Connect with us

Eveniment

ATENTIE LA FALSII PRIETENI! POT FI HOTI DE BUZUNARE.

Publicat

pe

 

Saptamana trecuta, la Inspectoratul de Politie Judetean Braila au fost primite, intr-o singura  zi, doua sesizari de furt din buzunare savarsite prin distragerea atentiei, sub pretextul unor cunostinte comune. Faptele s-au produs la interval de cateva ore una de cealalta, iar modul de operare descris de persoanele vatamate a fost identic.

Astfel, pagubitii le-au relatat politistilor ca au fost abordati pe strada de persoane necunoscute, care au avut o atitudine prietenoasa, sustinand ca ii cunosc sau ca au amici comuni. Adevaratele intentii ale falsilor prieteni au iesit la iveala abia dupa ce acestia au plecat, victimele constatand ca le-au fost furate bunurile – portofel, bani, abonament pentru transport in comun -,  pe care le aveau in buzunarele hainelor.

Avand in vedere cresterea riscului de producere a furturilor in perioada premergatoare sarbatorilor, pe fondul aglomeratiei din magazine, piete si mijloacele de transport in comun, dar si al neglijentei manifestate de cetateni in asigurarea bunurilor personale, politistii revin cu o serie de recomandari pentru prevenirea furturilor din genti si buzunare, astfel:

         manifestati prudenta fata de persoanele care va abordeaza sub diferite pretexte sau incearca sa va distraga atentia; pastrati o distanta care sa va ofere siguranta;

         nu purtati portofelul, banii ori telefonul mobil in buzunarele laterale ale hainelor sau in buzunarul de la spatele pantalonilor, acestea fiind locurile cel mai des vizitate de catre hoti;

         purtati poseta/borseta in fata, lipita de corp, protejata de unul dintre brate;

         fiti atenti la ce se intampla in jur, mai ales atunci cand va aflati in locuri sau situatii noi;

         cand stati la rand, pentru a cumpara ceva, nu va inghesuiti si nu permiteti sa fiti inghesuit;

         cand faceti diferite plati sau cumparaturi, feriti-va de priviri indiscrete si nu scoateti toti banii din portofel, ci numai suma necesara;

         urmariti cu atentie persoanele care transporta obiecte de imbracaminte sau plase goale pe mana; un hot se foloseste de astfel de obiecte cand „opereaza”, ca sa-si ascunda mana de privirile celor din jur;

         daca in aglomeratie va simtiti inconjurati de persoane dubioase, incercati sa va schimbati locul;

         cand va deplasati cu mijloace de transport in comun, tineti geanta/poseta in fata dumneavoastra, iar daca e posibil, intre corp si un element fix in autovehicul;

         daca aveti la dumneavoastra sume mari de bani, evitati locurile aglomerate si rugati o persoana de incredere sa va insoteasca;

         nu asezati niciodata geanta in cosul de cumparaturi;

         acordati o mai mare atentie posetei decat plaselor de cumparaturi; siguranta posetei sa fie o grija permanenta pentru dumneavoastra.

Comentarii

comentariu

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

Publicat

pe

De

  • 80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz de nevoie
  • 59% dintre respondenți nu au participat niciodată sau au participat foarte rar la evenimente sociale cu vecinii
  • 9 din 10 respondenți sunt deschiși să se implice mult și chiar foarte mult în promovarea diversității și incluziunii

65% dintre românii care locuiesc la bloc nu-și cunosc vecinii deloc sau îi cunosc în mică măsură, în timp ce doar o mică parte dintre ei se cunosc bine (27%) sau foarte bine (8%), conform unui studiu realizat de ONG-ul ÎntreVecini, cu scopul de a înțelege percepțiile și comportamentele celor care locuiesc în comunitățile de la bloc. Întrebați ce motive i-ar determina să se cunoască mai bine unii cu alții, 68% dintre respondenți au menționat pe primul loc soluționarea unor probleme comune, pe locul doi dorința de a construi o comunitate mai strânsă (32%) și proiectele comune în cartier (32%), urmate fiind de ocaziile de socializare organizate în cartier (26%) și de interesul comun pentru activități sau hobby-uri (21%).

