Connect with us

Administrație locală

In Chercea, pe tronsonul cuprins intre Baldovinesti, Focsani, strada Livezilor, Magaziilor, pana la strada Decebal, incepe asfaltarea / Amplasamentul a fost predat

Publicat

pe

 

Saptamana trecuta, vineri, s-a predat amplasamentul castigatorului licitatiei pentru asfaltarea celor 10,8 km de strazi din Chercea si pentru modernizarea si extinderea la 4 benzi benzi a soselei Focsani, dupa cum anunta edilul sef, joi.

Primarul orasului a tinut sa explice ca dureaza foarte mult pana se incep lucrarile pe teren, din cauza aspectelor legale si a birocratiei.

De mentionat este faptul ca pentru lucrarea mai sus mentionata, primele proceduri au inceput in August 2016.

„Procedurile pentru asfaltarea celor 10,8 km de strazi din Chercea, modernizarea si extiderea la 4 benzi a soselei Focsani pana la soseaua de Centura, au inceput in luna August 2016. Primele proceduri. Au fost finalizate toate aceste aspecte legale si birocratice, care au tinut de licitatie, autorizare si in data de 30 Martie se va face predarea amplasamnetului catre castigatorul licitatiei. V-am prezentata acest interval de timp pentru a realiza ce inseamna, in Romania de astazi, efectiv, perioada de timp din momentul in care pui in buget sumele respective, pana cand poti sa intri si sa efectuiezi lucrarile. Vom avea astfel posibilitatea sa punem asfalt pe 11 km de strazi din Chercea, se va incepe din zona soselei Baldovinesti catre strada Decebal, pe tronsonul cuprins intre Baldovinesti, Focsani, strada Livezilor, Magaziilor, pana la strada Decebal.

Valoarea acestei lucrari este de aproximativ 3.300.000 euro, si cea mai mare parte din acesti bani provin de la Guvernul Romaniei, si avem astfel posibilitatea sa dovedim cat de important a fost, ca in acea perioada, Primaria Municipiului Braila sa poata sa aiba posibilitatea sa poarte la nivelul Guvernului discutii, un dialog normal si deschis”, a declarat Marian Dragomir.

Primarul a mai spus ca pe soseaua Focsani nu se va lucra doar pe o banda, inghesuidu-se circulatia pe un singur sens de mers, ci se vor inchide tronsoane din strada pentru ca lucrarile sa se poata efectua in cele mai optime conditii.

Valoarea lucrarii pe soseaua Focsani este de aproximativ 1.100.000 euro, iar 95% din fonduri provin de la Guvernul Romaniei.

De asemenea , edilul sef a adaugat ca strada Prelungirea Lanului se va asfalta anul acesta: „Strada Prelungirea Lanului din Chercea. Era o zona plina de noroaie acolo, si dupa ani si ani de zile, am reusit ca anul trecut sa predam amplasamentul catre constructor, acesta ca sa intre sa finalizeze lucrarile pentru apa, canalizare, sa inceapa montarea bordurilor a stratului de piatra si anul acesta vom avea asfalt pe strada Prelungirea Lanului.”

 

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

Publicat

pe

De

  • 80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz de nevoie
  • 59% dintre respondenți nu au participat niciodată sau au participat foarte rar la evenimente sociale cu vecinii
  • 9 din 10 respondenți sunt deschiși să se implice mult și chiar foarte mult în promovarea diversității și incluziunii

65% dintre românii care locuiesc la bloc nu-și cunosc vecinii deloc sau îi cunosc în mică măsură, în timp ce doar o mică parte dintre ei se cunosc bine (27%) sau foarte bine (8%), conform unui studiu realizat de ONG-ul ÎntreVecini, cu scopul de a înțelege percepțiile și comportamentele celor care locuiesc în comunitățile de la bloc. Întrebați ce motive i-ar determina să se cunoască mai bine unii cu alții, 68% dintre respondenți au menționat pe primul loc soluționarea unor probleme comune, pe locul doi dorința de a construi o comunitate mai strânsă (32%) și proiectele comune în cartier (32%), urmate fiind de ocaziile de socializare organizate în cartier (26%) și de interesul comun pentru activități sau hobby-uri (21%).

Când vine vorba despre frecvența cu care românii au participat la evenimente sociale împreună cu vecinii lor de la bloc, sondajul arată că 59% dintre respondenți nu au participat niciodată sau au participat foarte rar. Respondenții declară că și-ar dori ca în blocul în care locuiesc să existe activități comunitare precum: activități comune pentru copii (31%), grătar comunitar (28%), seri de jocuri de societate (22%), seri de film în aer liber (21%), evenimente sportive (16%), concursuri sau competiții între vecini (14%) ori ateliere și cursuri (14%).

