Connect with us

Exclusiv

Ultima ședință de Guvern a lui Orban (și legalizarea ieri, de urgentă, a furtului a 300 de milioane de Euro de la buget în contra justiției și ICCJ) relevă MISIUNEA Guvernului Orban

Publicat

pe

In mod evident acțiunile de tăiere a pensiilor judecătorilor, coroborate cu Ordonanța de Urgență de ieri prin care Orban scutește de la returnarea sumelor fraudate în mod real NU DE cei care au economisit în scop nelocativ, cu primă de stat (clienți ai băncilor), ci de cele două bănci de locuințe ,,austriece” (300 de milioane de Euro), arată cât valoarează decizia ICCJ pentru ,,guvernul meu/guvernul anti-ciumă roșie”. ZERO. Dupa ce Orban legifereaza (prin abuz de asumari de raspundere) in locul Parlamentului, acum a ajuns sa și judece peste ICCJ, erijându-se din ,,executiv” în autoritate supremă. Repet, peste ICCJ. Prin Ordonanța de urgență de astăzi, vârâtă pe ultimul metru de un guvern muribund, noaptea ca hoții, coroborată cu tăierea pensiilor magistraților viitor pensionari, guvernul Orban vrea să le scoată pe nas judecătorilor (la cel mai înalt nivel, ICCJ) pentru că au avut curajul să dea decizii împotriva intereselor terminațiilor fostei Securități și mai ales în conformitate cu legea și nu cu vechile protocoale. Aceasta relevă, în opinia mea și misiunea, de facto, a guvernului Orban: fosta securitate, rămasă fără rețea în justiție s-a hotărât să distrugă justiția și simultan să își mute hățurile pe guvern. Am detaliat, pe blogul personal, precizeaza analistul economic Radu Teodor Soviani:

VIDEO. Ultima ședință de Guvern a lui Orban (și legalizarea ieri, de urgentă, a furtului a 300 de milioane de Euro de la buget în contra justiției și ICCJ) relevă MISIUNEA Guvernului Orban.
Astăzi, 4 februarie 2020, este o nouă zi de marți neagră pentru România. Aflat pe ultimul metru de guvernare (înaintea moțiunii de cenuză de mâine), prin ordonanțe de urgență (fără urgențe reale), guvernul Orban dă tun după tun, în frauda bugetului de stat.
Desfășurare ședinței de guvern de astăzi relevă o dată în plus MISIUNEA guvernului Orban: după ce fosta Securitate și-a pierdut hățurile pe justiție (prin devoalarea publică a protocoalelor ticăloase), fosta Securitate a mutat hățurile pe Guvernul României.
Așa se explică și DE CE Guvernul Orban s-a răzbunat exclusiv pe judecători (prin tăierea dreptului la o pensie corespunzătoare unei cariere necorupte dar neatinâgându-se de pensiile alde Augustin Lazăr), blocând justiția care și-a permis, după ruperea protocoalelor/hățurilor SRI să judece într-o măsură din ce în ce mai mare (încă insuficient) corect și imparțial. Am scris despre asta aici.
Un exemplu al faptului că fosta Securitate a început să își piardă hățurile pe justiție este Hotărârea definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (din iunie 2019) prin care băncile de locuințe deținute de către BCR și Raiffeisen Bank și care au sustras de la buget împreună (cea mai mare parte BCR, 230 de milioane de Euro) aproape 300 de milioane de Euro au fost obligate să dea banii sustrași nelegal, înapoi.
Nu clienții, cum minte astăzi în ședința de guvern Ludovic Orban ci băncile pentru locuințe deținute de cele două vehicule ,,austriece”.
Dealtfel, ERSTE Bank, proprietarul BCR (și al Băncii pentru Locuințe a BCR) a și anunțat după această decizie definitivă a ICCJ din iunie 2019 (fără protocol cu SRI), care întorcea decizia din fond a Curții de Apel București (favorabilă fraudării bugetului și dată sub protocol cu SRI la acea dată), că a pus deoparte 230 de milioane de Euro, ca provizion, pentru a returna statului ceea ce încasat nelegal, respectiv prime de la statul pentru economisirea în vederea achiziționării unei locuințe/scop LOCATIV (exclusiv) și care nu s-au transformat în achiziționarea unei locuințe, în proporție majoritară. În fapt, banii au fost sifonați de la buget.
Cu alte cuvinte, BCR – Banca pentru Locuințe și Raiffesen – Banca pentru Locuințe (condusă la un moment dat de Ionuț Costea, implicat în cazul fraudei contractului de 1 miliard de Euro de la CFR, alături de Sebastian Vlădescu, cel care a fost și șeful comisiei de privatizare a BCR cu Erste), ar fi trebuit să returneze statului cele 230 de milioane de Euro plus ceea ce trebuia să dea Raiffeisen. Obligată de către cea mai înaltă instanță din România, ICCJ, fără protocol.
Și Eugen Teodorovici și Florin Cîțu ar fi trebuit deja să se îndrepte împotriva BCR și să pună în executare decizia.
Este treaba BCR-ului dacă ar fi considerat mai încolo că poate să se îndrepte către clienții lui (care au beneficia de bonusul de dobândă din bani publici cu știința și favorizarea de către BCR carea le-a creat și oferit posibilitatea de a lua banii de la stat și a fugi cu ei, fără scop locativ. În opinia mea (pe care mi-am format-o studiind și decizii recenteale CEDO), nicio instanță corectă nu ar fi dat dreptate BCR-ului dacă s-ar fi îndreptat împotriva clienților, BCR-ul fiind nevoit să plătească chiar EL.
Prin urmare, statul ar fi trebuit să aibă acum în trezorerie circa 230 de milioane de Euro de la BCR (și încă câteva zeci de milioane de Raiffeisen Bank) – băncile lor pentru locuințe.
Nici Teodorovici, nici Cîțu nu s-au îndreptat pentru a recupera suma, fraudată, așa cum au semnalat Rapoartele Curții de Conturi și mai ales în mod definitiv cum a decis Înalta Curte de Casație și Justiție.
În mod evident acțiunile de tăiere a pensiilor judecătorilor, corborate cu Ordonanța de Urgență de astăzi prin care Orban scutește de la returnarea sumelor fraudate în mod real NU DE cei care au economisit în scop nelocativ, cu primă de stat (clienți ai băncilor), ci pe cele două bănci de locuințe ,,austriece” (300 de milioane de Euro), arată cât valoarează decizia ICCJ pentru ,,guvernul meu/guvernul anti-ciumă roșie”. ZERO. Prin Ordonanța de urgență de astăzi, vârâtă pe ultimul metru de un guvern muribund, noaptea ca hoții, coroborată cu tăierea pensiilor magistraților viitor pensionari, guvernul Orban vrea să le scoată pe nas judecătorilor (la cel mai înalt nivel, ICCJ) pentru că au avut curajul să dea decizii împotriva intereselor terminațiilor fostei Securități și mai ales în conformitate cu legea și nu cu vechile protocoale. Aceasta relevă, în opinia mea și misiunea, de facto, a guvernului Orban: fosta securitate, rămasă fără rețea în justiție s-a hotărât să distrugă justiția și simultan să își mute hățurile pe guvern.
Așa se explică și de ce, constatând că ceva sau cineva le-a distrus rețelele din justiție (iar marionetele conectate la fosta securitate au pierdut bani foarte mulți), i-a făcut să preia hățurile guvernului, călcând în picioare justiția și Parlamentul, prin metode de diversiune asupra populației.
Diversiunea a fost evidentă astăzi în ultima ședință de guvern a lui Orban: iată cum a fost introdusă pe ordinea de zi suplimentară (și argumentată), ordonanța de spălare a fructului fraudei și de naționalizare a pierderilor.