Când vine vorba despre frecvența cu care românii au participat la evenimente sociale împreună cu vecinii lor de la bloc, sondajul arată că 59% dintre respondenți nu au participat niciodată sau au participat foarte rar. Respondenții declară că și-ar dori ca în blocul în care locuiesc să existe activități comunitare precum: activități comune pentru copii (31%), grătar comunitar (28%), seri de jocuri de societate (22%), seri de film în aer liber (21%), evenimente sportive (16%), concursuri sau competiții între vecini (14%) ori ateliere și cursuri (14%).

„Faptul că românii care locuiesc la bloc nu se prea cunosc cu vecinii lor nu ne ia prin surprindere, ci este chiar o realitate pe care ne dorim să o schimbăm. Partea bună este că, prin prisma sondajului pe care l-am desfășurat, am aflat că 80% dintre românii care locuiesc la bloc și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz de nevoie. Iar asta ne dă speranța că vom reuși să împrietenim cât mai mulți oameni cu vecinii lor, dar și cu conceptul de sustenabilitate, pe care-l promovăm prin intermediul acțiunilor desfășurate în comunitățile de bloc din România, alături de partenerii noștri”, a declarat Sabina Mihăilescu, Manager General ONG ÎntreVecini.

ÎntreVecini este un ONG care își propune să regenereze spiritul comunitar la bloc și să transforme comunitățile urbane din România în huburi sustenabile. ONG-ul se dedică formării de comunități reziliente, prietenoase cu mediul și bazate pe solidaritatea vecinilor, oferind celor înscriși în program și declarați câștigători oportunitatea de a-și echipa blocurile în care locuiesc cu panouri fotovoltaice, în mod gratuit, devenind astfel prosumatori. Cei interesați să se alăture inițiativei și să primească, de asemenea, suport pentru desfășurarea unor activități sustenabile în comunitățile din care fac parte, se pot înscrie, într-o etapă ulterioară, pe platforma www.intrevecini.ro.

„În copilăria mea, vecinul era o instituție resursă la care puteai apela atunci când e nevoie: cereai cu împrumut o cană de zahăr sau 100 de lei până la salariu și culmea le și primeai. În plus, relațiile de încredere erau destul de puternice, nu degeaba atunci când plecai de-acasă le lăsai chiar și un set de chei de la casă. În ultimii 30 de ani, lucrurile s-au schimbat și acum, cu greu ne știm (din vedere) vecinii. Despre încredere, e chiar și mai greu de vorbit. E de vină societatea? E de vină internetul? Este rezultatul individualismului care ne este servit de cele mai multe ori ca rețeta succesului? E normalitatea globalizării și rezultatul unui proces natural de reajustare a relațiilor într-un nou context socio-economic? E ceea ce ne dorim să dăm mai departe ca mod de socializare? Cred că toate câte un pic, și multe altele. Mă bucur că cei de la ÎntreVecini vor să dezbatem aceste întrebări și să vedem ce și cum alegem să facem ÎMPREUNĂ. Pentru că relațiile dintre noi, și calitatea acestora, generează comportamentele care definesc o societate. Iar noi ne dorim ca România să fie o societate solidară, empatică și degrabă vărsătoare de iubire”, a declarat Gelu Duminică, Sociolog și Director executiv Agenția „Împreună”.  

Cum se înțeleg vecinii de la bloc și ce probleme întâmpină, în funcție de generația lor

Conform sondajului realizat de ÎntreVecini, respondenții din generația Z prezintă o reticență crescută în relația cu vecinii. Astfel, persoanele de până în 27 de ani au mai degrabă o relație destul de formală cu vecinii (34%) și se declară chiar distante, neavând o relație apropiată cu aceștia (20%). De asemenea, preferă într-un procent semnificativ mai mare față de totalul eșantionului să păstreze distanța (41%) și nu sunt deschise să-și cunoască vecinii (20%). Într-un procent de asemenea ridicat se conturează și reticența generației Y  (28-43 de ani) de a-și cunoaște vecinii. La polul opus, cei din generația X, care au între 44 și 59 de ani (38%) și cei din generația Baby Boomers, între 60 și 78 de ani (39%) se declară destul de apropiați de vecinii lor și chiar sunt deschiși și încurajează interacțiunea (48%).

