Connect with us

Uncategorized

Asociația Zi de BINE aduce căldură și sprijin bunicilor din Onești prin inițiativa „Cald în Vatră”

Publicat

pe

București, 6 decembrie 2024: În decembrie, Asociația Zi de BINE reia și dezvoltă inițiativa „Cald în Vatră” și,  împreună cu Asociația SufletEȘTI și Asociația Sanovan Serviciii Medicale vizitează bunicii din municipiul Onești, județul Bacău, pentru a curăța coșul sobelor și a oferi servicii medicale.

Cu ajutorul unei echipe de coșari profesioniști, vor curăța coșurile de fum pentru 30 de bunici izolați din satele de lângă Onești și le vor oferi lemne de foc pentru întreaga iarnă. De asemenea, vor asigura aprovizionarea cu alimente de bază pentru 50 de familii, cât și cadrul de desfășurare pentru o caravană medicală, alături de Asociația Sanovan Serviciii Medicale, care va oferi investigații medicale la domiciliu în perioada 14 – 15 decembrie pentru 50 de seniori.

„Acum două ierni, când am demarat prima acțiune Cald în Vatră și am luat la pas satele de la lângă Onești împreună cu Mihai Zarzu, am ascultat povești de neimaginat și am văzut ce înseamnă singurătatea, neputința și sărăcia bunicilor noștri rămași singuri în cea mai grea perioadă a vieții. Deși nu am realizat, poate că acesta a fost și catalizatorul pentru proiectul pe care l-am început apoi la Centrul Comunitar Zi de BINE din București – „NEpierdute” – un proiect pentru sănătatea seniorilor noștri. Iar acum, încărcate cu sacoșe de căciuli, fulare, mănuși, șoșoni și pături pe care doamnele nostre senioare din proiectul „NEpierdute” le-au croșetat cu mâinile lor în ultima lună, ne întoarcem la Onești, la bunicii de la care a plecat totul”, au declarat Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de BINE.

Inițiativa Cald în vatră face parte din proiectul NEpierdute al Asociației Zi de BINE, un proiect pentru sănătatea fizică, mintală și emoțională a seniorilor aflați în situații vulnerabile. Un proiect susținut de partenerii strategici ai Asociației Zi de BINE – Lidl România, Grupul E.ON România, UniCredit Bank și Leroy Merlin.

„La început nu știam exact despre ce este vorba când mă gândeam la desfundat sobe și coșuri de fum, dar acum mi-am dat seama că prin această acțiune noi chiar salvăm vieți. Bătrânii ne povestesc că le intră fumul în casă, că soba nu funcționează bine, dar după vizita noastră cu coșari autorizați, când trecem pe la ei ne îmbrățișează și ne spun că nu știu ce le-am făcut la sobă dar nu mai scoate pic de fum, încălzește foarte bine și nu le mai este frică să facă focul. Colaborarea cu Asociația Zi de BINE reprezintă o certitudine că am făcut lucruri bune. Chiar dacă sunt într-un oraș mic, asta nu înseamnă că nu pot face proiecte mari. Împreună, am reușit să ridicăm la alt nivel această acțiune. Pe lângă curățarea sobei și a coșului de fum, mașina plină de lemne este un DAR de la Dumnezeu, cum ne spun bătrânii,” a declarat Mihai Zarzu, fondatorul Asociației SufletEȘTI, Onești.

Încălzirea locuinței nu ar trebui să fie un lux, însă datele Asociației Energia Inteligentă arată că peste 3 milioane de gospodării din România se încălzesc cu lemne de foc, iar multe dintre acestea sunt situate în județele Teleorman și Bacău, unde sărăcia extremă este răspândită. Totodată, conform datelor IGSU, coșurile de fum necurățate sau defecte reprezintă principalele cauze ale incendiilor casnice.

Mihai Zarzu a fondat Asociația SufletEȘTI în urmă cu patru ani, în plină pandemie, și a început prin a oferi ajutor în spitale, pentru ca ulterior să sprijine educația copiilor și să curățe coșurile de fum ale gospodăriilor bătrânilor izolați.

