Uncategorized
Studiu carVertical: Piața de mașini second-hand din România este una dintre cele mai puțin transparente din Europa
- 59% dintre mașinile din România au avut pagube minore sau majore
- 66% dintre mașinile analizate au fost importate
- Aproape 8% dintre mașinile analizate au avut kilometrajul dat înapoi
21 noiembrie 2023
România are una dintre cele mai puțin transparente piețe de mașini rulate din Europa. La polul opus, țările în care există un nivel ridicat de transparență pe piața auto second-hand sunt: Regatul Unit, Germania și Elveția. carVertical lansează în România „Indexul de Transparență”, un raport complex care analizează tranzacțiile cu mașini rulate din Europa, prezentând clasamentul celor mai transparente piețe auto second-hand.
România se află în top 5 cele mai puțin transparente țări
România ocupă locul 21 din cele 25 de țări incluse în studiu, regăsindu-se pe lista celor mai puțin transparente piețe de mașini rulate din Europa. Aproape 66% dintre mașinile analizate sunt importate din alte țări, în timp ce peste 59% dintre mașini prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 euro. Majoritatea țărilor care oferă mai puțină transparență în piața auto au o medie scăzută a valorii daunelor, iar România nu face excepție, ocupând locul 6 în clasament. Imediat după România, țara cu cele mai multe mașini avariate este Polonia (65,79%), ocupând ultimul loc în top.
În schimb, România se prezintă mai bine la vârsta mașinilor second-hand. Mașinile rulate au o vechime puțin mai mare de nouă ani (9,44 ani), ocupând locul 12 din 25 în clasamentul piețelor auto analizate în cadrul Indexului de Transparență.
Consecințele financiare ale fraudei de kilometraj
Din totalul mașinilor analizate de către carVertical în România, aproape 8% (7,8%) au avut kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ștearsă de pe odometru a crescut față de anul trecut, de la 48.000 la aproximativ 85.000 km (85.186 km).
Cele mai recente cercetări efectuate de carVertical au arătat că o mașină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preț cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală. Așadar, mulți români pot plăti o sumă mai ridicată pentru un vehicul fără să fie conștienți că a existat o fraudă la mijloc. Totuși, comparativ cu alte țări din Europa, dacă analizăm valoarea medie a daunelor, România se află sub nivelul standard al pagubelor financiare.
De asemenea, vechimea mașinilor cu kilometrajul dat înapoi este strâns legată de impactul financiar potențial asupra unui cumpărător. Spre exemplu, vânzarea unei mașini cu o vechime de 15 ani, care are kilometrajul manipulat, poate crește artificial valoarea vehiculului cu o medie de 27%. Pentru fiecare 100.000 de kilometri dați înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe mașină, fără să știe detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus.
„Când luăm în considerare factori precum prețul mediu al mașinilor, numărul de tranzacții, ponderea mașinilor cu kilometraj modificat în România și impactul fraudelor de kilometraj asupra valorii mașinilor, obținem o imagine clară a prejudiciului pe care îl experimentează cumpărătorii de mașini second-hand în România, iar valoarea totală a prejudiciului anual poate ajunge până la 190 de milioane de euro pe an”, a declarat Matas Buzelis, Head of Communication carVertical.
Cum arată topul de transparență în industria de autoturisme rulate la nivel european
Imediat după România, dintre toate țările analizate, cele mai puțin transparente piețe sunt: Estonia, Lituania, Letonia și Ucraina. Țara care prezintă cel mai mare număr de mașini cu kilometraj falsificat este Letonia (12,92%), în timp ce Ucraina se află printre țările cu cele mai mari ponderi de mașini importate din Europa – 82,4%.
La polul opus, cele mai transparente țări din top sunt Regatul Unit, Germania, Elveția, Danemarca și Franța, unde și importurile de mașini sunt mai puține față de alte țări din top. În Regatul Unit, ratele de import sunt foarte scăzute (2,2%), ceea ce se corelează direct cu numărul mic de fraude de pe piața de mașini second-hand. De asemenea, țările din top prezintă un procentaj redus de mașini cu kilometrajul falsificat: Elveția – 2,4%, Regatul Unit – 2,7%, Franța – 3,3%, Germania – 3,4%, și Danemarca – 4,1%, având scoruri semnificativ mai bune decât în alte părți ale Europei.
