe de eșantionare ultra-înaltă, aceste cabluri oferă precizie și claritate acustică de nivel cinematografic.
Instalare simplificată și conectivitate extinsă
Funcția Audio Return Channel (ARC) transmite semnalul audio în ambele sensuri printr-un singur cablu HDMI, eliminând necesitatea firelor suplimentare între televizor, amplificator sau sistemul audio.
Aceasta reduce costurile și timpul de instalare, oferind o soluție elegantă și curată pentru săli de ședință, centre de evenimente sau spații expoziționale.

Avantajele profesionale ale cablurilor HDMI Active Optical
Cablurile AOC permit conexiuni stabile pe distanțe de până la 100 metri, păstrând aceeași calitate a imaginii și a sunetului ca în conexiunile scurte.
Fiind ușoare, flexibile și imune la interferențe electromagnetice, ele reprezintă alegerea ideală pentru:
- Evenimente și spații mari– alimentarea simultană a mai multor ecrane și sisteme audio la distanță.
- Centre de control și securitate– conectarea monitoarelor multiple cu stabilitate și latență minimă.
- Instalații corporate și comerciale– conectarea proiectoarelor sau a display-urilor 4K situate departe de sursa video.
Într-o eră în care imaginea și sunetul definesc experiența profesională, cablurile HDMI Active Optical (AOC) oferă combinația ideală între distanță, claritate și fiabilitate.
Fie că este vorba de optimizarea unei săli de conferință, alimentarea unui sistem de control complex sau difuzarea de conținut pe display-uri comerciale, aceste cabluri garantează transmisie fără pierderi, protecție a conținutului și performanță constantă, asigurând un avantaj competitiv pentru orice organizație orientată spre calitate și tehnologie.
Despre ATEN
Înființată în anul 1979, ATEN International Co., Ltd. (TWSE: 6277), este cel mai mare furnizor de echipamente de conectivitate AV/IT și soluții de administrare. Incluzând soluții KVM, soluții A/V profesionale și soluții inteligente de alimentare, gama de produse ATEN conectează, administrează și optimizează echipamentele electronice din mediile corporate, guvernamental, educație, media și transporturi. ATEN deține peste 650 de brevete înregistrate la nivel internațional și o echipă de cercetare ce asigură un flux constant de soluții inovatoare, de unde rezultă un portofoliu cuprinzător de produse disponibile la nivel mondial. Având sediul în Taiwan, ATEN International Co., Ltd. s-a extins și are astăzi subsidiare în China, Japonia, Coreea de Sud, Belgia, Australia, S.U.A, Regatul Unit, Rusia, Turcia, Polonia, India și România – cu centre de cercetare în Taiwan, China și Canada. Pentru mai multe informații despre ATEN, vizitați www.aten.com
Uncategorized
Lentilele torice – soluția clară pentru corectarea astigmatismului
Vederea încețoșată, liniile deformate și dificultatea de focalizare sunt simptome comune pentru persoanele cu astigmatism. Din fericire, tehnologia optică modernă oferă o soluție eficientă și confortabilă: lentilele torice. Acestea sunt concepute special pentru a corecta modul în care lumina se refractă pe suprafața ochiului, redând claritatea și precizia imaginii.
Ce este astigmatismul și cum afectează vederea?
Astigmatismul este un viciu de refracție care apare atunci când corneea sau cristalinul au o formă neregulată. În loc să fie perfect rotundă, suprafața oculară are o curbură ovală – asemănătoare cu o minge de fotbal.
Această formă neregulată determină focalizarea incorectă a luminii pe retină, ceea ce face ca obiectele să apară distorsionate, neclare sau dublate.
Semnele frecvente includ:
- dificultăți în a vedea clar la orice distanță;
- oboseală oculară după citit sau lucru la calculator;
- dureri de cap periodice;
- senzație de vedere „strâmbă” sau denaturată.
Lentilele torice – cum funcționează și de ce sunt diferite
Lentilele torice sunt un tip special de lentile de contact sau lentile de ochelari create pentru a compensa diferențele de curbură ale ochiului. Gasiti pe Kodano.ro lentile torice la preturi speciale!
Spre deosebire de lentilele sferice obișnuite, cele torice au puteri de refracție diferite pe axele verticale și orizontale, ceea ce le permite să corecteze direcțiile de focalizare neuniforme.
Caracteristici tehnice importante:
- Design toric – adaptat formei unice a ochiului;
- Stabilizare axială – sistem care menține lentila fixă în timpul clipirii;
- Materiale moderne – silicon-hidrogel sau hidrogel cu permeabilitate crescută la oxigen;
- Disponibilitate în variante zilnice, lunare sau personalizate;
- Compatibilitate cu alte vicii de refracție – pot corecta și miopia sau hipermetropia.
Avantajele lentilelor torice
Alegerea lentilelor torice aduce beneficii vizibile încă din primele zile de purtare:
- vedere clară și stabilă în toate condițiile de lumină;
- confort ridicat pe durata întregii zile;
- adaptare rapidă, inclusiv pentru ochii sensibili;
- aspect natural, fără distorsiuni periferice.
Pentru persoanele active, lentilele de contact torice oferă o libertate de mișcare și un câmp vizual mai larg comparativ cu ochelarii tradiționali.
Cum alegi lentilele torice potrivite?
Determinarea valorilor exacte pentru corectarea astigmatismului se face printr-un control oftalmologic complet, care stabilește:
- dioptria sferică (pentru miopie/hipermetropie);
- cilindrul (puterea corectivă pentru astigmatism);
- axul (direcția corecției).
Pe baza acestor măsurători, opticianul sau optometristul recomandă lentilele potrivite — fie de contact, fie pentru ochelari.
Lentilele torice reprezintă o inovație esențială pentru cei care suferă de astigmatism, oferind o vedere clară, naturală și confort vizual de durată. Cu tehnologiile moderne de fabricație, aceste lentile se adaptează perfect fiecărui ochi, restabilind echilibrul optic și confortul zilnic.
Alege lentilele potrivite împreună cu specialistul tău în optică și bucură-te de o claritate vizuală fără compromisuri, indiferent de activitate sau moment al zilei.
-
Exclusivacum o săptămânăUnde directorul e naș, adjunctul e fin și angajații… sclavi pe plantatie! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum o săptămânăO rază de speranță în sistemul penitenciar: Penitenciarul Botoșani, un model de succes apreciat de Ministrul Justiției și lăudat
-
Exclusivacum 5 zileReabilitare de 8,3 milioane de euro, mistuită de vânt și birocrație – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 6 zileAbuzuri, alcool și teroare intr-un penitenciar scăpat de sub control (inregistrari audio ) – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 2 zileÎntre clanuri, cadavre și caricatura justiției! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileCUM MINISTERUL DE EXTERNE A DEVENIT FEUDA „SIRENEI” ȘI A „CONSULILOR” DE PLASTIC, CU PARLAMENTUL PE POST DE TEATRU DE PĂPUȘI! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 22 de oreMAEȘTRII CIRCULUI, SUB BAGHETA GONFLABILĂ A INCOMPETENȚEI! (VIDEO)! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Uncategorizedacum 7 zileELKO Romania alături de Aginode au prezentat cele mai noi inovații în cablare pe cupru și fibră optică