Pe de altă parte, când vine vorba despre motivele care ar putea să-i împiedice în cunoașterea vecinilor, respondenții au ales pe primul loc programul aglomerat (48%), urmat de dorința de a nu le fi invadat spațiul personal (33%), dar și de lipsa interesului pentru interacțiune socială (25%) și de lipsa oportunităților în comunitatea din care fac parte (21%). Analizând răspunsurile per generații, se observă că majoritatea celor care au între 44 și 59 de ani (generația X) au afirmat că au programul aglomerat. În același timp, invadarea spațiului personal a fost varianta aleasă în principal de cei cu vârste cuprinse între 28 și 43 de ani (generația Y). De asemenea, rezultatele arată un interes scăzut pentru interacțiune socială preponderent în cazul persoanelor din generațiile X (44-59 ani) și Y (28-43 ani). Nu în ultimul rând, majoritatea celor care au considerat că lipsa oportunităților din comunitate i-ar împiedica să-și cunoască vecinii sunt persoane din generația Z (până în 27 de ani).

Din perspectiva problemelor întâmpinate între vecini, 50% dintre românii care locuiesc la bloc declară că nu au avut probleme semnificative cu vecinii, 32% au avut, însă au reușit să le rezolve în mod amiabil, 16% au avut probleme și încă nu au fost soluționate, iar alți 3% preferă să nu discute despre acest aspect. Întrebați care sunt principalele probleme pe care le întâmpină în relația cu vecinii lor, părerile sunt împărțite. Respondenții studiului consideră fie că vecinii lor nu sunt comunicativi (33%), fie că sunt gălăgioși (29%), prea curioși (28%) sau agresivi verbal (14%).

Cât de dornici sunt românii să se implice în rezolvarea problemelor din comunitățile lor

Când vine vorba despre implicarea în rezolvarea problemelor comunității, majoritatea respondenților (52%) se arată oarecum deschiși să se implice, însă în funcție de situație. 29% afirmă că s-ar implica cu siguranță, 12% recunosc că nu s-ar implica, dar ar fi dispuși să susțină inițiativele altora, iar 6% confirmă că deocamdată nu s-ar implica.

Locurile de parcare (51%), dezvoltarea spațiilor verzi și a parcurilor (42%), gestionarea deșeurilor și protejarea mediului înconjurător (41%), lipsa măsurilor pentru contracararea infracționalității (38%) și îmbunătățirea infrastructurii (31%) se află pe primele cinci locuri în topul problemelor sau nevoilor pe care românii care locuiesc la bloc le consideră cele mai importante în comunitățile din care fac parte.

Din perspectiva implicării în rezolvarea problemelor din comunități, românii par foarte receptivi. Cea mai mare parte dintre ei au afirmat că s-ar implica mult sau foarte mult în rezolvarea unor acțiuni precum: promovarea diversității și incluziunii (86%), gestionarea deșeurilor și protejarea mediului înconjurător (83%), promovarea serviciilor sociale și educația de calitate (79%), dezvoltarea activităților culturale și recreative (74%), pe lângă multe alte topicuri legate de transport, spații verzi, parcări ș.a.m.d.

Studiul a fost realizat cu ajutorul agenției Reveal Marketing Research și s-a desfăşurat online, în perioada 29.11.2023 – 04.12.2023, pe un eșantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet, care locuiesc în mediul urban și periurban, în blocuri de locuințe. Mărimea eșantionului a fost de 1002 respondenți.

Despre ÎntreVecini

ÎntreVecini este un ONG care regenerează spiritul comunitar la bloc și transformă grupurile de vecini din România în comunități sustenabile prin susținerea dezvoltării de proiecte în cartier. Proiectul ÎntreVecini este susținut de către BRD Groupe Société Générale în calitate de partener principal și de POWERToMe, MSL The Practice, Benga, DIUD, Colțan și Asociații.