Cei care doresc să susțină proiectele realizate de Asociația Zi de BINE, o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 sau prin donarea zilei de naștere. Mai multe metode de implicare pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza.

 

Despre Asociația Zi de BINE

Scopul Asociației Zi de Bine este acela de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația susține câte un ONG în fiecare lună a anului și încurajează oamenii să-și doneze ziua de naștere pentru un proiect social.

Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se anunță cauza susținută și sunt descrise nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii află ce s-a întâmplat cu banii și sunt invitați să vadă rezultatul implicării lor.

Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro.

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

Publicat

pe

De

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/ 

Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.

În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.

Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:

  1. CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
  2. Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
  3. Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
  4. Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
  5. Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
  6. În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
  7. Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
  8. Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
  9. Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
  10. Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
  11. După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.

Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:

Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:

Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:

  1. a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
  2. b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.

iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:

Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.

Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.

În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.

Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.

  1. În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
  2. În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
  3. Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.

În loc de concluzii:

În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.

Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.

În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.

În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).

Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.

Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.

Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.

Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.

***

  Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)

Citeste in continuare

Uncategorized

Piese auto Volkswagen – Ghid complet pentru achiziția de calitate

Publicat

pe

Introducere: Piese auto Volkswagen – Ghid complet pentru achiziția de calitate

Pentru orice posesor de Volkswagen, menținerea mașinii într-o stare excelentă presupune alegerea pieselor de schimb potrivite. Modelele Volkswagen sunt renumite pentru fiabilitatea lor, dar pentru a păstra această performanță, este esențial să folosești piese auto de calitate. Alegerea pieselor auto originale și compatibile nu doar că îmbunătățește performanța vehiculului, dar asigură și siguranța șoferului și pasagerilor.

În acest ghid, îți vom arăta de ce piesele auto Volkswagen de calitate sunt esențiale pentru întreținerea mașinii tale și cum să le alegi corect. Piesele auto originale și testate sunt o alegere excelentă, iar dezmembrările auto pot oferi soluții accesibile pentru reparații și întreținere.

Cele mai populare piese auto pentru modelele Volkswagen

Pentru modelele Volkswagen, piesele auto cele mai des solicitate includ componente esențiale pentru funcționarea vehiculului. Printre acestea se numără piesele de motor, sisteme de frânare, suspensii și componentele electrice, cum ar fi alternatoarele și bateriile. De asemenea, piesele de transmisie și suspensie sunt foarte căutate pentru modelele Volkswagen, deoarece sunt esențiale pentru confortul și siguranța vehiculului.

Componentele care se uzează cel mai rapid și necesită înlocuire frecventă sunt bujiile, filtrele și curelele de transmisie. Aceste piese sunt necesare pentru menținerea performanței motorului și pentru prevenirea defectării acestuia. Înlocuirea pieselor de schimb uzate la timp poate preveni problemele majore și poate prelungi durata de viață a vehiculului.

Cum să identifici piesele compatibile pentru mașina ta Volkswagen

Identificarea pieselor compatibile pentru Volkswagen presupune să fii atent la detalii și să cunoști specificațiile tehnice ale vehiculului tău. De asemenea, este important să alegi doar piese originale sau piesele aftermarket verificate, care să fie conforme cu standardele producătorului.

Pentru a te asigura că piesele pe care le achiziționezi sunt compatibile cu modelul tău Volkswagen, este recomandat să verifici numărul piesei, care este unic pentru fiecare componentă. De asemenea, colaborarea cu un furnizor de încredere care furnizează doar piese auto originale sau testate pentru Volkswagen este esențială pentru a preveni problemele de compatibilitate.

Avantajele achiziționării pieselor auto din dezmembrări Volkswagen

Achiziționarea pieselor auto din dezmembrări pentru modelele Volkswagen reprezintă o soluție economică și eficientă, mai ales pentru cei care doresc să reducă costurile de reparație. Piesele din dezmembrări sunt adesea mult mai ieftine decât piesele noi, dar oferă aceleași standarde de calitate și fiabilitate. Acestea sunt testate și verificate înainte de a fi puse în vânzare, ceea ce garantează o performanță similară cu piesele originale.