Iertarea de plată pentru cele 300 de milioane de Euro fraudate de la buget a fost introdusă pe ordinea de zi de același ministru Ștefan, despre care am arătat în exclusivitate în 22 decembrie 2019, că a mințit privind alocarea a 12 milioane de lei către un ,,spital”, în fapt alocând 12 milioane de lei pentru cumpărarea unui imobil de la un privat, din fondul de rezervă, fără nicio urgență, în condiții de deficit bugetar. Iată și dialogul transcris pe care îl puteți vedea în fișierul VIDEO de mai sus.
Ion Ștefan: Aș dori să acceptați introducerea pe ordinea de zi a unei ordonanțe de urgență privind exonerarea clienților băncilor de economisire creditare din domeniul locativ de la rambursarea unei sume reprezentând prime de stat și accesorii (n.r. ministrul Ștefan NU SPUNE cât ESTE SUMA)
Ludovic Orban: ,,De acord. Aici este de programul de economisire creditare care a fost introdus de cele două bănci, pentru care Curtea de Conturi a considerat că nu este corect din punct de vedere legal (n.r. Înalta Curte de Casație și Justiție A CONSIDERAT CĂ NU ESTE LEGALĂ ÎNCASAREA SUMELOR) și practic (n.r. râzând) câteva sute de mii de români trebuie să înapoieze banii de care au beneficiat prin programul respectiv..
Ion Ștefan: ,,Peste 700.000 de români au avut încredere în acest contract cu băncile respective și astăzi, prin decizia Curții de Contrui (n.r. ministrul Ștefan MINTE – prin decizia ICCJ nu prin decizia Curții de Conturi), ar fi nevoiți să ramburseze acești bani (n.r. ministrul Ștefan minte din nou – nu deponenții și băncile trebuie să ramburseze!!!). Vorbim despre o sumă de peste 1000 de Euro)
Ludovic Orban: ,,Dar explicați-mi și mie programul, că dumneavoastră ați asigurat subvenționarea… subvenționarea… plățile pentru programul respectiv. Cum adică, a fost inclus într-o lege programul ăsta, cum au putut să fie considerate ilegale sumele de care au beneficiat sute de mii de români?”
N.R. Legea prevedea că prima de stat (250 de Euro anual), se plătea DACĂ economisirea se făcea pentru activități cu scop locativ. În fapt, ce au făcut băncile? Extrasul din raportul Curții de Conturi, asupra căruia ICCJ a dispus că este perfect legal și temeinic și că băncile trebuie să returneze sumele arătă cum cele dou bănci funcționau ca suveică pentru a își păcăli clienții (și atrage economisiri folosite NELOCATIV, din bani luați nelegal de la bugetul de stat).
,,S-a constat acordarea nelegală a primei de stat pentru clienți persoane fizice – copii minori (cu vârsta sub 18 ani) care nu erau îndreptățiți să primească această primă de stat, prin încheierea de contracte de economisire-creditare cu părinții acestora în calitate de reprezentanți legali”;
,,S-a constatat acordarea nelegală a primei de stat pentru clienți persoane fizice vârstnice, prin încheierea de contracte de economisire-creditare cu aceștia și care în fapt au constituit contracte de economisire consecința încheierii unor astfel de contracte fiind aceea de încasare a primei de stat și utilizarea soldului economisit în orice alt scop decât în domeniul locativ pentru care prima de stat a fost alocată de la bugetul de stat prin ministerul de resort”;
,,Eliberarea primei de stat (acordarea primei de stat) clienților care au avut încheiate contracte de economisire-creditare, fără ca aceștia să justifice, în toate cazurile, utilizarea în scop locativ a sumelor economisite, conform Ordinului 509/2009”;
,,În cazul contractelor de economisire-creditare de perioada de economisire de minimum 5 ani, reziliate sau repartizate după 5 ani, prima de la stat a fost plătită în mod nelegal clienților, fără ca banca să solicite și clienții să dovedească că suma economisită a fost folosită pentru activități cu scop locativ”;
,,Prin cesionarea de contracte între clienții băncii, s-a permis în mod nejustificat încasarea de către o persoană a unei prime de stat peste limita de 250 de Euro”.
Parodia din ședința de guvern de astăzi a arătat că Ludovic Orban ignoră decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție, dă OUG pentru a întoarce decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție, în favoarea grupurilor care au furat de la bugetul de stat:
Ion Ștefan: ,,Deci într-adevăr, programul s-a desfășurat în baza Ordonanței de Urgență nr. 99 din 2006 (n.r. contrasemnată de Sebastian Vlădescu, cercetat în dosarului furtului de la CFR, alături de Ionuț Costea), iar în 2016 Curtea de Conturi (în fapt în 2015), printr-un control, a considerat că aceste sume sunt necuvenite și din acel moment au urmat lungi procese iar finalul lunii….”
Ludovic Orban, întrerupându-l exact când urma să spună că ICCJ a decis, definitiv că băncile trebuie să dea banii înapoi (contrar a ceea ce susținea Orban, maradonist):
,,În regulă domnul ministru, cunosc cazul, știu că există și un proiect de lege depus și semnat de toți liderii grupurilor Parlamentare. Din păcate nu există timpul necesar pentru implementarea proiectului de lege pentru că ei sunt forțați să demareze acțiunile de recuperare și asta mi se pare ceva foarte ciudat, adică sunt puse niște bănci să execute în numele statului niște cetățeni, asta iar e anomalie care din punctul meu de vedere este inacceptabilă. DE ACORD”.
Încă o dată, subliniez:
băncile sunt cele care trebuie să returneze sumele fraudate statului (ERSTE a făcut și provizionul de 230 de milioane de Euro – pentru CARE NU PLĂTEȘTE IMPOZIT PE PROFIT);
băncile pot pretinde că, clienții ar trebui să returneze sumele și că trebuie să îi dea în judecată. Nu este așa. E treaba băncilor dacă încearcă să își acopere pierderea rezultată din propria fraudare și cu știință a bugetului de stat încercând să păcălească instanțele în care s-ar duce pentru recuperarea sumelor de la clienți că au plătit ,,din greșeală”, când în fapt au făcut-o conștient și în frauda bugetului de stat. În opinia mea, nicio instanță corectă și imparțială (fără protocol) nu le-ar da dreptate, EXISTÂND decizii CEDO în acest sens. Și asta știu și BCR și Raiffeisen care par să fi indus ,,urgența” ordonanței de astăzi. Iar dacă nu au indus-o, categoric ei sunt beneficiarii REALI.
Pentru că băncile sunt cele care trebuie să returneze sumele fraudate.
Doar că, prin ordonanța de urgență de astăzi, guvernul Orban naționalizează acest furt de 300 de milioane de Euro (50 de kilometri de autostradă), punând pierderile în sarcina întregii populațiii și privatizând profiturile în favoarea ERSTE și Raiffeisen.
Același Raiffeisen care a plătit familiei Iohannis peste 300.000 de Euro ca și chirie pentru folosința unui imobil obținut de către familia Iohannis prin FRAUDĂ.
Și același ERSTE, al cărui contract de privatizare pentru BCR a fost acordat de Sebastian Vlădescu (șef al Comisiei de privatizare, trimis în judecată pentru cazul mitei de la CFR – peste 4 milioane de Euro), Bogdan Olteanu (condamnat pentru mită de un milion de Euro), Adriean Videanu, Ionel Popescu, Nicolae Cineză (BNR), Bogdan Cosmescu (BNR). Vedeți în principal de la minutul 9.41 (dar și înregistrarea întregii emisiuni ISTORICE, din decembrie 2015, de la Antena3, cine și cum a decis privatizare BCR cu ERSTE.
Și încă ceva:


Unde este urgența în condițiile în care există un proiect de lege în acest sens (care nu ar putea trece de Parlament) și mai ales în situația în care spre BĂNCI trebuie să se îndrepte Cîțu și Orban ca să încaseze sumele fraudate de la buget? Cum rămâne cu deciziile Curții Constituționale care spun că nu poate fi dată Ordonanță de Urgență dacă există proiect de lege în Parlament?
Vă spune eu: urgența este că cineva sau ceva le-a distrus, LOR, fosta Securitate, REȚELELE din justiție. Și au pierdut bani mulți. Și așa, s-au transferat hățurile, dinspre justiție, pe Guvern. Pe ,,Guvernul meu”. Va urma. (Paul D.).

Facebook Comments

Exclusiv

Ziarul Incisiv de Prahova a lansat o aplicatie de mobil care ofera utilizatorilor posibilitatea sa gaseasca toate stirile importante intr-un singur loc

Publicat

pe

De

Daca se intreaba cineva ce tot are presa cu fostul judecator Corneliu-Bogdan Ion-Tudoran, de publica pe banda rulanta dezvaluiri despre viata si opera acestuia, ii sfatuim pe curiosii cu pricina sa citeasca un material in care sunt explicate cat se poate de sintetic ispravile fostului magistrat de la Curtea de Apel Bucuresti. Articolul a fost publicat de ziaristul Dan Bucura pe propriul blog, Jurnalist.ro, si prezinta clar si succint faptele de vitejie pentru care Tudoran a ajuns vedeta nationala. Tot acolo, Bucura vine cu o noutate, dezvaluind cine l-ar fi denuntat pe fostul judecator la Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie, precizeaza Lumea Justitiei.