„Faptul că românii care locuiesc la bloc nu se prea cunosc cu vecinii lor nu ne ia prin surprindere, ci este chiar o realitate pe care ne dorim să o schimbăm. Partea bună este că, prin prisma sondajului pe care l-am desfășurat, am aflat că 80% dintre românii care locuiesc la bloc și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz de nevoie. Iar asta ne dă speranța că vom reuși să împrietenim cât mai mulți oameni cu vecinii lor, dar și cu conceptul de sustenabilitate, pe care-l promovăm prin intermediul acțiunilor desfășurate în comunitățile de bloc din România, alături de partenerii noștri”, a declarat Sabina Mihăilescu, Manager General ONG ÎntreVecini.

ÎntreVecini este un ONG care își propune să regenereze spiritul comunitar la bloc și să transforme comunitățile urbane din România în huburi sustenabile. ONG-ul se dedică formării de comunități reziliente, prietenoase cu mediul și bazate pe solidaritatea vecinilor, oferind celor înscriși în program și declarați câștigători oportunitatea de a-și echipa blocurile în care locuiesc cu panouri fotovoltaice, în mod gratuit, devenind astfel prosumatori. Cei interesați să se alăture inițiativei și să primească, de asemenea, suport pentru desfășurarea unor activități sustenabile în comunitățile din care fac parte, se pot înscrie, într-o etapă ulterioară, pe platforma www.intrevecini.ro.

„În copilăria mea, vecinul era o instituție resursă la care puteai apela atunci când e nevoie: cereai cu împrumut o cană de zahăr sau 100 de lei până la salariu și culmea le și primeai. În plus, relațiile de încredere erau destul de puternice, nu degeaba atunci când plecai de-acasă le lăsai chiar și un set de chei de la casă. În ultimii 30 de ani, lucrurile s-au schimbat și acum, cu greu ne știm (din vedere) vecinii. Despre încredere, e chiar și mai greu de vorbit. E de vină societatea? E de vină internetul? Este rezultatul individualismului care ne este servit de cele mai multe ori ca rețeta succesului? E normalitatea globalizării și rezultatul unui proces natural de reajustare a relațiilor într-un nou context socio-economic? E ceea ce ne dorim să dăm mai departe ca mod de socializare? Cred că toate câte un pic, și multe altele. Mă bucur că cei de la ÎntreVecini vor să dezbatem aceste întrebări și să vedem ce și cum alegem să facem ÎMPREUNĂ. Pentru că relațiile dintre noi, și calitatea acestora, generează comportamentele care definesc o societate. Iar noi ne dorim ca România să fie o societate solidară, empatică și degrabă vărsătoare de iubire”, a declarat Gelu Duminică, Sociolog și Director executiv Agenția „Împreună”.  

Cum se înțeleg vecinii de la bloc și ce probleme întâmpină, în funcție de generația lor

Conform sondajului realizat de ÎntreVecini, respondenții din generația Z prezintă o reticență crescută în relația cu vecinii. Astfel, persoanele de până în 27 de ani au mai degrabă o relație destul de formală cu vecinii (34%) și se declară chiar distante, neavând o relație apropiată cu aceștia (20%). De asemenea, preferă într-un procent semnificativ mai mare față de totalul eșantionului să păstreze distanța (41%) și nu sunt deschise să-și cunoască vecinii (20%). Într-un procent de asemenea ridicat se conturează și reticența generației Y  (28-43 de ani) de a-și cunoaște vecinii. La polul opus, cei din generația X, care au între 44 și 59 de ani (38%) și cei din generația Baby Boomers, între 60 și 78 de ani (39%) se declară destul de apropiați de vecinii lor și chiar sunt deschiși și încurajează interacțiunea (48%).

Pe de altă parte, când vine vorba despre motivele care ar putea să-i împiedice în cunoașterea vecinilor, respondenții au ales pe primul loc programul aglomerat (48%), urmat de dorința de a nu le fi invadat spațiul personal (33%), dar și de lipsa interesului pentru interacțiune socială (25%) și de lipsa oportunităților în comunitatea din care fac parte (21%). Analizând răspunsurile per generații, se observă că majoritatea celor care au între 44 și 59 de ani (generația X) au afirmat că au programul aglomerat. În același timp, invadarea spațiului personal a fost varianta aleasă în principal de cei cu vârste cuprinse între 28 și 43 de ani (generația Y). De asemenea, rezultatele arată un interes scăzut pentru interacțiune socială preponderent în cazul persoanelor din generațiile X (44-59 ani) și Y (28-43 ani). Nu în ultimul rând, majoritatea celor care au considerat că lipsa oportunităților din comunitate i-ar împiedica să-și cunoască vecinii sunt persoane din generația Z (până în 27 de ani).