„Piețele occidentale și țările scandinave sunt în general mai transparente decât țările din estul Europei, în principal datorită legislației mai stricte, a importurilor mai scăzute de mașini second-hand, dar și a PIB-ului pe cap de locuitor mai ridicat. Țările cu economii mai puternice au, de obicei, flote de mașini mai noi, cu riscuri mai mici de fraude, deoarece puțini cumpărători caută vehicule mai ieftine”, a completat Matas Buzelis, Head of Communication carVertical.
Parametrii Indexului de Transparență al pieței auto
Indexul de Transparență al pieței auto a fost realizat pe un eșantion de 24 de țări din Europa și SUA, pe o perioadă de 12 luni. Cercetarea se bazează pe date din rapoartele reale ale mașinilor cumpărate de către clienții carVertical și a avut la bază șase mari criterii:
- Procentajul mașinilor cu kilometrajul dat înapoi;
- Valoarea medie a kilometrilor șterși de pe odometru;
- Procentajul mașinilor avariate;
- Media valorii daunelor;
- Procentajul de mașini second-hand importate;
- Vârsta medie a mașinilor verificate.
Pentru studiul privind frauda de kilometraj, au fost analizate 11 țări: Ucraina, Polonia, România, Ungaria, Slovacia, Letonia, Republica Cehă, Serbia, Lituania, Italia și Regatul Unit.
Raportul complet al Indexului de Transparență al pieței auto poate fi găsit aici.
***
Despre carVertical
carVertical este o companie care oferă rapoarte complete privind istoricul autovehiculelor rulate. Cu date din peste 900 de baze de date globale, compania oferă informații care ajută clienții să ia decizii informate la cumpărarea unei mașini second-hand. Cu operațiuni în 28 de țări, serviciile carVertical acoperă cea mai mare parte a Europei, SUA, Mexic și Australia.
Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!
20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Uncategorized
Tot ce trebuie să știi despre consultatia pentru infertilitate la Clinica Zygota Mureș
Infertilitatea este o problemă medicală tot mai des întâlnită, care afectează cuplurile de toate vârstele. În cazul în care încercați să concepeți un copil și nu aveți succes după 12 luni de încercări regulate, este recomandat să mergeți la o consultatie infertilitate. Această etapă reprezintă primul pas spre identificarea cauzelor și spre găsirea soluțiilor potrivite pentru dumneavoastră.
Ce implică o consultatie pentru infertilitate?
Clinica de Fertilitate Zygota din Mureș oferă servicii de specialitate și un mediu prietenos pentru toți pacienții care caută sprijin. Consultatia pentru infertilitate include o anamneză detaliată, în care medicul ginecolog colectează informații despre istoricul medical, stilul de viață și antecedentele familiale. Această discuție este esențială pentru a începe procesul de diagnosticare și pentru a determina care sunt pașii următori.
La clinica Zygota, pacienții beneficiază de abordări personalizate, care includ evaluarea atât a partenerei, cât și a partenerului. Medicul poate recomanda teste suplimentare, cum ar fi analizele de sânge pentru hormoni sau spermograma pentru partenerul masculin.
Importanța ecografiei și a consultului ginecologic
O etapă crucială în procesul de diagnosticare este necesitatea de a fi efectuata o ecografie si consult ginecologic. Ecografia pelvină ajută la identificarea problemelor care pot afecta fertilitatea, cum ar fi chisturile ovariene, fibroamele uterine sau alte anomalii structurale. În plus, consultul ginecologic oferă informații suplimentare despre starea generală a sistemului reproducător feminin.
La Zygota, aceste examinări sunt efectuate cu tehnologie de ultimă generație și de către medici cu vastă experiență. Astfel, pacienții au garanția unor rezultate precise și a unor recomandări adaptate situației lor particulare.
Ce este histerosalpingo-foam-sonografia?