În plus, piesele din dezmembrări sunt o opțiune ecologică, deoarece contribuie la reciclarea materialelor auto și reduc deșeurile. Astfel, alegerea pieselor din dezmembrări pentru Volkswagen nu doar că economisești bani, dar și susții un mediu mai curat și mai sustenabil.

Sfaturi pentru întreținerea optimă a modelelor Volkswagen

Pentru a menține un Volkswagen într-o stare excelentă, întreținerea preventivă este esențială. Acest lucru presupune verificarea periodică a componentelor esențiale, cum ar fi frânele, motorul, suspensiile și sistemele electrice. Schimbul regulat al uleiului și înlocuirea pieselor uzate sunt pași esențiali pentru a evita problemele costisitoare.

De asemenea, utilizarea pieselor auto originale sau pieselor de schimb din dezmembrări de calitate poate prelungi durata de viață a vehiculului și poate asigura o performanță optimă pe termen lung. Este important să folosești piese care sunt certificate pentru Volkswagen și care respectă standardele de siguranță și performanță ale producătorului.

Concluzii și recomandări finale

În concluzie, piesele auto Volkswagen de calitate sunt esențiale pentru întreținerea unui vehicul în stare bună de funcționare. Piesele originale și piesele din dezmembrări testate sunt opțiuni excelente pentru proprietarii de Volkswagen care doresc să economisească bani fără a compromite siguranța și performanța vehiculului.

Pentru a achiziționa piesele potrivite pentru modelul tău Volkswagen, poți accesa gama completă de piese auto Volkswagen și alege piesele care îți vor asigura siguranța și fiabilitatea pe termen lung.

Citeste in continuare

Uncategorized

Lumânări botez cu flori uscate – Un design rafinat și memorabil

Publicat

pe

Introducere: Lumânările de botez cu flori uscate – Un simbol de rafinament și eleganță

Lumânările de botez sunt esențiale în cadrul ceremoniei religioase, având o semnificație profundă. Însă, atunci când sunt decorate cu flori uscate, aceste lumânări capătă o valoare și o frumusețe aparte. Florile uscate adaugă nu doar un aspect estetic deosebit, ci și o semnificație durabilă, care le face ideale pentru păstrarea amintirilor dintr-o zi atât de importantă. Alegerea unei lumânări de botez cu flori uscate transformă acest obiect simbolic într-o piesă unică, care poate fi păstrată ca amintire prețioasă pe termen lung.

De asemenea, florile uscate sunt o alegere eco-friendly și sustenabilă, oferind un impact pozitiv asupra mediului. Comparativ cu florile proaspete, florile uscate sunt mai durabile și necesită mai puțină întreținere. Acestea pot fi păstrate în forma lor originală pentru mult timp, ceea ce face ca lumânările de botez decorate cu flori uscate să fie o alegere practică și emoționantă pentru o ocazie atât de specială.

Cum să alegi lumânările de botez decorate cu flori uscate

Alegerea lumânărilor de botez decorate cu flori uscate depinde de mai mulți factori, cum ar fi tematica botezului, culorile alese și stilul dorit de părinți. În primul rând, este important să selectezi tipul de flori uscate care se potrivesc cel mai bine evenimentului. De exemplu, florile uscate precum lavanda, trandafirii sau bujorii pot adăuga un aer romantic și delicat, perfect pentru botezuri clasice, în timp ce florile uscate de pădure sau crenguțele de eucalipt pot adăuga o notă rustică și modernă lumânării.

În plus, este esențial ca florile să fie asortate cu restul decorului evenimentului, cum ar fi tematica cromatică sau stilul general al botezului. De exemplu, dacă botezul are o tematică de alb și auriu, florile uscate albe și aurii vor completa perfect lumânarea. Dacă botezul este într-un cadru mai natural sau boho, florile uscate în nuanțe de verde sau roșu vor adăuga o vibrație organică și plină de farmec. Astfel, alegerea florilor și a lumânării perfecte trebuie să fie realizată cu grijă pentru a reflecta tema și stilul personal al părinților.