Din perspectiva problemelor întâmpinate între vecini, 50% dintre românii care locuiesc la bloc declară că nu au avut probleme semnificative cu vecinii, 32% au avut, însă au reușit să le rezolve în mod amiabil, 16% au avut probleme și încă nu au fost soluționate, iar alți 3% preferă să nu discute despre acest aspect. Întrebați care sunt principalele probleme pe care le întâmpină în relația cu vecinii lor, părerile sunt împărțite. Respondenții studiului consideră fie că vecinii lor nu sunt comunicativi (33%), fie că sunt gălăgioși (29%), prea curioși (28%) sau agresivi verbal (14%).

Cât de dornici sunt românii să se implice în rezolvarea problemelor din comunitățile lor

Când vine vorba despre implicarea în rezolvarea problemelor comunității, majoritatea respondenților (52%) se arată oarecum deschiși să se implice, însă în funcție de situație. 29% afirmă că s-ar implica cu siguranță, 12% recunosc că nu s-ar implica, dar ar fi dispuși să susțină inițiativele altora, iar 6% confirmă că deocamdată nu s-ar implica.

Locurile de parcare (51%), dezvoltarea spațiilor verzi și a parcurilor (42%), gestionarea deșeurilor și protejarea mediului înconjurător (41%), lipsa măsurilor pentru contracararea infracționalității (38%) și îmbunătățirea infrastructurii (31%) se află pe primele cinci locuri în topul problemelor sau nevoilor pe care românii care locuiesc la bloc le consideră cele mai importante în comunitățile din care fac parte.

Din perspectiva implicării în rezolvarea problemelor din comunități, românii par foarte receptivi. Cea mai mare parte dintre ei au afirmat că s-ar implica mult sau foarte mult în rezolvarea unor acțiuni precum: promovarea diversității și incluziunii (86%), gestionarea deșeurilor și protejarea mediului înconjurător (83%), promovarea serviciilor sociale și educația de calitate (79%), dezvoltarea activităților culturale și recreative (74%), pe lângă multe alte topicuri legate de transport, spații verzi, parcări ș.a.m.d.

Studiul a fost realizat cu ajutorul agenției Reveal Marketing Research și s-a desfăşurat online, în perioada 29.11.2023 – 04.12.2023, pe un eșantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet, care locuiesc în mediul urban și periurban, în blocuri de locuințe. Mărimea eșantionului a fost de 1002 respondenți.

Despre ÎntreVecini

ÎntreVecini este un ONG care regenerează spiritul comunitar la bloc și transformă grupurile de vecini din România în comunități sustenabile prin susținerea dezvoltării de proiecte în cartier. Proiectul ÎntreVecini este susținut de către BRD Groupe Société Générale în calitate de partener principal și de POWERToMe, MSL The Practice, Benga, DIUD, Colțan și Asociații.

CONTACT PENTRU PRESĂ:

Alexandra Nedelcu: alexandra.nedelcu@thepractice.ro, 0752 751 065

Facebook Comments
Citeste in continuare

Administrație locală

Explorând Viitorul – Inovații Revoluționare în Tehnologia Anvelopelor Auto

Publicat

pe

Industria anvelopelor auto se află într-o continuă evoluție, cu dezvoltări tehnologice care împing limitele performanței, siguranței și sustenabilității. În acest articol, vom explora cele mai recente inovații și tehnologii din lumea anvelopelor auto, evidențiind cum acestea modelează viitorul mobilității.

Revoluția Tehnologică în Anvelope Auto În ultimii ani, industria anvelopelor a asistat la progrese semnificative în materie de tehnologie. Producătorii de top nu doar că îmbunătățesc caracteristicile tradiționale ale anvelopelor, cum ar fi aderența și durabilitatea, dar se orientează și spre soluții inovatoare pentru provocările contemporane.

Anvelope Inteligente: Următoarea Fază a Inovației Unul dintre cele mai palpitante domenii de dezvoltare este crearea de anvelope auto inteligente. Acestea sunt echipate cu senzori avansați care monitorizează în timp real diverse aspecte, precum presiunea, temperatura și chiar starea de uzură a anvelopei. Această tehnologie oferă o siguranță sporită, prevenind incidentele cauzate de problemele anvelopelor.