Caracatița intereselor mafiote din justiția mioritică împiedică judecarea personajelor protejate de sistem. Vorbim de un sistem corupt, părtinitor, complice și în care sunt trași la răspundere doar peștii mici și cei indezirabili. Cazul judecătorului Corneliu Bogdan Ion Tudoran, despre care a relatat aproape toată presa din România, este cel mai bun exemplu. De un an de zile dosarele de corupție ale acestuia zac la Secția Specială, iar până acum fostul magistrat nu a fost nici măcar audiat. Polițiștii par depășiți de situație, porcurorii sunt legați de mâini, iar ministrul Justiției probabil face încă ancheta acestui caz blocat cu premeditare. Vă reamintesc faptul că până și președintele României cunoaște cazul, o întrebare pe această temă fiindu-i adresată în celebra dezbatere din campania electorală. Rezultatul: OMERTA totală!
Jurnalist.ro vă prezintă punctual toate capetele de acuzare descoperite în cazul Ion Tudoran și cheia acestei complicități generalizate. Veți înțelege în câteva idei de ce un înalt magistrat din statul român nu poate fi tras la răspundere pentru infracțiunile sale. Este dovada incontestabilă a faptului că justiția nu funcționează.
1 – Bogdan Ioan Tudoran a fost implicat acum 20 de ani în tranzacțiile dubioase cu terenuri ale Armatei. La începutul lui 2000, Tudoran era secretar de stat la Ministerul Apărării, în mandatul celebrului ministru Babiuc. În ianuarie 2000, Tudoran a fost cel care a semnat hotărârea de cesionare a 4 hectare de teren al Armatei. La sfârșitul aceluiași an, din aceeași postură de secretar de stat, acesta a propus vânzarea terenului MApN. Ceea ce a urmat o știu aproape toți românii: faimoasa tranzacție cu terenuri denumită Afacerea Becali-Babiuc-MApN.
Ceea ce nu știu însă românii este faptul că Tudoran se cunoștea de multă vreme cu Gigi Becali, relația lor fiind intermediată de infractorul Florin Pârvu, zis “Chinezu’ ”. Acesta din urmă avea să devină proprietarul celebrului Târg Auto Vitan, afacere în care l-a cooptat atât pe judecătorul Tudoran, cât și pe fiul acestuia. Într-un final, Chinezu’ a fost condamnat pentru spălare de bani în acea poveste. Ce este însă de reținut aici este prietenia Gigi Becali-Ion Tudoran!
2 – Dosarele familiei Tudoran zac și la Agenția Națională de Integritate. De câțiva ani se “lucrează” și acolo fără spor. Câteva exemple: pe 18 martie 2000, Tudoran a devenit avocat, deși era judecător la Curtea de Apel București. Deși legea o cerea, acesta nu a fost trebut niciodată ca avocat suspendat.
Din dosarele sale s-a disjuns la ANI și o cauză pe numele soției sale, director la Consiliul Concurenței. Înșiruirea averii celor doi soți este extrem de dubioasă. Vorbim de nenumărate case, terenuri și bunuri pe care le este imposibil acestora să le justifice din veniturile lor legale. În intervalul 2009-2014, din declarațiile celor doi soți dispar 2 terenuri și o casă. În plus, pe numele fiului aterizează o proprietate de la munte, cu o valoare de peste 100.000 de euro. Povestea se lasă inclusiv cu un dosar penal nefinalizat.

3 – Același fiu al judecătorului Ion Tudoran a pledat la bară, în instanță, fără să aibă acest drept. Falsul avocat Tudoran jr a făcut și el obiectul unei cauze penale. Culmea complicității, într-un dosar de la Tribunalul Dâmbovița avocatul fără drept a fost desemnat chiar de către tatăl său, magistratul de la Curtea de Apel.
4 – După mai multe denunțuri și plângeri penale, pe numele lui Tudoran s-a deschis un dosar la Secția Specială. Vorbim de fals în declarațiile de avere și trafic de influență. A fost momentul în care magistratul a decis să se pensioneze și să fugă de răspundere. Epopeea sa prin spitalele de psihiatrie din București și din țară a făcut deliciul presei. Cheia acestei povești s-a petrecut la finalul anului trecut, când Tudoran a trimis, complet ilegal, o motivare într-un dosar judecat de el prin intermediul fiului său, pe un stick de memorie. Internat la spitalul de psihiatrie din Predeal, fostul magistrat a ținut morțiș să ducă la capăt acest demers. Acesta este cheia imunității sale judiciare!
Pe ce se bazează imunitatea urmăritului penal Tudoran
Dosarul pe care Ion Tudoran l-a motivat din ospiciul de boli psihice Predeal este unul care a făcut multă vâlvă. Procurorul de caz care și-a luat laurii în acel caz se numește Nicolae Marin și era unul din greii DNA-ului acelor vremuri. Dosarul a ieșit bine în primă fază, dar apoi s-a lăsat cu scandal. Procurorul de caz s-a trezit cu plângeri și a apărut suspiciunea de abuz. Destinul procurorului s-a schimbat radical. Abia aici vine bomba!
Dosarele instrumentate pe numele fostului judecător Ion Tudoran de la Secția Specială au fost inițiate de Mihaela Iorga Morar. Aceasta a fost și ea mare șefă la DNA în aceeași perioadă cu Marin, iar apoi a iscat celebrul scandal cu Laura Codruța Kovesi. Fosta șefă a DNA a dat-o afară cu scandal pe Iorga Morar și i-a făcut și dosar penal. Mihaela Iorga Morar a ajuns la Secția Specială, îl anchetează pe Tudoran, iar șeful său direct este nimeni altul decât procurorul Nicolae Marin! Adică omul care supervizează dosarele lui Tudoran.
Și pentru ca această colivă judiciară să aibă și bomboană pe ea, vă spun și cine fost denunțătorul dosarului instrumentat de Nicolae Marin și motivat din ospiciu de Tudoran: prietenul magistratului, Gigi Becali!
Investigațiile asupra lui Tudoran trenează de un an de zile. În tot acest timp, procuroarea Iorga Morar “nu a reușit” să îl aducă la audieri pe Tudoran și să îi aducă la cunoștință începerea urmăririi penale. Vorbim de aceeași procuroare ce, în vremurile de glorie ale DNA-ului aducea suspecții pachet la 6 dimineața de acasă, de pe scara avionului sau din vacanțele din lumea largă. Același magistrat care speriase tagma corupților este acum blocată în proceduri ridicole. Acesta este un argument în plus pentru care celebra Secție Specială gândită de Dragnea și acoliții lui ar fi trebuit desființată și reorganizată. Controlul magistraților este bun, atâta vreme cât este făcut de personaje bine intenționate. (Irinel I.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L (III)