CONTACT PENTRU PRESĂ:

Alexandra Nedelcu: alexandra.nedelcu@thepractice.ro, 0752 751 065

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Divertismentul de acasă atinge dimensiuni epice: televizorul TCL C805 este disponibl în variante de până la 98 inchi

Publicat

pe

De

România, 15 februarie 2024: TCL, lider de top în industria televizoarelor, este încântat să prezinte televizorul său revoluționar, TCL C805. Cu dimensiuni uriașe, acest televizor redefinește standardele vizionării acasă și îți dă șansa să te pierzi în imaginea de un realism incredibil și bogată în detalii.

De la 50, până la 98 de inchi

Gama sa variată de dimensiuni, de la un generos 50 inchi (126 cm) și ajungând până la impresionantul 98 inchi (248 cm), asigură o experiență cinematografică autentică, chiar din confortul sufrageriei tale. Indiferent de dimensiunea aleasă, acest televizor impresionează prin detaliile sale uimitoare și calitatea imaginii de înaltă definiție.

În România, toate dimensiunile sunt disponibile în magazine precum PcGarage, EvoMag, eMAG, Carrefour, Flanco.

Tehnologia superioară asigură o calitate superioară

Cu tehnologia Mini-LED și QLED TV, televizorul TCL C805 oferă o lumină de fundal puternică și uniformă, care se traduce într-un contrast bogat și culori vii, ce captivează orice privitor. Această combinație de tehnologii aduce detalii fine și o claritate uluitoare, fie că este vorba despre filme, jocuri sau emisiuni TV.

Detalii în rezoluție 4K HDR PREMIUM 1500

Cu rezoluția sa Ultra High Definition (UHD) și suport pentru HDR PREMIUM 1500, televizorul C805 de la TCL vă oferă o vizionare incredibilă. Imaginile sunt redate cu o claritate impresionantă, iar gama dinamică extinsă a HDR-ului adaugă profunzime și realism, fiecare scenă capătând o viață.

Mișcare fluidă și clară cu 144Hz Motion Clarity Pro

Datorită tehnologiei 144Hz Motion Clarity Pro, televizorul TCL C805 reușește să ofere o mișcare lină și fluidă, fără distorsiuni sau efecte de blur. Fie că urmăriți acțiunea rapidă a unui film de aventură sau aveți o partidă de jocuri intense, această caracteristică vă asigură că fiecare moment este redat în mod impecabil.

Sunet imersiv și cuprinzător cu Dolby Atmos

Sunetul ajunge la un nivel superior cu Dolby Atmos integrat în televizorul TCL C805. Această tehnologie audio de vârf vă aduce o experiență acustică tridimensională, cu sunete care vin din toate direcțiile, creând o atmosferă captivantă și realistă pentru fiecare film sau emisiune pe care o urmăriți.

Conectivitate avansată și control simplu

Cu HDMI 2.1 ALLM și 144Hz VRR, televizorul C805 permite conectarea rapidă și ușoară a dispozitivelor externe, precum console de jocuri sau playere Blu-ray. De asemenea, integrarea tehnologiei Google TV și a asistentului vocal Hands-free Google Assistant facilitează navigarea și controlul, transformând folosirea televizorului într-o activitate intuitivă și fără efort.

Design elegant și modern

Cu un aspect slim, din metal, și un stander central, televizorul TCL C805 se integrează perfect în orice decor interior, aducând o notă de eleganță și rafinament în orice încăpere. Variantele sale de 85 sau 98 inchi transformă camera de zi în locul unde magia prinde viață, cu ajutorul unor dimensiuni și calități tehnice demne de ecranul de la cinema.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Camera auto de bord NAVITEL R9 DUAL: Inovație și siguranță într-un singur dispozitiv

Publicat

pe

De

NAVITEL, lider în tehnologie GPS, prezintă cu mândrie camera auto pentru bord NAVITEL R9 DUAL, o soluție avansată cu doi senzori Full HD, destinată să ofere șoferilor o experiență de înregistrare și navigare de neegalat.