O histerosalpingo-foam-sonografie (HyFoSy) este o procedură minim invazivă utilizată pentru evaluarea permeabilității trompelor uterine. Aceasta implică utilizarea unei substanțe contrastante spumoase care este introdusă în uter, iar medicul utilizează ecografia pentru a vizualiza modul în care substanța circulă prin trompele uterine. Procedura este rapidă, sigură și mult mai confortabilă comparativ cu alte metode tradiționale, cum ar fi histerosalpingografia.
Clinica Zygota oferă această investigație pentru a ajuta la identificarea unor eventuale blocaje care ar putea împiedica sarcina. Este un pas esențial în procesul de diagnosticare și poate clarifica dacă infertilitatea este cauzată de o problemă la nivelul trompelor uterine.
Ce trebuie să pregătiți pentru o consultatie pentru infertilitate?
Înainte de consult, este util să aveți la dumneavoastră următoarele:
-Istoricul medical complet, inclusiv rezultatele analizelor anterioare.
-Un jurnal al ciclurilor menstruale, care poate include informații despre durata și regularitatea acestora.
-O listă a medicamentelor pe care le luați în prezent.
-Informații despre stilul de viață, cum ar fi dieta, nivelul de activitate fizică și eventualele obiceiuri nocive.
Este important să fiți deschiși și să puneți întrebări medicului. La clinica Zygota, pacienții sunt încurajați să discute orice nelămurire și să participe activ la luarea deciziilor.
Cum decurge procesul de tratament?
După consultatia inițială, medicul va recomanda un plan de tratament adaptat nevoilor fiecărui cuplu. Acesta poate include:
-Modificări ale stilului de viață.
-Tratamente medicamentoase pentru stimularea ovulației.
-Proceduri precum inseminarea intrauterină (IUI) sau fertilizarea in vitro (FIV).
Clinica Zygota este recunoscută pentru rezultatele sale excelente în domeniul fertilității, oferind sprijin și expertiză la fiecare pas al procesului. Medicul coordonator va monitoriza cu atenție evoluția tratamentului, asigurându-se că fiecare pacient beneficiază de cele mai bune șanse pentru a obține o sarcină.
Infertilitatea poate fi o provocare dificilă, dar cu ajutorul unei consultatii pentru infertilitate la clinica Zygota Mureș, cuplurile pot găsi soluții eficiente. De la ecografie și consult ginecologic până la proceduri avansate precum histerosalpingo-foam-sonografia, clinica oferă toate resursele necesare pentru a sprijini pacienții în călătoria lor spre părinție. Nu ezitați să apelați la specialiști pentru a face primul pas către un viitor fericit!
Uncategorized
Piese auto Volkswagen – Ghid complet pentru achiziția de calitate
Introducere: Piese auto Volkswagen – Ghid complet pentru achiziția de calitate
Pentru orice posesor de Volkswagen, menținerea mașinii într-o stare excelentă presupune alegerea pieselor de schimb potrivite. Modelele Volkswagen sunt renumite pentru fiabilitatea lor, dar pentru a păstra această performanță, este esențial să folosești piese auto de calitate. Alegerea pieselor auto originale și compatibile nu doar că îmbunătățește performanța vehiculului, dar asigură și siguranța șoferului și pasagerilor.
În acest ghid, îți vom arăta de ce piesele auto Volkswagen de calitate sunt esențiale pentru întreținerea mașinii tale și cum să le alegi corect. Piesele auto originale și testate sunt o alegere excelentă, iar dezmembrările auto pot oferi soluții accesibile pentru reparații și întreținere.
Cele mai populare piese auto pentru modelele Volkswagen
Pentru modelele Volkswagen, piesele auto cele mai des solicitate includ componente esențiale pentru funcționarea vehiculului. Printre acestea se numără piesele de motor, sisteme de frânare, suspensii și componentele electrice, cum ar fi alternatoarele și bateriile. De asemenea, piesele de transmisie și suspensie sunt foarte căutate pentru modelele Volkswagen, deoarece sunt esențiale pentru confortul și siguranța vehiculului.