Anvelope Ecologice: Pășind spre un Viitor Verde O altă tendință majoră este producerea anvelopelor ecologice. Acestea sunt realizate din materiale sustenabile și sunt proiectate pentru a reduce rezistența la rulare, oferind o eficiență îmbunătățită a combustibilului. Astfel, anvelopele ecologice contribuie semnificativ la reducerea amprentei de carbon a vehiculelor.

Auto-Repararea: Anvelopele care Se Vindecă Singure Tehnologia anvelopelor auto-reparatoare reprezintă un pas uriaș în industrie. Aceste anvelope au capacitatea de a-și repara micile perforații, extinzând astfel durata de viață a anvelopei și reducând necesitatea înlocuirilor frecvente.

Anvelopele pentru Vehiculele Autonome Odată cu avansarea vehiculelor autonome, cerințele pentru anvelope sunt în schimbare. Anvelopele pentru aceste vehicule sunt proiectate să suporte greutăți diferite și să interacționeze eficient cu sistemele avansate de navigare și control ale vehiculelor.

Personalizarea Anvelopelor: Adaptarea la Nevoile Specifice Personalizarea anvelopelor devine din ce în ce mai populară, permițând șoferilor să aleagă anvelope care se potrivesc perfect cu stilul lor de condus și condițiile specifice de drum. Acest lucru este posibil datorită tehnologiilor avansate de fabricație și design.

Concluzie Sectorul anvelopelor auto este într-o transformare rapidă, cu tehnologii care nu doar îmbunătățesc performanța și siguranța, dar și răspund provocărilor ecologice. În timp ce explorăm aceste inovații, este clar că anvelopele nu sunt doar o parte esențială a mașinii, ci și un element dinamic în evoluția industriei auto.

Pentru a rămâne la curent cu ultimele tendințe și produse din lumea anvelopelor, vizitați Vadrexim, unde puteți găsi o gamă variată de anvelope auto care încorporează cele mai noi inovații.

Referință Externă Descoperiți mai multe despre cum noile tehnologii transformă industria anvelopelor, citind acest articol de la Motor Trend, un lider în domeniul informațiilor auto.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Administrație locală

Rețeaua PENNY România a ajuns la 363 de magazine

Publicat

pe

De

PENNY România continuă în ritm alert planul de expansiune și deschide cel de al 363-lea magazin din România în comuna Florești-Stoenești, județul Giurgiu. Începând cu 16 decembrie, clienții din zonă sunt așteptați să experimenteze ambientul modern, prietenos și accesibil, reprezentând evoluția strategică a brandului în România.

Designul magazinelor PENNY oferă o experiență plăcută clienților, evidențiind, totodată, angajamentul companiei în extinderea portofoliului de produse 3RO – produse cu ingredientul principal provenit din România, procesate și ambalate în țară. Experiența la cumpărături este îmbunătățită datorită unei zone extinse dedicate produselor proaspete sau mărcilor proprii realizate conform preferințelor clienților români, spațiul oferind totodată o semnalizare mai vizibilă a promoțiilor și categoriilor principale de alimente.

Noul magazin PENNY își întâmpină clienții cu soluții practice, adaptate stilului de viață agitat, inclusiv produse gata de consum, semipreparate, precum și opțiuni refrigerate sau congelate.

Situat pe strada 1 Decembrie 1918 nr. 128, comuna Florești-Stoenești, județul Giurgiu, magazinul va funcționa de luni până sâmbătă în intervalul 7:30 – 21.00, iar duminica între 8:00 – 20:00. Oferă 55 de locuri de parcare, din care trei pentru persoane cu dizabilități. Suprafața interioară de vânzare a magazinului este de 895.79 mp.

PENNY Punct reprezintă evoluția strategică a Penny Market în România și este structurată în șapte piloni de dezvoltare: experiență îmbunătățită în magazine, expansiune, produse românești, oameni, digitalizare, sustenabilitate și comunicare integrată.

Despre PENNY

PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 363 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați.

PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Angajator de Top (Top Employer) 2023 în România. Certificarea de Angajator de Top reflectă grija și angajamentul pentru echipă și performanțele în practicile de resurse umane.