Performanță video de excepție

NAVITEL R9 DUAL este echipată cu senzorul Sony 307 (STARVIS) și un procesor MSTAR 8339, garantând o calitate video full HD pentru ambele camere – frontală și din spate – în același timp. Cu un unghi de vizualizare de 170° pentru camera frontală și 136° pentru camera din spate, dispozitivul capturează detaliile cu precizie, inclusiv marginile drumului și zonele „orbite”. Senzorul super sensibil STARVIS 307 asigură o performanță deosebită în condiții de lumină scăzută.

Navigare inteligentă și alerte în timp real

Cu un modul GPS încorporat și o bază de date actualizată cu regularitate, NAVITEL R9 DUAL notifică șoferul despre restricțiile de viteză și avertismente, contribuind la o navigare eficientă și la evitarea situațiilor neplăcute.

Wi-Fi și control ușor cu Navitel DVR Center

Modulul Wi-Fi încorporat și aplicația Navitel DVR Center facilitează configurarea, actualizarea software-ului și gestionarea fișierelor direct de pe dispozitivul mobil, indiferent de sistemul de operare – iOS sau Android.

Control dual pentru securitate sporită

O caracteristică distinctivă a NAVITEL R9 DUAL este camera video Full HD pentru interiorul mașinii, oferind înregistrare și monitorizare completă a evenimentelor din spatele vehiculului. Aceasta se montează ușor pe geamul din spate cu bandă adezivă 3M, acoperind unghiurile moarte și completând astfel sistemul de supraveghere.

Baterie de mare capacitate pentru funcționare offline

Cu o baterie de 500 mAh, NAVITEL R9 DUAL poate funcționa offline și detectează automat impactul sau coliziunea în modul de parcare, pornind înregistrarea pentru protecție suplimentară. Fișierele de înregistrare sunt protejate și nu vor fi șterse în timpul suprascrierii în buclă.

Navitel DVR Player pentru gestionare eficientă a datelor

Înregistrările video sunt integrate cu traseul vehiculului, iar utilizatorii pot gestiona și edita fișierele cu ajutorul programului Navitel DVR Player pe PC.

Pentru a completa experiența, fiecare cumpărător primește un voucher pentru programul Navitel Navigator pentru dispozitivele cu sistemul de operare Android. Abonamentul anual include o licență pentru hărți din peste 45 de țări ale lumii.

NAVITEL R9 DUAL redefinește standardele în materie de camere auto pentru bord, oferind performanțe superioare, control ușor și funcționalități inovatoare pentru o experiență de conducere mai sigură și mai conectată.

Pentru mai multe informații despre NAVITEL R9 DUAL și alte produse NAVITEL, vă rugăm să vizitați website-ul nostru Navitel.com/ro.

Despre NAVITEL:

NAVITEL ocupă o poziție de vârf în furnizarea soluțiilor de navigație și monitorizare a vehiculelor, oferind o diversitate de produse și servicii de înaltă calitate destinate atât șoferilor individuali, cât și companiilor de transport la nivel global. Cu o experiență vastă și acces la tehnologii de ultimă generație, NAVITEL se implică să îmbunătățească calitatea experienței de conducere și să maximizeze siguranța pe drumurile din întreaga lume.

Website: http://www.navitel.com/ro
Facebook: https://www.facebook.com/p/Navitel-Romania-100065358645391/

Contact: Blogatu@gmail.com, contact@avantnet.ro

Nume Contact: Marius Calugaru

Titulatura: PR Manager

Telefon: 0785351511

Email: Blogatu@gmail.com

Website: https://perspektive.ro/

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Brăila

Uncategorized5 ore inainte

Samsung a prezentat gama de dispozitive îmbunătățite cu AI din 2024 în cadrul evenimentului “World of Samsung”

“World of Samsung” celebrează modul în care inteligența artificială permite noi experiențe de viață conectată prin intermediul seriei de produse...

Uncategorized8 ore inainte

Procesorul Nothing Phone (2a), proiectat împreună cu MediaTek

Nothing, compania de tehnologie cu sediul la Londra, a anunțat astăzi că Phone (2a) va avea un procesor personalizat Dimensity...