Modele populare de aranjamente cu flori uscate pentru lumânări

Florile uscate pot fi integrate în designul lumânării de botez într-o varietate de moduri. Un model clasic ar putea include flori uscate discrete, plasate elegant pe partea superioară sau laterală a lumânării. Aceasta poate fi completată cu panglici fine sau cristale pentru a adăuga o notă de lux. În același timp, părinții pot opta pentru un design mai elaborat, în care florile uscate sunt așezate într-un aranjament voluminos, care acoperă întreaga lumânare și o face să devină punctul focal al decorului.

Alte modele populare includ combinații de flori uscate cu alte elemente naturale, cum ar fi frunze de toamnă, lăstari sau ramuri mici de arbori. Acestea sunt ideale pentru botezurile care se desfășoară în aer liber sau pentru evenimentele care au o tematică naturală. Indiferent de stilul ales, florile uscate pot adăuga o dimensiune unică lumânării, iar designul poate fi personalizat pentru a reflecta perfect stilul dorit de părinți și tema botezului.

Beneficiile utilizării florilor uscate în decorul lumânărilor

Florile uscate au câteva avantaje semnificative față de florile proaspete, făcându-le o alegere excelentă pentru decorarea lumânărilor de botez. În primul rând, florile uscate sunt mult mai durabile și pot fi păstrate mult timp după eveniment. Acestea rămân intacte, fără a necesita întreținere, și pot fi conservate ca amintiri prețioase din ziua botezului. Comparativ, florile proaspete se ofilesc rapid și nu pot fi păstrate în aceeași formă pentru mult timp.

De asemenea, florile uscate sunt ecologice, deoarece nu necesită resurse suplimentare pentru a fi păstrate și nu poluează mediul. Ele sunt un simbol al durabilității și al respectului față de natură, ceea ce le face o alegere ideală pentru părinții care doresc să aleagă produse ecologice pentru botezul copilului lor. Florile uscate sunt o opțiune practică și estetică, care adaugă un plus de eleganță și rafinament lumânării de botez.

Sfaturi pentru păstrarea decorului de flori uscate intact

Păstrarea decorului de flori uscate intact poate fi o provocare, dar cu puțină grijă, florile vor rămâne într-o stare bună mult timp după botez. Pentru a păstra florile uscate în cea mai bună formă, este important să le depozitezi într-un loc uscat și răcoros, departe de expunerea directă la soare sau la umezeală. Lumânările de botez decorate cu flori uscate ar trebui, de asemenea, protejate de praf și de deteriorări fizice.

O altă metodă de a păstra florile uscate intacte este să le aplici un strat ușor de lac sau fixativ pentru a le menține forma și culoarea. Aceasta nu doar că ajută la protejarea florilor, dar le oferă și un aspect strălucitor și proaspăt. În plus, părinții pot alege să păstreze lumânarea de botez într-o vitrină sau într-un cadru special, protejându-le astfel de eventualele daune și menținându-le ca amintiri de-a lungul anilor.

Concluzii și recomandări finale

Lumânările de botez decorate cu flori uscate sunt o alegere rafinată și memorabilă, care adaugă o notă de eleganță și semnificație acestei zile speciale. Florile uscate nu doar că sunt un simbol al frumuseții durabile, dar și o alegere ecologică, perfectă pentru părinții care doresc să aducă un impact pozitiv asupra mediului. Personalizarea lumânării de botez cu flori uscate permite părinților să creeze un design unic care reflectă tema evenimentului și stilul lor personal.

Pentru a descoperi opțiunile de lumanari botez flori uscate și a alege lumânarea perfectă pentru botezul copilului vostru, vizitați site-ul nostru și explorați gama largă de lumânări personalizate. Fiecare detaliu contează, iar florile uscate pot transforma o simplă lumânare într-un obiect de neuitat.

Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Brăila

UncategorizedO zi inainte

Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă...