Publicat

pe

De

Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţional
Reforma serviciilor de informaţii şi redefinirea securităţii naţionale este permanent şi niciodată prioritară. Oricare dintre politicienii care îşi arogau vreo preocupare în această zonă de legiferare (accesibilă, cu adevărat, doar iniţiaţilor sistemului de informaţii-contrainformaţii şi de securitate naţională, aceasta privită prin prisma unei strategii), dar chiar şi neofitul imberb care afla prima dată despre complicata chestiune în discuţie, devenea brusc interesant şi important.
Aşa că, pentru a câştiga capital politic, cam toţi erau zilnic cu „siguranţa naţională în gură”, numai că, în mod concret, nu au făcut nimic.
Este adevărat că nu am dus lipsă de strategii pe hârtie. Care mai de care mai savante. Problema cotoioasă a fost şi este la practică.
În jurul acestor proiecte de legi s-a creat o mare aşteptare, nu numai în rândul cadrelor din Servicii şi nu doar datorită secretului de care au fost înconjurate, ci şi pentru că ele se raportează la o materie foarte sensibilă.
Incă din 2005, Băsescu „bătea câmpii” pe la televiziuni, ba chiar prin prima şedinţă a CSAŢ şi în media despre „demilitarizarea” Serviciilor. Am utilizat sintagma „bătea câmpii” nu pentru că, pe fond, nu ar fi avut dreptate, ci pentru că „marinerul” nu se putea baza nici pe Guvern, nici pe Parlament, şi nici măcar pe consilieri, aşa că deşi ştia că este moartă înainte de a se naşte, el tot îi dădea zor cu civilia securiştilor.
Iulian Fota, exempli gratia de consilier-catastrofă în domeniul  securităţii naţionale a fost pe cât de servil, pe atât de limitat intelectual. Fota a fost utilizat în postul de consilier prezidenţial pentru securitate națională, în vremea când principala amenințare a securității lui Băsescu era considerată … presa.
Băsescu n-a avut „mână” la colaboratori! Nici n-a vrut!
O altă hahaleră a fost Daniel Moldoveanu, consilier de stat, care a îndeplinit funcţia de şef al “Comunităţii Naţionale de Informaţii”, o structură înfiinţată de jurişti urechişti, absolvenţi, probabil, de metalurgie (sic!), neprevăzută de Constituţie şi de nicio lege ordinară organică. Niciun text nu prevede posibilitatea C.S.A.Ţ. de a înfiinţa sau organiza noi structuri. Cu toate acestea, prin Hotărârea C.S.A.Ţ. din 10 noiembrie 2005 privind unele măsuri pentru organizarea şi coordonarea unitară a activităţilor de informaţii pentru securitatea naţională, s-a înfiinţat Comunitatea Naţională de Informaţii (CNI), fără nicio greaţă.
Fie si la o simplă privire, Hotărârea invocă şi defineşte tot soiul de Comitete si Comiţii, care de care cu o titulatură mai galonată şi cu atribuţiuni mai tâfnoase: Comitetul Director, Consiliul Operativ, Oficiul pentru Informaţii Integrate, Consiliul Consultativ.
Pe vremuri, pentru a putea da impresia de democraţie, Nicolae Ceauşescu înfiinţase si promovase o structură pompoasă de Comitete si Consilii, graţie cărora diferitelor categorii profesionale şi sociale din România li se crea iluzia participării la conducerea statului.
Numirea pe 07.12.2005 a unui om de afaceri în fruntea nucleului operativ al Comunității Naționale de Informații a fost de natură să spulbere orice îndoială cu privire la intențiile lui Traian Băsescu privind rolul acestui organism creat în interiorul CSAŢ. Avem astfel dovada clară că președintele României era interesat de cu totul alte probleme decât cele care privesc securitatea și siguranța națională a României.
Daniel Andrei Moldoveanu nu era un profesionist cunoscut al informațiilor și nici un politician care să se fi remarcat prin ceva anume. Nimic din trecutul lui nu-l recomandă pentru preluarea conducerii Oficiului pentru Informații Integrate ba, din contră, având în vedere rețeaua de afaceri creată de el în ultimii ani, oricine ar fi exclus din start posibilitatea accederii lui Moldoveanu într-o astfel de funcție. Cu toate acestea, Traian Băsescu n-a ezitat. L-a adus la Cotroceni și l-a pus șef peste nucleul informativ al tuturor serviciilor secrete. Moldoveanu, născut pe 8 septembrie 1965 în Constanța, absolvent în 1990 al Facultății de Tehnologia Construcțiilor de Mașini București (ce v-am spus?!) a urmat trei cursuri de master. Din 2002, Moldoveanu a fost consilier parlamentar la Camera Deputaților. Din 2000, Daniel Moldoveanu s-a lansat în afaceri și, în doi ani, a înființat cel puțîn cinci societăți comerciale cu obiecte de activitate în domenii precum turism, telecomunicații, comerț cu ridicată al produselor chimice, al echipamentelor și furniturilor de fierărie pentru instalații sanitare și de încălzire, consultanță pentru afaceri și management etc. Fix în domeniul securităţii naţionale a înfiinţat şi o agenţie de voiaj, pe 12 decembrie 2000, „AȘ Travel” SRL cu sediul în Calea Victoriei nr. 81, București. Conform datelor de bilanț ale acestei firme, în 2001, la o cifra de afaceri de 1 miliard de lei, firma a avut un profit de 112,7 milioane lei. În 2002 profitul lui AȘ Travel a crescut la 202,1 milioane lei, în 2003 la 244,8 milioane lei, iar în 2004, la o cifra de afaceri de 3,8 miliarde lei, profitul net a fost de 212,6 milioane lei, datoriile societății ridicându-se la 9,57 miliarde lei. În perioada 2001- 2002 Daniel Moldoveanu a înființat patru firme cu sediul în același apartament de pe str. Vasile Lascăr nr.18, sector 2, București. Prima dintre ele, înființată pe 19 iunie 2001, a fost „Total Systems” SRL, o societate al cărei principal obiect de activitate este „comerț cu ridicată al echipamentelor și furniturilor de fierărie pentru instalații sanitare și de încălzire”. Asociat unic al acestei societăți era Daniel Moldoveanu, iar administrator, din 2002, o anume Alina Pușcășu. În 2001 și 2002 firma a avut profituri nete de 242,6 milioane lei, respectiv 362,4 milioane lei, iar în 2003 a înregistrat pierderi nete de 778,8 milioane lei și datorii de 3,7 miliarde lei. Bilanțul pe 2004 al acestei firme nu apare pe site-ul Ministerului Finanțelor, ceea ce înseamnă ca n-a fost depus. A două dintre firmele de apartament ale lui Moldoveanu, înființată pe 30 mai 2002, este societatea „WGF Consulting Group” SRL, cu obiect de activitate „consultanță