Componentele care se uzează cel mai rapid și necesită înlocuire frecventă sunt bujiile, filtrele și curelele de transmisie. Aceste piese sunt necesare pentru menținerea performanței motorului și pentru prevenirea defectării acestuia. Înlocuirea pieselor de schimb uzate la timp poate preveni problemele majore și poate prelungi durata de viață a vehiculului.
Cum să identifici piesele compatibile pentru mașina ta Volkswagen
Identificarea pieselor compatibile pentru Volkswagen presupune să fii atent la detalii și să cunoști specificațiile tehnice ale vehiculului tău. De asemenea, este important să alegi doar piese originale sau piesele aftermarket verificate, care să fie conforme cu standardele producătorului.
Pentru a te asigura că piesele pe care le achiziționezi sunt compatibile cu modelul tău Volkswagen, este recomandat să verifici numărul piesei, care este unic pentru fiecare componentă. De asemenea, colaborarea cu un furnizor de încredere care furnizează doar piese auto originale sau testate pentru Volkswagen este esențială pentru a preveni problemele de compatibilitate.
Avantajele achiziționării pieselor auto din dezmembrări Volkswagen
Achiziționarea pieselor auto din dezmembrări pentru modelele Volkswagen reprezintă o soluție economică și eficientă, mai ales pentru cei care doresc să reducă costurile de reparație. Piesele din dezmembrări sunt adesea mult mai ieftine decât piesele noi, dar oferă aceleași standarde de calitate și fiabilitate. Acestea sunt testate și verificate înainte de a fi puse în vânzare, ceea ce garantează o performanță similară cu piesele originale.
În plus, piesele din dezmembrări sunt o opțiune ecologică, deoarece contribuie la reciclarea materialelor auto și reduc deșeurile. Astfel, alegerea pieselor din dezmembrări pentru Volkswagen nu doar că economisești bani, dar și susții un mediu mai curat și mai sustenabil.
Sfaturi pentru întreținerea optimă a modelelor Volkswagen
Pentru a menține un Volkswagen într-o stare excelentă, întreținerea preventivă este esențială. Acest lucru presupune verificarea periodică a componentelor esențiale, cum ar fi frânele, motorul, suspensiile și sistemele electrice. Schimbul regulat al uleiului și înlocuirea pieselor uzate sunt pași esențiali pentru a evita problemele costisitoare.
De asemenea, utilizarea pieselor auto originale sau pieselor de schimb din dezmembrări de calitate poate prelungi durata de viață a vehiculului și poate asigura o performanță optimă pe termen lung. Este important să folosești piese care sunt certificate pentru Volkswagen și care respectă standardele de siguranță și performanță ale producătorului.
Concluzii și recomandări finale
În concluzie, piesele auto Volkswagen de calitate sunt esențiale pentru întreținerea unui vehicul în stare bună de funcționare. Piesele originale și piesele din dezmembrări testate sunt opțiuni excelente pentru proprietarii de Volkswagen care doresc să economisească bani fără a compromite siguranța și performanța vehiculului.
Pentru a achiziționa piesele potrivite pentru modelul tău Volkswagen, poți accesa gama completă de piese auto Volkswagen și alege piesele care îți vor asigura siguranța și fiabilitatea pe termen lung.
-
Socialacum 6 zile
DERMATOLOGIE – Gama de servicii disponibile la CENTRUL MEDICAL DOCTOR BORIS
-
Afaceriacum 5 zile
Cum contribuie echipamentele profesionale la succesul pe termen lung al unei pizzerii
-
Sportacum 3 zile
În 2024, Spartan a organizat două evenimente sportive de anvergură în România, ce au atras peste 2.500 de participanți, adulți și copii. Două alte competiții sunt programate pentru 2025
-
Uncategorizedacum O zi
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!
-
Afaceriacum O zi
Ce metode de plată sunt acceptate pentru trimiterea unui colet între România și Anglia?
-
Afaceriacum 6 zile
La cât timp după extracție se poate pune un implant dentar?
-
Uncategorizedacum 2 zile
Tot ce trebuie să știi despre consultatia pentru infertilitate la Clinica Zygota Mureș