Ce metode de plată sunt acceptate pentru trimiterea unui colet între România și Anglia? Ce metode de plată sunt acceptate pentru trimiterea unui colet între România și Anglia?
AfaceriO zi inainte

Ce metode de plată sunt acceptate pentru trimiterea unui colet între România și Anglia?

Într-o lume tot mai conectată, trimiterea coletelor între țări a devenit o parte importantă a vieții moderne, mai ales pentru...

Sport3 zile inainte

În 2024, Spartan a organizat două evenimente sportive de anvergură în România, ce au atras peste 2.500 de participanți, adulți și copii. Două alte competiții sunt programate pentru 2025

Organizatorul de competiții sportive Spartan, prezent în peste 40 de țări, a derulat în 2024 două evenimente de anvergură în...

malaxor pentru aluat malaxor pentru aluat
Afaceri5 zile inainte

Cum contribuie echipamentele profesionale la succesul pe termen lung al unei pizzerii

Deschiderea unei pizzerii implică multe decizii importante, de la rețetele perfecte până la atmosfera pe care vrei să o creezi...

Social6 zile inainte

DERMATOLOGIE – Gama de servicii disponibile la CENTRUL MEDICAL DOCTOR BORIS

Dermatologia este o ramură esențială a medicinei care se ocupă de sănătatea pielii, părului și unghiilor. La CENTRUL MEDICAL DOCTOR...

Afaceri6 zile inainte

La cât timp după extracție se poate pune un implant dentar?

Momentul potrivit pentru a insera un implant dentar după extracția unui dinte depinde de mai mulți factori, cum ar fi...

CulturăO săptămână inainte

Jantele auto transformate in arta moderna – Creativitate prin reciclare

In lumea artei moderne, utilizarea materialelor reciclate a devenit o tendinta din ce in ce mai populara. Printre cele mai...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Piese auto Volkswagen – Ghid complet pentru achiziția de calitate

Introducere: Piese auto Volkswagen – Ghid complet pentru achiziția de calitate Pentru orice posesor de Volkswagen, menținerea mașinii într-o stare...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Lumânări botez cu flori uscate – Un design rafinat și memorabil

Introducere: Lumânările de botez cu flori uscate – Un simbol de rafinament și eleganță Lumânările de botez sunt esențiale în...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Siguranța Începe cu Educația: Asociația Succes în Educație și Sport Vine în Sprijinul Tău

Asociația Succes continuă să investească în educația și sănătatea comunității, oferind cursuri esențiale pentru viață. Printre acestea se numără cursul...

Cultură2 săptămâni inainte

Eurodeal – Formare Profesională în Competențe Digitale Online

Centrul de Formare Profesională Eurodeal organizează un Curs de Competențe Digitale Autorizat, destinat persoanelor care își doresc să dobândească sau...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Samsung prezintă la CES 2025 monitoare cu capabilități AI, performanță în jocuri și productivitate îmbunătățită

Smart Monitor M9 vine cu posibilități de divertisment și eficiență îmbunătățite prin inteligență artificială Odyssey OLED G6 și Odyssey OLED...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Restaurant Casa Brândușa – Restaurant Nunti București pentru Evenimente Memorabile

Când vine vorba de organizarea nunții perfecte, locația joacă un rol esențial. Alegerea unui restaurant pentru nunți în București care...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Importanța Sistemelor de Drenaj în Grădină

Grădinile bine întreținute nu sunt doar o sursă de frumusețe, ci și un loc de relaxare și liniște. Totuși, unul...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Salon nunți – Eleganță și rafinament pentru ziua ta specială

Introducere: Salonul de nunți ideal pentru ziua specială Organizarea unei nunți reprezintă unul dintre cele mai importante evenimente din viața...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Dezmembrări Chevrolet Aveo – Piese originale pentru o funcționare perfectă

Introducere: Importanța pieselor originale pentru Chevrolet Aveo Întreținerea corectă a unui Chevrolet Aveo presupune utilizarea unor piese de calitate, care...

Știrile Săptămânii