pentru afaceri și management”, asociaţi fiind Daniel Andrei Moldoveanu (98%) și Daniel Gruia (2%), acesta din urmă fiind și administratorul societății. Noul asociat al lui Moldoveanu este tot un inginer din Constanța, absolvent al facultății de Instalații pentru Construcții, dar și posesor al unor masterate dintre care unul dobândit în 2001, în Slovenia. Daniel Gruia a fost, în perioada 1997-2000, expert parlamentar la grupul liberal din Camera Deputaților. De asemenea, Gruia a fost și președintele Comisiei pentru Societatea informațională a PNL, iar în 2005 a devenit consilier personal al ministrului Comunicațiilor și Tehnologiei Informațiilor. Firma WGF Consulting, administrată de Gruia, a avut în 2002 un profit de 14,4 milioane lei, iar în 2003 profitul a crescut la 536,8 milioane lei. În 2004 nici această societate nu și-a depus bilanțul la Ministerul Finanțelor. Comerț cu petrol Următoarea firma de apartament a lui Daniel Andrei Moldoveanu a fost „Petrototal” SRL, societate înființată pe 28 iunie 2002 cu sediul pe str. Vasile Lascăr nr.18 București. Obiectul de activitate principal al acestei firme a fost „comerțul cu ridicată al produselor chimice”, iar actionarii sunt Daniel Moldoveanu cu 98% din capitalul social și Alina Pușcașu (2%). Deși în funcțiune la începutul lui iulie 2005, societatea nu figurează cu bilanțuri depuse pe site-ul Ministerului Finanțelor. Pe 12 noiembrie 2002, Moldoveanu a înființat firma „Total Systems Communications” SRL cu obiect de activitate telecomunicații, asociaţit Daniel Andrei Moldoveanu (98%) și Daniel Gruia (2%). La o cifra de afaceri de 17,6 miliarde lei, firma de telecomunicații a cuplului Moldoveanu-Gruia a avut în anul 2004 un profit net de 9,3 miliarde lei. Firma a funcționat cu succes în vreme ce Daniel Gruia a deținut și funcția de consilier personal al ministrului Comunicațiilor.
„Maestrul” informaţiilor analizate şi integrate, Moldoveanu, este cercetat de DNA pentru infracţiuni de corupţie în dosarul ANRP, recent fiind redeschisă urmărirea penală: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Încheiere: „Constată legalitatea şi temeinicia Ordonanţei nr.3021/C/2019 din data de 14 octombrie 2019 a procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi confirmă redeschiderea urmăririi penale, dispusă prin acea ordonanţă, în cauza privind pe Moldoveanu Daniel-Andrei, Buliga-Neagu Alecsandru-Andrei, Surdu Georgian-Gabriel, Niculae Aurel, Birişiu Ionuţ, Thiess Ragnar-Adrian, Cocoş Dorin şi Cocoş Alin…” https://evz.ro/rasturnare-de-situatie-spectaculoasa-fost-consilier-prezidential-in-vizorul-dna.html
Meseriaş şi ăsta!
Prin 2009, un alt mare demagog, impostorul -deputat PD-L, Cezar Preda, anunţa că o comisie parlamentară lucrează la o nouă legislaţie privind siguranţa naţională, care va fi gata “abia în toamna anului viitor” [n.red. -2010].
Prin 2016-2018, pe cam toţi politicienii îi bântuia din nou marota demilitarizării serviciilor secrete. Fostul șef al SIE, Teodor Meleșcanu, a precizat că ALDE propune demilitarizarea serviciilor de informații și susține ca angajații acestor structuri să fie funcționari cu regim special. http://goo.gl/e8Xiyd
Revenind la Băsescu, să amintim că acesta perora numai prostii:
„Au de făcut (n.red. – parlamentarii) un lucru fundamental: demilitarizarea serviciilor secrete, interdicţie în zona de afaceri şi numărul salariaţilor din serviciu să fie transparent public cunoscut. Un serviciu dacă îl vrei performant trebuie să-l finanţezi. Serviciile secrete fac nişte servicii care nu sunt ale lor. Pentru ce face poştă militară SRI-ul? Pentru ce este brigada antitero la SRI, în loc să fie la Ministerul de Interne? Ei să dea informaţii şi brigada antitero să acţioneze de la Ministerul de Interne” (afirma aiurea Băsescu pe la TVR 1).
Pe de altă parte, dar în aceeaşi ordine de idei a demilitarizării, Maior i-a ţinut isonul lui Băsescu, dar s-a fâsâit şi el.
I-a învins, şi pe ăştia doi, ca pe Constantinescu, Securitatea!
Pe 29.05.2007, George Maior declara că a discutat cu senatorii Comisiei de apărare din Senat despre Legea securității naționale și cea a statutului ofițerilor de informații, în care se prevede demilitarizarea serviciilor secrete, ceea ce ar fi reprezentat un „pas imens” după 17 ani (socotiţi acum 13 ani!!!). Între două pahare cu două cuburi de gheaţă, directorul SRI mai preciza că susține „foarte puternic” Legea privind statutul ofițerilor de carieră, care prevede demilitarizarea serviciilor de informații şi că „Legea privind securitatea națională, informațiile și contrainformatiile” va fi formată prin comasarea a două proiecte legislative actuale (atunci!).
Nefericitul fost şef al SRI a precizat că legea se referă „pe de o parte la necesitatea întăririi capacităţii serviciilor de a acţiona în interesul naţional şi, pe de altă parte, de a se proteja drepturile si libertăţile fundamentale ale omului”.
Greu de spus cum demilitarizarea întărea capacitatea serviciilor de a acţiona în interes naţional sau invers: de ce un serviciu militar nu are această capacitate?!! Cât despre drepturi şi libertăţi constituţionale, ce să mai vorbim: ne-a explicat Luluţa cum stă treaba, împreună cu unitatea de elită de la Ploieşti în frunte cu Lucică, Zdreanţă şi Gilu!
Un elevat limbaj de lemn, care este şi fără nicio legătură cu realitatea. Realitate care, aşa cum s-a demonstrat ulterior, era alta: vacanţe cu Coldea în Toscana, Insulele Seychelles şi la Paris, plătite de Ghiţă, în timp ce pulimea din subordine ara pe ogorul Patriei şi-şi făcea concediul de maxim 10 zile aprobate în Garnizoana Căciulata.
„Nu avem, din acest punct de vedere, decât o filosofie de echilibru între cele două exigenţe. Şi mă bucur că au fost dezbateri bune în comisii şi că există multă armonizare între diversele puncte de vedere ale diverselor partide reprezentate în comisie”, mai minţea atunci George Maior. El repeta ce ştia toată lumea de mulţi ani: că legislaţia în vigoare din domeniul securităţii nationale este „foarte perimată” şi neconcordantă cu statutul României de membră NATO si UE, dar că, „în sfârşit, se face un pas înainte din acest punct de vedere”.
Mie mi-ar fi ruşine! De aia nu sunt politician, iar Maior este ambasador la Washington!