Exclusiv17 ore inainte

Caracatita WHITE TOWER (XIII – A) scoate la iveala putregaiul din IPJ Prahova si din varful MAI – Ziarul Incisiv de Prahova

Procurorii continuă să facă ample investigații într-o afacere imobiliară suspectă. Vorbim despre un dosar penal deschis în urma perchezițiilor care...

Administrație localăO zi inainte

Studiu ÎntreVecini: 65% dintre români declară că nu-și cunosc vecinii deloc sau că îi cunosc în mică măsură

80% dintre români și-ar dori să se înțeleagă mai bine cu vecinii și să poată apela la ei în caz...

Exclusiv2 zile inainte

Caracatita WHITE TOWER (XIII) scoate la iveala putregaiul din IPJ Prahova si din varful MAI – adeverinte false pentru credite pe numele unor politisti, mai rau ca la ultimii infractori! Maine, orele 13.00 – Ziarul Incisiv de Prahova

“LA PIOVRA” Prahoveana din varful IPJ Prahova si din varful MAI Alt prejudiciu de aproximativ 1 milion de euro! Am...

Uncategorized2 zile inainte

AOC dezvăluie o nouă generație de monitoare, redefinind eleganța pentru spațiul tău de acasă și birou

Noua serie AOC B3 include modele cu margini ultra înguste, conectivitate USB-C și rate de reîmprospătare de 100 Hz București,...

Exclusiv3 zile inainte

Nu e logic ca lipsa de transparenta a Directiei Generale Financiara din MAI ascunde o greseala? – Ziarul Incisiv de Prahova

Ne intrebam intr-un articol, pe buna dreptate, cat de impartiala poate fi judecata intr-un dosar in care inculpatii au ajuns...

Exclusiv5 zile inainte

Compromisul (in)justitiei prahovene pentru “albirea” procurorilor paraditori Onea, Portocala si Reileanu – Ziarul Incisiv de Prahova

Ne intrebam intr-un articol, pe buna dreptate, cat de impartiala poate fi judecata intr-un dosar in care inculpatii au ajuns...

Uncategorized5 zile inainte

Oportunități și Provocări în Construcții, ediția cu numărul 3!3!

 Îți place să fii la curent cu cele mai noi tendințe și inovații din domeniul construcțiilor? Atunci nu rata evenimentul...

Exclusiv6 zile inainte

Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (XII)/Funcționarii Primăriei rămân în arest la domiciliu!/Noi plangeri penale!

Vorbim despre cea mai mare fraudă imobiliară din istoria Ploiestiului, cu un prejudiciu de peste un milion de euro. Investigaţiile...

Eveniment6 zile inainte

Divertismentul de acasă atinge dimensiuni epice: televizorul TCL C805 este disponibl în variante de până la 98 inchi

România, 15 februarie 2024: TCL, lider de top în industria televizoarelor, este încântat să prezinte televizorul său revoluționar, TCL C805....

Uncategorized6 zile inainte

OnePlus 12 și OnePlus 12R disponibile în pachete speciale pe oppostore.ro

București, 15 februarie 2024 – Cele mai noi smartphone-uri din portofoliul brandului global de tehnologie OnePlus, modelele OnePlus 12 și OnePlus...

UncategorizedO săptămână inainte

Alecsandra Roman este noul Chief Marketing Officer Voxa

București, 14 februarie 2024 – Voxa, liderul aplicațiilor de audiobook-ri și e-book-uri din România, își consolidează echipa de management regional...

UncategorizedO săptămână inainte

Festivalul IntenCity 28-30 iunie 2024

Festivalul IntenCity, aflat la cea de-a treia ediție, va avea loc în perioada 28-30 iunie 2024, în Craiova, pe două...

EvenimentO săptămână inainte

Camera auto de bord NAVITEL R9 DUAL: Inovație și siguranță într-un singur dispozitiv

NAVITEL, lider în tehnologie GPS, prezintă cu mândrie camera auto pentru bord NAVITEL R9 DUAL, o soluție avansată cu doi...

UncategorizedO săptămână inainte

Cum ne pregătim pentru alegerile europene din 2024

Peste 134 de milioane de oameni din Europa* vin pe TikTok în fiecare lună, iar mulți dintre aceștia vor vota...

Știrile Săptămânii