Pentru mai multe detalii despre companie, accesati website-ul oficial https://www.penny.ro/

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Brăila

Uncategorized6 ore inainte

Samsung a prezentat gama de dispozitive îmbunătățite cu AI din 2024 în cadrul evenimentului “World of Samsung”

“World of Samsung” celebrează modul în care inteligența artificială permite noi experiențe de viață conectată prin intermediul seriei de produse...

Uncategorized9 ore inainte

Procesorul Nothing Phone (2a), proiectat împreună cu MediaTek

Nothing, compania de tehnologie cu sediul la Londra, a anunțat astăzi că Phone (2a) va avea un procesor personalizat Dimensity...

Exclusiv18 ore inainte

Caracatita WHITE TOWER (XIII – A) scoate la iveala putregaiul din IPJ Prahova si din varful MAI – Ziarul Incisiv de Prahova

Procurorii continuă să facă ample investigații într-o afacere imobiliară suspectă. Vorbim despre un dosar penal deschis în urma perchezițiilor care...

Administrație localăO zi inainte

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz...

Exclusiv2 zile inainte

Caracatita WHITE TOWER (XIII) scoate la iveala putregaiul din IPJ Prahova si din varful MAI – adeverinte false pentru credite pe numele unor politisti, mai rau ca la ultimii infractori! Maine, orele 13.00 – Ziarul Incisiv de Prahova

“LA PIOVRA” Prahoveana din varful IPJ Prahova si din varful MAI Alt prejudiciu de aproximativ 1 milion de euro! Am...

Uncategorized2 zile inainte

AOC dezvăluie o nouă generație de monitoare, redefinind eleganța pentru spațiul tău de acasă și birou

Noua serie AOC B3 include modele cu margini ultra înguste, conectivitate USB-C și rate de reîmprospătare de 100 Hz București,...

Exclusiv3 zile inainte

Nu e logic ca lipsa de transparenta a Directiei Generale Financiara din MAI ascunde o greseala? – Ziarul Incisiv de Prahova

Ne intrebam intr-un articol, pe buna dreptate, cat de impartiala poate fi judecata intr-un dosar in care inculpatii au ajuns...

Exclusiv5 zile inainte

Compromisul (in)justitiei prahovene pentru “albirea” procurorilor paraditori Onea, Portocala si Reileanu – Ziarul Incisiv de Prahova

Ne intrebam intr-un articol, pe buna dreptate, cat de impartiala poate fi judecata intr-un dosar in care inculpatii au ajuns...

Uncategorized5 zile inainte

Oportunități și Provocări în Construcții, ediția cu numărul 3!3!

 Îți place să fii la curent cu cele mai noi tendințe și inovații din domeniul construcțiilor? Atunci nu rata evenimentul...

Exclusiv6 zile inainte

Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (XII)/Funcționarii Primăriei rămân în arest la domiciliu!/Noi plangeri penale!

Vorbim despre cea mai mare fraudă imobiliară din istoria Ploiestiului, cu un prejudiciu de peste un milion de euro. Investigaţiile...

Eveniment6 zile inainte

Divertismentul de acasă atinge dimensiuni epice: televizorul TCL C805 este disponibl în variante de până la 98 inchi

România, 15 februarie 2024: TCL, lider de top în industria televizoarelor, este încântat să prezinte televizorul său revoluționar, TCL C805....

Uncategorized6 zile inainte

OnePlus 12 și OnePlus 12R disponibile în pachete speciale pe oppostore.ro

București, 15 februarie 2024 – Cele mai noi smartphone-uri din portofoliul brandului global de tehnologie OnePlus, modelele OnePlus 12 și OnePlus...

UncategorizedO săptămână inainte

Alecsandra Roman este noul Chief Marketing Officer Voxa

București, 14 februarie 2024 – Voxa, liderul aplicațiilor de audiobook-ri și e-book-uri din România, își consolidează echipa de management regional...

UncategorizedO săptămână inainte

Festivalul IntenCity 28-30 iunie 2024

Festivalul IntenCity, aflat la cea de-a treia ediție, va avea loc în perioada 28-30 iunie 2024, în Craiova, pe două...

EvenimentO săptămână inainte

Camera auto de bord NAVITEL R9 DUAL: Inovație și siguranță într-un singur dispozitiv

NAVITEL, lider în tehnologie GPS, prezintă cu mândrie camera auto pentru bord NAVITEL R9 DUAL, o soluție avansată cu doi...

UncategorizedO săptămână inainte

Cum ne pregătim pentru alegerile europene din 2024

Peste 134 de milioane de oameni din Europa* vin pe TikTok în fiecare lună, iar mulți dintre aceștia vor vota...

Știrile Săptămânii