Ceea ce crede Georgică că ar fi realizat, totuşi, adică reformarea SRI, este doar în visele şi închipuirea domniei sale de ambasador şi de fost director SRI cu o mică fracţiune de normă (şi aceea de decor), pentru că diferenţa i-o lăsase lui Coldea prin delegare de (in)competenţe.
Se titra, cu emfază, în Rapoartele SRI şi în presa vremii că reformarea SRI, declanşată în 2005, s-ar fi finalizat in 2008. Aiurea! Este o tâmpenie imensă, o lipsă elementară de logică a ştiinţei organizaţiei, să afirmi că s-ar fi putut face o reformă reală fără a schimba, în primul rând, cadrul legislativ. Adică reabilitezi şi modernizezi o casă fără să-i refaci şi reconfigurezi fundaţia.
Or, aceasta, legislaţia, nu-i modificată nici astăzi!
Aaa, că a schimbat Mihaela Nicola, probabil nu „moca”, logo-ul, sigla SRI şi i-a vopsit gardurile, asta da! Că i s-au mai pus lui Coldea şi altora, la uniformele înzorzonate de „ghenerali” câte un eghilet şi câteva fireturi aurii în plus, iarăşi este adevărat!
Dar, din alte puncte de vedere, practic, în nici-un caz reforma Serviciului nu „a luat-o inaintea legislatiei existente”, nu de alta, dar era imposibil!
Aşa de profund s-a „schimbat” SRI, încât în 2014-2015 şi, apoi, în 2016, au explodat cazurile cu concubinajul atroce între oameni politici şi/sau afacerişti şi primii oamenii din fruntea SRI:
Maior (demisionat în 2015) şi Coldea (trecut în rezervă în ianuarie 2017) cu deputatul Sebastian Ghiţă,
generăleasa Elena Istode – Anaconda, cu afaceristul Cristian Rizea (trecută în rezervă în iulie 2017),
dezvăluirile locotenent-colonelului SRI Daniel Dragomir,
dezvăluirile ofiţerilor SRI executaţi din cauza nepotrivirii de caracter de cuplul tandru Maior – Coldea, colonel Florin Gulianu şi maior Daniel Florea,
dezvăluirile fostului şef al SRI Alba, locotenent colonelul Ioan Tarnu etc
Îmi amintesc că George-Cristian Maior afirma într-o întâlnire cu șefii structurilor centrale și locale ale SRI următoarele: ”demilitarizarea nu va trebui să creeze preocupări cadrelor instituției, pentru că nu va exista o diminuare a statutului actual, ci dimpotrivă, personalul instituției va avea pentru prima data o identitate profesională proprie și distinctă și un statut pe care este normal să-l aibă, acela de ofițeri de informații.” Această nouă identitate profesională care ar trebui să deroge de la raporturile de muncă din Codul muncii și de la Statutul funcționarilor publici reprezintă, de fapt, cea mai simplistă schimbare atunci când dezbatem demilitarizarea SRI-ului.
Mare filozof sterp şi neînţeles, cum îl ştim, amator de şuete, interviuri, cafele şi nu numai, Maior conducea SRI ca de la o masă rotundă, când uşor colocvial, când fals academic, de parcă eram o grupă de studenţi tembeli cărora le lipseau fundamentele ontologice ale muncii de informativ-operative ori tehnico-operative centrate pe primatul axiologic.
Întâlnirea directorului Serviciului Român de Informații cu șefii de unități centrale și teritoriale, ocazionată de prezentarea noii viziuni și structuri a instituției, a fost un monolog fără acceptarea unor eventuale răspunsuri disarmonice ale auditoriului, un delir verbal al conducerii despre gnoseologie şi epistemologie ale securităţii naţionale. Ce să înţeleagă securistul de col. Marin Constantin din asta? Nimic! El a crezut, fără a cerceta, că dacă o zice Maior, este de bine, că doar de aia l-a numit Băsescu director SRI!
Eu, unul, m-am opus demilitarizării! Atât ca şef de sector, cât şi pe persoană fizică! Am considerat că, dacă într-o organizaţie militară este un astfel de balamuc, atunci întruna civilă va fi, sigur, haos. Şi am făcut-o în scris, asumat. Vai, câte şuturi am luat şi atunci: că nu înţeleg linia tovarăşului Maior şi tezele din iulie, că nu am citit bine documentele de partid şi de stat şi alte expresii comunistoide.
Dacă vom căuta cauzele principale care au dus dezbaterea reformei instituționale a SRI spre tema demilitarizării, trebuie să ne concentrăm asupra a ceea ce Almond și Verba denumeau cultura politică patriarhală. Cultura politică din România anilor de după 1990 s-a polarizat în jurul unor ”mituri urbane”, printre care se afla și ideea că fostul Departament al Securității Statului este noul Serviciu de Informații post-decembrist. Asta înseamna nevoia unei schimbări de „paradigmă” cum îi plăcea lui Coldea să tot spună, molipsindu-se şi el de la Maior.
Cert este că nu s-a făcut nimic! Prima dovadă a fost pe 25.01.2017, după ce Eduard Hellvig a fost audiat de către Comisia parlamentară de control al activității SRI, una dintre temele audierii fiind scandalurile din SRI cu Coldea – Ghiță şi Istode – Rizea.
În final, directorul SRI, Eduard Hellvig a făcut o declarație ca pentru personae cu retard mental, dar în care a scăpat o informație absolut șocantă pentru necunoscători: a anunțat public, în contextul scandalurilor produse de dezvăluirile privind ”frăția” dintre generalul Florian Coldea și Sebastian Ghiță, ori dintre generalul Elena Istode și politicianul Cristian Rizea, că în SRI se elaborează și va fi curînd dat publicității un cod deontologic al ofițerului de informații. După cum a detaliat ulterior Adrian Țuțuianu, președintele Comisiei SRI de atunci, respectivul cod deontologic are menirea, între altele, ”să clarifice până unde poate merge un ofițer de informații, un ofițer al SRI, în relații cu terțe persoane”. Incredibil, dar real: a trebuit să treacă 27 de ani de la înființarea SRI și să apară scandaluri de tip Coldea în Seychelles și Istode la Monaco pentru ca șefii serviciului să decidă elaborarea unui cod deontologic intern și asta – extrem de important – în condițiile existenței, oricum, a unei legislații sterpe și decrepite în domeniu. Între noi fie vorba însă, dar dacă ar fi existat un asemenea Cod, credeţi că nu și-ar fi permis generalii din Serviciu să chefuiască în ținuturi exotice de gît cu politicieni controversați? În paranteză fie spus, cei doi ar fi trebuit să dea socoteală ceva mai serios chiar și în virtutea legislației existente.
Bunăoară, în baza Statutul cadrelor militare, care se aplică și angajaților SRI, dar despre care vom vorbi data viitoare.

Articolul EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L (III) apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

PROMO/IN CURAND NOI DEZVALUIRI DESPRE ACTIVITATEA INFRACTIONALA DE LA C.S.M.PLOIESTI- DIRECTOR ADJUNCT DRAGOMIR MELANIA

Publicat

pe

De

Luni, 25.05.2020, Incisiv de Prahova va dezvălui, intr-un episod, ilegalitățile săvârșite din bani publici la CSM Ploiesti de către director adjunct Dragomir Melania si grupul sau infracțional. (Cristina T.).

Articolul PROMO/IN CURAND NOI DEZVALUIRI DESPRE ACTIVITATEA INFRACTIONALA DE LA C.S.M.PLOIESTI- DIRECTOR ADJUNCT DRAGOMIR MELANIA apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Brăila

Exclusiv2 ore inainte

Ziarul Incisiv de Prahova a lansat o aplicatie de mobil care ofera utilizatorilor posibilitatea sa gaseasca toate stirile importante intr-un singur loc

Daca se intreaba cineva ce tot are presa cu fostul judecator Corneliu-Bogdan Ion-Tudoran, de publica pe banda rulanta dezvaluiri despre...

ExclusivO zi inainte

EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L (III)

Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţional Reforma serviciilor de informaţii...

Exclusiv3 zile inainte

PROMO/IN CURAND NOI DEZVALUIRI DESPRE ACTIVITATEA INFRACTIONALA DE LA C.S.M.PLOIESTI- DIRECTOR ADJUNCT DRAGOMIR MELANIA

Luni, 25.05.2020, Incisiv de Prahova va dezvălui, intr-un episod, ilegalitățile săvârșite din bani publici la CSM Ploiesti de către director...

Exclusiv4 zile inainte

Deci, cum rămâne cu brațul lung al legii?

Ministrul Sănătății din Bolivia a fost deja arestat pentru că a cumpărat ventilatoare la suprapreț. Omul era de 6 săptămâni...

Exclusiv5 zile inainte

IPJ Prahova, DNA ST Ploiesti, un SITE ARHEOLOGIC, noul director al Sucursalei Regionale Ploiesti Prahova (CNPR) si „niscai” dosare penale – in mod suspect – tergiversate

Grupul clandestin care-l reprezinta pe Ciprian Gh. Statescu, legatura cu crima organizata si liderii interlopi care conduc judetul Prahova Toti...

Exclusiv7 zile inainte

Nebunia adoptată de CNSU prin care impune proceduri de termoscanare cu aparate electronice utilizate de jandarmi, paznici, etc. este în sfera penalului

1. Procedura de ”termoscanare” este folosită în scop medical, adică să arate că temperatura corporală indică o primejdie in cazul...

Afaceri7 zile inainte

ANUNT – Dr. SBÂRNĂ SEVER-ALEXANDRU – CABINET DE AVOCAT

  Dr. SBÂRNĂ SEVER-ALEXANDRU – CABINET DE AVOCAT și-a stabilit sediul profesional în Timișoara, str. Palanca, nr. 4, ap. B.12...

ExclusivO săptămână inainte

MUTA-TI AFACEREA FIZICA PE ONLINE

MUTA-TI AFACEREA FIZICA PE ONLINE Ai o afacere care in urma cu cativa ani era una prospera, insa constati acum...

ExclusivO săptămână inainte

EDITORIAL/G L I S S A N D O – M I L I T A R – C I V I L  ( II )

G L I S S A N D O M I L I T A R – C I V...

ExclusivO săptămână inainte

Afacerist prahovean amenintat si santajat de Fulgeanu Alexandru Constantin care sustine ca are „politia” si parchetele la picioare/Inregistrari audio

Un om de afaceri prahovean a fost amenintat si santajat de Fulgeanu Alexandru Constantin din Buzau ce detine „firme” si...

Exclusiv2 săptămâni inainte

De ce minți, Paule? Nu ți-e rușine?/Mare om, mare caracter…

De când sunt primar al comunei Florești, prioritatea mea a fost să țin comuna noastră pe primele locuri din județ...

Exclusiv2 săptămâni inainte

EDITORIAL/Interesele obscure de la APM Prahova si…”ofiterii de informatii”

APM Prahova etaleaza o formula clandestina care a creat o pepiniera infractionala largita, in fapt, o structura asigurata, in continuare,...

Exclusiv2 săptămâni inainte

DNA va fi obligata sa iasa din somaj tehnic si sa investigheze mecansimul prin care se sifoneaza 200 de milioane de lei din bani publici pentru a fi cumparata presa

PLUS atrage atenția că multe din textele propuse în proiectul Guvernului Orban, de reglementare a stării de alertă, maschează măsuri,...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Tot ce trebuie sa stii despre VPS!

Hostingul online ocupa o parte importanta in comertul online, deoarece acest serviciu garanteaza buna functionare a unei pagini de web....

Exclusiv2 săptămâni inainte

Aniversam 30 de ani in mijlocul luptei pentru sanatate

2020 este Anul Asistentului Medical; Marti, 12 mai, sarbatorim Ziua Internationala a Asistentului Medical. Pana in 2030 lumea are nevoie...

Exclusiv2 săptămâni inainte

EDITORIAL/Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţională

G L I S S A N D O    M I L I T A R – C I...

Știrile Săptămânii